![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Heey,
na al een tijdje rondgekeken te hebben kom ik verschillende mogelijkheden qua ontsteking tegen. ik heb een 1.5 gls carb met nog de orriginele ontsteking. Nu lees ik verschillende mogelijkheden zoals: Velleman Hot-Spark 123ignition Wat zijn de voor en nadelen van deze drie verschillende soorten En welke doet wat? Graag jullie mening en ideeen hierover gr Arno |
#2
|
||||
|
||||
![]() De Velleman-kit is eigenlijk een soort tussenstap tussen een contactpuntgestuurde en elektronische ontsteking: deze kit gebruikt de contactpunten enkel als schakelsignaal en stuurt dan zelf de bobine aan. Op deze manier slijten je contactpunten minder omdat ze niet meer belast worden.
De andere kits ken ik verder niet, maar dit zullen ws. gewoon vervangingssetjes zijn die je contactpunten vervangen door een magneetje met een hallsensor. Verschillen kunnen zitten in opgewekte spanning (sterkte vd. vonk), kwaliteit van de onderdelen. Je kan ook een ontsteking nemen van een later type 1.6 of 1.8. Dan ben je het snelste klaar. Zo'n ontstekingshuis past er zo op. Je moet dan wel je bobine + kabels mee vervangen omdat de aansluitingen anders zijn. Verder zit er bij deze ontsteking een kabelboompje met een transistormodule.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |