Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 06-03-2011, 00:52
Jimbof1 Jimbof1 is offline
Forum Newbee

Default Golf 1.3i NZ Houd in

Hallo Allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn Golf.
Hij houd namelijk de ene keer wel in en de andere keer (meestal) niet.
Ik moet er wel bijvertellen dat ie altijd van een ouwe man is geweest en er 116.000 km rustig aan mee heeft gereden. Wel is het zo als ik bijvoorbeeld even constant rijd bijvoorbeeld in de 2e versnelling 3000 toeren en geef dan volgas, dan presteert ie wel maximaal. Als ik dan overschakel zakt het vermogen in en rijd ie langzaam naar zn top 130 harder gaat ie niet.

Ik heb het volgende al gecheckt.

Compressie
Koelsysteem afgeperst
Roter,verdelerkap,Bougiekabels,Bougies vervangen en op tijd.
Distributie vervangen en op tijd.
Luchtfilter
Ook heb ik nu STP Fuel System cleaner bij de benzine gegooit in de hoop dat dat wat scheelt.

Als je iets weet of een idee hebt waar het aan kan liggen zou dat erg fijn zijn.
Alvast bedankt voor de reacties
Reply With Quote
Old 06-03-2011, 10:58
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic

Allereerst kijken of hij ergens valse lucht aanzuigt.

En omdat hij het bij volgas wel doet: trek de stekker van de lambdasonde eens los en kijk of hij dan nog steeds inhoudt. Bij volgas neemt hij nl. de lambdaregeling niet mee. Zou kunnen dat die bij normaal gas geven verkeerde signalen geeft, waardoor hij het mengsel steeds te arm regelt.

Gr Johan.
Reply With Quote
Old 06-03-2011, 14:47
Forum Newbee

Hij zuigt geen valse lucht aan heb nog ff alle slangetjes gecheckt en niks gevonden. Ook heb ik de labda sonde eraf gehaald en merk geen verschil.
Reply With Quote
Old 07-03-2011, 21:08
Forum Newbee

Heb vandaag ff mn gasklephuis schoon gemaakt en mn brandstoffilter vervangen. Loopt beter stationair, en nog ff getest zonder filter. Op contact gezet en gekeken hoeveel brandstof eruit loopt. Dit was een dikke straal dus ik denk niet dat het een brandstof probleem is. Ook zat ik nog te denken aan het uitlaat systeem. Omdat deze nog nooit is vervangen. Zou het misschien mijn katalysator kunnen zijn die verstopt is, en zoja wat zijn hier de symptonen van. Hoop dat iemand iets weet
Reply With Quote
Reply

Posting Rules