Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-05-2010, 19:17
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default polo variant sdi valt uit auto rammelt

de polo van het werk valt spontaan uit en het lampje van de gloeispiraal blijft heel vaak ook knipperen het is een sdi, iemand enig idee? begint ook te roken

de auto rammelt ook heel erg als ik vlot op trek dacht eerst aan de uitlaat maar die lijkt vrij de zitten kan het ook een motorsteun zijn? als ik langzaam op trek heb ik geen probleem
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #2  
Old 17-05-2010, 20:54
cmart187 cmart187 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 176
Default

dan moet je nieuwe gloeibougies plaatsen( weet even niet hoe ze preceis heten) kost niet zo super duur, komt omdat diesel niet goed verbrand, en drm veel rookt.

vervang eerst dat en kijk of de auto nog rammelt, zo ja dan klopt er iets niet met je motor, kijk of olie en alles goed is. mijn oom had een speciaal olie gebruikt waar door je motor verschoont werd en gelijk stuk stiller.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-05-2010, 21:12
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

de auto rammelt omdat de motor ergens contact maakt met de carosserie denk ik die gloeiboegies hebben niets te maken met het uitvallen lijkt mij en dat roken doet ie niet constant de auto is meerdere keren bij verschillende garages geweest en ook bij diesel experts maar niemand die het probleem op kan lossen, iemand nog een idee?
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #4  
Old 17-05-2010, 22:02
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Heb je het al eens op problemcar.nl voorgelegd?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #5  
Old 17-05-2010, 22:11
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

heb ik geen login mischien aanmaken dan maar het linke ervan is dat ik vandaag op de autoweg stilviel met een vrachtwagen in men nek het vreemde ervan is sleutel erop nieuw in en opnieuw starten en weer verder rijden zit ook geen startonderbreker meer op snap er niets van
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #6  
Old 18-05-2010, 22:36
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #7  
Old 19-05-2010, 17:56
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

Die heb ik nog wel liggen ga ik ook eens proberen, gaat het relais dan ook raar tikken?
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #8  
Old 20-05-2010, 16:30
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

gisteravond relais 109 vervangen en nu is het probleem bijna weg niet uitgevallen alleen nog een beetje hobbelen in de toeren als ik constant 100 of meer rijd, waar zou dit nog aan kunnen liggen?

het vreemde is dat er al een nieuw relais in zit en dit weer een oud type is die er nu weer in zit.
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #9  
Old 21-05-2010, 12:09
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Hobbelen kan wel wat anders zijn:
pomptiming, lucht in de aanvoer, etc..

Heb verder geen verstand van diesels

Maar mooi dat hij nu in ieder geval niet meer uitvalt.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #10  
Old 21-05-2010, 17:28
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

te vroeg gejuicht vanmiddag op de terugweg begon de auto ineens sneller te lopen en vlak daarna een seconde of 2 later het zelfde verhaal uitvallen en het lampje van de gloeiboegies knippert weer kon em onder het rijden weer direct starten later voor de stoplichten met een rij auto's achter mij te toeteren moest de auto er een keer of 5 over denken.

iemand een tip?
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #11  
Old 26-05-2010, 09:08
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Ik zou het toch eens op problemcar proberen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #12  
Old 26-05-2010, 17:02
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

codes zijn 00756 modulatiezuiger g149 en 01268 volume regeling n146 deze zitten volgens mij allebei in de brandstofpomp
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum