![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
wij hebben een probleem met onze Golf II GTi G60 rallyauto. Wanneer we vol gas rijden dan hebben we voor ca. 2 seconden vol vermogen (loopt goed ca. 220PK) en daarna is vermogen een stuk weg en klinkt hij alsof de motor op 3 cilinders loopt. Laat ik het gaspedaal los dan klinkt het goed, geef ik weer vol gas dan hebben we weer voor ca. 2 seconden vol vermogen. Stationair en meerijden met gewoon verkeer is geen probleem, dan loopt hij prima. Heel soms kan ik 2 versnellingen vol vermogen optrekken, dus het verschilt nogal. Ook als de motor pas op temperatuur is doet hij het langer met vol vermogen (lijkt iets met temperatuur te zijn). We hebben een geknikte slang gevonden van de benzinepomp, deze is hersteld maar heeft niks geholpen. Wij hebben over 2 weken de volgende rally en zouden graag meedoen, dus elke hulp is welkom voor dit vreemde probleem. Alvast bedankt ! Groeten, Johan Feron www.Rallyteamferon.nl |
#2
|
||||
|
||||
![]() het lijkt op een ontstekingsprobleem
voorontsteking ? rotor ? delco ? bobine ? bougiekabels ? bougies ? ben maar aan het opnoemen |
#3
|
||||
|
||||
![]() Wellicht de klopregeling in de ECU die ingrijpt door middel van ontstekingstijdstip verlaten of het opengooien van de stappenmotor om druk af te laten. (indien aanwezig)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#4
|
|||
|
|||
![]() probleem (bijna) opgelost !!
Het bleek toch een bougie te zijn, contactpunt was weg, maar vonkte toch !? Alleen bij hoge belasting drukte de compressie/mengsel de vonk weg. Maar in cilinder 1 meten we maar 4 bar compressie, dus wel nog even nieuwe zuigerveren plaatsen. Wanneer we olie in de cilinder gieten stijgt de compressie naar 6 bar. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Bekende Golf G60. Is de oude 'Boefke' van het forum hier toch??
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is nog veel te weinig. IK hoop dat je geen schade hebt intern. Het klinkt niet hoopvol. Ook een puntje van de bougie weg is vreemd? Ouderdom door slechte onderhoudsinterval? Type bougie niet correct? Te arm lopen in die cilinder? Oorzaak en gevolg vanelkaar onderscheiden om niet meer elende te krijgen. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Die bougie was een ouder type, we hadden er 4 vervangen (platinums)alleen bleek er bij eentje het porselein gescheurd te zijn. Dus op allerlaatste moment maar een oudere erin. Die bougie was van cilinder 3, de te lage compressie is in cilinder 1. Op cilinder 3 hebben we 8.5 bar. Voorlopig houden we rekening met zuigerveren/klepveren/speling kleppen. Hoewel we een paar maanden geleden de kop nog hebben laten vlakken en de kleppen hebben laten testen, alles was goed. Maar goed, dat is een momentopname. Binnenkort weten we hopelijk meer. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ben benieuwd. Ga je de kop demonteren?
De compressie is zorgelijk laag. Heb je veel carterdruk? Olie veel verdund met benzine in korte tijd? Vind nl je compressie alles behalve goed. |