Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-04-2010, 08:20
KoeAuto KoeAuto is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 91
Default Mk1 Diesel slaat niet af..

Beste mensen,

Ik heb een golfje waar ik een diesel in heb gelegd.. Een 1600 uit een caddy..
Alles doet het behalve een aantal dingen..

Ten eerste moet ik soms wel 3 keer de sleutel omdraaien voor het blokje afslaat..
Ten tweede kan ik er niet goed achterkomen welke draden op welke sensoren
moeten in de motorruimte. Er komt een hulsje met 4 verschillende draden uit bij mijn motorblok. Een geel-rode, blauw-witte, blauw-zwarte en een zwart-rode voor op de brandstofpomp.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Groeten Oscar
Reply With Quote
  #2  
Old 28-04-2010, 08:22
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Welke kabelboom heb je gebruikt?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 28-04-2010, 14:09
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Nalopen is normaal verstuivers die lekken waardoor die diesel blijft krijgen.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-04-2010, 17:57
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Afsluiter op de pomp die kuren heeft[zwart/rood
Rood/geel=koelwatertemp
Zwart/blauw=oliedruk
Blauw/wit=??
Reply With Quote
  #5  
Old 01-05-2010, 09:35
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by KoeAuto
Beste mensen,

Ik heb een golfje waar ik een diesel in heb gelegd.. Een 1600 uit een caddy..
Alles doet het behalve een aantal dingen..

Ten eerste moet ik soms wel 3 keer de sleutel omdraaien voor het blokje afslaat..
Ten tweede kan ik er niet goed achterkomen welke draden op welke sensoren
moeten in de motorruimte. Er komt een hulsje met 4 verschillende draden uit bij mijn motorblok. Een geel-rode, blauw-witte, blauw-zwarte en een zwart-rode voor op de brandstofpomp.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Groeten Oscar


Zwart/Rood = stopklep dieselpomp
Geel/Rood = koelvloeitstof sensor
Blauw/Wit = temp. sensor
Rood/Wit = gloeibougies
Blauw/Zwart = oliedruk sensor


als ik jou was zou ik het contactslot ff in spuiten met elektro cleaner. kan zijn dat het contact blijft plakken door vuiligheid.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 01-05-2010, 10:54
KoeAuto KoeAuto is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 91
Default

Bedankt voor de reacties
Ga er dit weekend ff mee bezig denk ik..

Mocht het de stopklep zijn, kan ik die er zelf zonder problemen afdraaien en bijvoorbeeld schoonmaken? Of ontregel ik dan de hele pomp?
Reply With Quote
  #7  
Old 01-05-2010, 11:01
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik denk dat er vuil in de stopklep zit of dat het rubbertje is beschadigt.
stopklep kun je er zo uitdraaien,let op het veertje!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 01-05-2010, 19:04
KoeAuto KoeAuto is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 91
Default

Ik heb de stopklep net losgedraaid maar ben helemaal geen veertje tegengekomen
Ik heb wat foto's gemaakt want ik weet ook niet precies hoe het er allemaal uit moet zien daar. Hoop dat een van jullie mij wat wijzer kan maken



Dit is alles wat meekwam toen ik de stopklep losdraaide. Geen veertje dus..



De klep zelf. Kan ik ook controleren op de een of andere manier controleren of hij werkt?



Er zit speling tussen het hulsje en het rubbertje. Hoort dit zo?

Op de plek waar ik de klep uitgedraaid heb zitten verder geen onderdelen. Alleen een gat waar diesel in staat. Ik neem aan dat dit gewoon goed is.

Hoop dat iemand ff kan helpen dan kan ik voortaan gewoon mijn auto uitdoen
Reply With Quote
  #9  
Old 01-05-2010, 19:05
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

veertje weg?dan gaat ie ook niet uit
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 03-05-2010, 13:13
KoeAuto KoeAuto is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 91
Default

Hij doet t weer veertje erin en klaar!

Vroeg ik me alleen nog af waar ik de draad voor de motortemperatuur op moet drukken? Waar zit deze sensor want ik kan hem nergens vinden. Heb wel 2 oliedruk meters volgens mij.. Is dat het misschien?
Reply With Quote
  #11  
Old 03-05-2010, 21:16
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Op de sensor in de bovenste koelwateraansluiting[cilinderkop]
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum