![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() aangezien ik maar geen diepe stalen 13" velgen vind voor een normale prijs (weet een set staan en ze vragen er 400€ voor), heb ik vandaag eens geprobeerd of ik zelf velgen kan verbreden.
men eerste versie is op een ramp uitgedraaid, de velg was idd verbreed, zat geen slag in, alles was OK, tot ik er een band probeerde op te leggen. die kreeg ik er niet op doordat ik de brede kant verbreed had en niet die versmalde strook. bijgevolg, band kapot getrokken en de velgrand krom ![]() dus de velg maar helemaal uit elkaar geslepen, en van in het midden herbegonnen: heb hiervoor de voorste rand EN die versmalling van een andere velg gehaald (center uitgeslepen en de velg gewoon in 2) ![]() en op men VW velg gelast (achteraan zie je nog de overschot van men eerste verbreding liggen) ![]() t staat hem goed ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() alleen jammer dat dit 14" velgen zijn, t is toch maar om te proberen. k ga proberen volgende week om 13" breed te maken. voor achteraan is deze maat goed, voor vooraan ietsjes smaller houden
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#2
|
||||
|
||||
![]() Geweldig!
![]() Niks honderden euro's betalen, gewoon lekker zelf maken, toppie! Ben alleen benieuwd hoe ze zich op het balanceerapparaat houden. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
![]() Setje velgen laten verbreden kost toch maar 100eu?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
|||
|
|||
![]() Wel gaaf om gewoon zelf aan te beginnen, alleen waarom? verbreden kost 25,-- en dan is 't op t balanceerapparaat ok helemaal goed.. Als je 't echt goed kunt is 't wel een leuke bijverdienste..!
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs ![]() 1999 Transporter 2.5TDI |
#5
|
||||
|
||||
![]() ik meen gehoord te hebben dat verbreden 50€/velg is, en dan is het al vlot 200€.
zal volgende week hier eens gaan horen hoeveel het kost. in ieder geval weet ik nu hoe breed alles mag, en had vandaag toch niks nuttigs te doen ![]()
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waarom wil je per se 13 inch hebben dan? 14 inch is toch een mooie maat voor onder een Golf 2 dacht ik zo.. |
#7
|
||||
|
||||
![]() omdat ik hopen 13" banden heb liggen, en 175/70R13 lijken mij heel goei wintermaat.
op die 14" velgen heb ik geen banden liggen (1 is beschadigd en 2 hebben verschillend profiel) op 13" hebben de banden niet zoveel last als ze op een te brede velg liggen. heb nog ergens een 7J velg liggen waar nen 135 band op ligt ![]() in gans mijn werkplaats hier heb ik enkel 13 of 15" liggen, k ga nu niet beginnen 14" te stokeren
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#8
|
||||
|
||||
![]() Geweldig dit
![]() Ik ben met men maat ook bezig om het tegaan proberen. Just for fun ![]() Men maat heeft een draaibank op het werk waar we tot 15" kunnen inspannen. Wij willen de velg uitlijnen op de draaibank met een meetklok. Velg met een steekbeitel in 2 draaien en dan een ring ertussen lassen terwijl er 2 delen zijn ingespannen. Half automaat in een steun en draaibank op laag toerental wooor een mooie gelijkmatige las. Vind het wel leuk om iemand anders het eens te zien doen en wat zijn ideeen hierover zijn.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#9
|
||||
|
||||
![]() zie maar dat de boel niet scheeftrekt bij het lassen, als je gaat lassen in de draaibank.
ik heb eerst alles gepunt (eerst 2 keer, dan daartussen weer 2 punten en zo elke keer de velg laten draaien om te zien of ze recht is. ik heb dit gedaan op men bandenmachien. die arm om de band af te trekken gewoon TEGEN en BOVENOP de velg gezet en gezorgd dat de velg altijd schoon gelijk bleef. en dan weer extra puntlassen in. daarna heb ik tussen de puntlassen streeplassen gezet en elke keer versprongen naar de andere kant en zo blijven rondgaat tot alles dicht is. dan met de halfautomaat op hoge stroom over de ganse las nog eens extra over gegaan om een goeie sterke las te krijgen en daarna de band op gelegd om te zien of die luchtdicht was. ik heb namelijk op de zwarte rand ook een hoop gaten moeten dichtlassen omdat het center van die velg gepuntlast was. ik heb dus eigenlijk 2 helften aan elkaar gezet (de achterkant en center als 1 helft, en de buitenrand als 2de helft). als het effectief maar een 25-30euro is hier in de streek, ga ik men andere velgen toch laten doen. t heeft een hele zaterdag geduurd om die ene velg te maken (natuurlijk ook de eerste keer fout gemaakt)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |