Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-04-2011, 21:58
MM Designs MK1 MM Designs MK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 128
Default Verschillen tussen WEBERS & DELLORTO''S

hallo,

wat zijn de verschillen tussen dellortos en webers?
en hoeveel pk krijg je er extra door?

michel
Reply With Quote
  #2  
Old 18-04-2011, 22:06
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

www.google.com + Search en er gaat een wereld voor je open!

Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-04-2011, 00:17
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

Dellórto is tegenwoordig van Weber
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #4  
Old 19-04-2011, 08:01
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

weinig verschillen, het prencipe en de afmetingen van de dcoe en de bvb dhla zijn het zelfde.
dellorto is iets gebruik vriedelijker.
en daarbij heb ik nog een setje in de verkoop
Dellorto's

hoeveel pk hangt van de rest van je motor setup af, en hoe en wie ze op jou motor afsteld.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #5  
Old 20-04-2011, 12:02
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

Als je het verschil bedoelt tussen DCOE (weber) en DHLA (dellorto) is er wel 1 heel groot verschil.

Dellorto heeft namelijk choke's en weber dcoe niet. In de winter rij je met webers een stuk minder prettig bij koude start. En je moet bij de stoplichten het gas erop houden. Dellorto heeft daar geen last van. Wel heeft webers speciale kanalen voor de verrijking bij koude start. Maar het werkt niet zo goed als een gewone choke.

Verder inderdaad geen grote verschillen. Al betaal je voor een 2e hands setje Dellorto veel minder In mijn optiek is Weber meer voor de racerij en Dellorto meer voor op straat. Verschil in pk is er niet, mits de juiste afstelling.

Andere goede optie zijn Solex carbs, die hebben ook chokes, maar is weer lastiger om aan onderdelen te komen (als partikulier zijnde).

Last edited by Syncro86 : 20-04-2011 at 12:07.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-04-2011, 12:05
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Quote:
Originally Posted by Syncro86
Als je het verschil bedoelt tussen DCOE (weber) en DHLA (dellorto) is er wel 1 heel groot verschil.

Dellorto heeft namelijk choke's en weber dcoe niet. In de winter rij je met webers een stuk minder prettiger bij koude start. En je moet bij de sotplichten het gas erop houden. Dellorto heeft daar geen last van.



Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt, maar webers DCOE hebben ook een mogelijkheid tot handchoke.
Reply With Quote
  #7  
Old 20-04-2011, 12:07
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

Klopt, maar zit er niet standaard op
Reply With Quote
  #8  
Old 20-04-2011, 12:12
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Quote:
Originally Posted by Syncro86
Klopt, maar zit er niet standaard op



Het zit er wel op, je moet alleen de chokekabel aansluiten.
Reply With Quote
  #9  
Old 20-04-2011, 12:15
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

oh sorry, dan is het mijn fout
Reply With Quote
  #10  
Old 20-04-2011, 19:14
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

het is in de winter nooit prettig met carborateur te rijden! als je geen voor of spruitsuk verwarming hebt. en webers ofwel dellorto`s of wel solex (de dubbelle dan) hebben dat allemaal niet.
beter zon isolatie mat (voor bvb een voorraam) de carbs goed instoppen savonds als je um weg zet.
heb met de audi genoeg ellende gehad in de winter
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #11  
Old 20-04-2011, 22:42
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
het is in de winter nooit prettig met carborateur te rijden!

Het lijkt wel het grote 'plaats hier je broodje-aap verhaal rond carburateurs' topic
Reply With Quote
  #12  
Old 20-04-2011, 23:33
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

je moet wel even het hele zinnetje plaatsen he, dan klopt ut namenlijk wel
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #13  
Old 21-04-2011, 23:45
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
je moet wel even het hele zinnetje plaatsen he, dan klopt ut namenlijk wel


Dat van de ontbrekende spruitstukverwarming? Nog nooit problemen mee gehad, ook niet met -10º.
Reply With Quote
  #14  
Old 24-04-2011, 07:18
seven13 seven13 is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 587
Default

is het lastig ombouwen eigenlijk , ik heb een 1.8 k jetronic in mijn jetta 2.
__________________
soon driving oldschool once again
Reply With Quote
  #15  
Old 24-04-2011, 07:55
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by seven13
is het lastig ombouwen eigenlijk , ik heb een 1.8 k jetronic in mijn jetta 2.

je haald je injectie er helemaal uit (op de injectoren na)
je monteerd het spruitstuk en de carbs, dan moet je je vacuum en je gas /choke kabel maken en laten afstellen.
spaghetti is ivm ruimtegebrek bij een 8v geen overbodige luxe trouwens.
nadeel van de 8v is dat je carbs pal boven je uitlaat spruitstuk zitten en dus 100% zeker moet zijn dat er geen bezine lekt, en je hebt hele warme aanzuig lucht.
alternatief: crosflow cilinderkop van bijvoorbeeld een 2.0 8v US motor, dan zitten ze aan de voorkant
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #16  
Old 24-04-2011, 15:05
seven13 seven13 is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 587
Default

ok bedankt, een us blok betekent amerikaans blok of is dat een type aanduiding?idd wel link als hij benzine gaat lekken boven de uitlaat .en de spaghetti spruitstuk is niet merkgebonden ?toch wel mooi zo`n crosflow cillinderkop als ik het tegen kom of is het goed aan te komen. ik,ben me er zowiezo wat meer over aan het verdiepen.
even een laatste vraag , het 2.0 16v 110kw blok uit een mk3 heeft dat toevallig ook de inspuiting aan de voorkant?
__________________
soon driving oldschool once again
Reply With Quote
  #17  
Old 24-04-2011, 15:15
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 205
Default

Quote:
Originally Posted by seven13
ok bedankt, een us blok betekent amerikaans blok of is dat een type aanduiding?idd wel link als hij benzine gaat lekken boven de uitlaat .en de spaghetti spruitstuk is niet merkgebonden ?toch wel mooi zo`n crosflow cillinderkop als ik het tegen kom of is het goed aan te komen. ik,ben me er zowiezo wat meer over aan het verdiepen.
even een laatste vraag , het 2.0 16v 110kw blok uit een mk3 heeft dat toevallig ook de inspuiting aan de voorkant?


jazeker alle vw 16v motoren zijn crossflow, die 8v crossflow zitten ook in een new beetle en seat en audi, liep laatst op de sloop zag ik er een in een seat toledo
Reply With Quote
  #18  
Old 24-04-2011, 17:27
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

Ik lees op Europese websites dat de Amerikaans crossflow (ABA) kop veel beter is...

Op Amerikaanse fora lees ik juist het tegenovergestelde. Die zeggen juist dat de inlaatkanalen van de Europese (de counterflow) beter zijn. Omdat de hoek van horizontaal naar vertikaal een stuk minder haaks moet zijn.

Ik weet er het fijna niet vanaf! Maar volgens mij is de crossflow geen wondermiddel ten opzichte van de counterflow koppen.
Reply With Quote
  #19  
Old 25-04-2011, 00:26
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 319
Default

Quote:
Originally Posted by Bas
Het lijkt wel het grote 'plaats hier je broodje-aap verhaal rond carburateurs' topic


Inderdaad , Webers zaten op mijn Alfa GTV , geen problemen mee in de winter
Reply With Quote
  #20  
Old 25-04-2011, 07:57
seven13 seven13 is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 587
Default

Quote:
Originally Posted by picasso_16v
jazeker alle vw 16v motoren zijn crossflow, die 8v crossflow zitten ook in een new beetle en seat en audi, liep laatst op de sloop zag ik er een in een seat toledo



dat is weer heel mooi , bedankt voor je uitleg.
__________________
soon driving oldschool once again
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum