![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo,
wat zijn de verschillen tussen dellortos en webers? en hoeveel pk krijg je er extra door? michel |
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() Dellórto is tegenwoordig van Weber
![]()
|
||||
|
||||
![]() weinig verschillen, het prencipe en de afmetingen van de dcoe en de bvb dhla zijn het zelfde.
dellorto is iets gebruik vriedelijker. en daarbij heb ik nog een setje in de verkoop ![]() Dellorto's hoeveel pk hangt van de rest van je motor setup af, en hoe en wie ze op jou motor afsteld.
|
|||
|
|||
![]() Als je het verschil bedoelt tussen DCOE (weber) en DHLA (dellorto) is er wel 1 heel groot verschil.
Dellorto heeft namelijk choke's en weber dcoe niet. In de winter rij je met webers een stuk minder prettig bij koude start. En je moet bij de stoplichten het gas erop houden. Dellorto heeft daar geen last van. Wel heeft webers speciale kanalen voor de verrijking bij koude start. Maar het werkt niet zo goed als een gewone choke. Verder inderdaad geen grote verschillen. Al betaal je voor een 2e hands setje Dellorto veel minder ![]() Andere goede optie zijn Solex carbs, die hebben ook chokes, maar is weer lastiger om aan onderdelen te komen (als partikulier zijnde). Last edited by Syncro86 : 20-04-2011 at 12:07. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt, maar webers DCOE hebben ook een mogelijkheid tot handchoke. |
|
|||
|
|||
![]() Klopt, maar zit er niet standaard op
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Het zit er wel op, je moet alleen de chokekabel aansluiten. |
|
|||
|
|||
![]() oh sorry, dan is het mijn fout
![]() |
|
||||
|
||||
![]() het is in de winter nooit prettig met carborateur te rijden! als je geen voor of spruitsuk verwarming hebt. en webers ofwel dellorto`s of wel solex (de dubbelle dan) hebben dat allemaal niet.
beter zon isolatie mat (voor bvb een voorraam) de carbs goed instoppen savonds als je um weg zet. heb met de audi genoeg ellende gehad in de winter ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het lijkt wel het grote 'plaats hier je broodje-aap verhaal rond carburateurs' topic ![]() |
|
||||
|
||||
![]() je moet wel even het hele zinnetje plaatsen he, dan klopt ut namenlijk wel
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat van de ontbrekende spruitstukverwarming? Nog nooit problemen mee gehad, ook niet met -10º. |
|
|||
|
|||
![]() is het lastig ombouwen eigenlijk , ik heb een 1.8 k jetronic in mijn jetta 2.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
je haald je injectie er helemaal uit (op de injectoren na) je monteerd het spruitstuk en de carbs, dan moet je je vacuum en je gas /choke kabel maken en laten afstellen. spaghetti is ivm ruimtegebrek bij een 8v geen overbodige luxe trouwens. nadeel van de 8v is dat je carbs pal boven je uitlaat spruitstuk zitten en dus 100% zeker moet zijn dat er geen bezine lekt, en je hebt hele warme aanzuig lucht. alternatief: crosflow cilinderkop van bijvoorbeeld een 2.0 8v US motor, dan zitten ze aan de voorkant ![]()
|
|||
|
|||
![]() ok bedankt, een us blok betekent amerikaans blok of is dat een type aanduiding?idd wel link als hij benzine gaat lekken boven de uitlaat .en de spaghetti spruitstuk is niet merkgebonden ?toch wel mooi zo`n crosflow cillinderkop als ik het tegen kom of is het goed aan te komen. ik,ben me er zowiezo wat meer over aan het verdiepen.
even een laatste vraag , het 2.0 16v 110kw blok uit een mk3 heeft dat toevallig ook de inspuiting aan de voorkant?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jazeker alle vw 16v motoren zijn crossflow, die 8v crossflow zitten ook in een new beetle en seat en audi, liep laatst op de sloop zag ik er een in een seat toledo |
|
|||
|
|||
![]() Ik lees op Europese websites dat de Amerikaans crossflow (ABA) kop veel beter is...
Op Amerikaanse fora lees ik juist het tegenovergestelde. Die zeggen juist dat de inlaatkanalen van de Europese (de counterflow) beter zijn. Omdat de hoek van horizontaal naar vertikaal een stuk minder haaks moet zijn. Ik weet er het fijna niet vanaf! Maar volgens mij is de crossflow geen wondermiddel ten opzichte van de counterflow koppen. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inderdaad , Webers zaten op mijn Alfa GTV , geen problemen mee in de winter ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dat is weer heel mooi , bedankt voor je uitleg.