Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-03-2011, 12:26
SirCoureur SirCoureur is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 3
Default probleem golf G60 op 3 cilinders bij volgas

Hallo,

wij hebben een probleem met onze Golf II GTi G60 rallyauto. Wanneer we vol gas rijden dan hebben we voor ca. 2 seconden vol vermogen (loopt goed ca. 220PK) en daarna is vermogen een stuk weg en klinkt hij alsof de motor op 3 cilinders loopt. Laat ik het gaspedaal los dan klinkt het goed, geef ik weer vol gas dan hebben we weer voor ca. 2 seconden vol vermogen. Stationair en meerijden met gewoon verkeer is geen probleem, dan loopt hij prima. Heel soms kan ik 2 versnellingen vol vermogen optrekken, dus het verschilt nogal. Ook als de motor pas op temperatuur is doet hij het langer met vol vermogen (lijkt iets met temperatuur te zijn). We hebben een geknikte slang gevonden van de benzinepomp, deze is hersteld maar heeft niks geholpen.

Wij hebben over 2 weken de volgende rally en zouden graag meedoen, dus elke hulp is welkom voor dit vreemde probleem.

Alvast bedankt !

Groeten,

Johan Feron
www.Rallyteamferon.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 26-03-2011, 12:33
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

het lijkt op een ontstekingsprobleem
voorontsteking ?
rotor ?
delco ?
bobine ?
bougiekabels ?
bougies ?
ben maar aan het opnoemen
Reply With Quote
  #3  
Old 26-03-2011, 18:52
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Wellicht de klopregeling in de ECU die ingrijpt door middel van ontstekingstijdstip verlaten of het opengooien van de stappenmotor om druk af te laten. (indien aanwezig)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 27-03-2011, 20:01
SirCoureur SirCoureur is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 3
Default

probleem (bijna) opgelost !!

Het bleek toch een bougie te zijn, contactpunt was weg, maar vonkte toch !?
Alleen bij hoge belasting drukte de compressie/mengsel de vonk weg.
Maar in cilinder 1 meten we maar 4 bar compressie, dus wel nog even nieuwe zuigerveren plaatsen. Wanneer we olie in de cilinder gieten stijgt de compressie naar 6 bar.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-03-2011, 20:42
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Bekende Golf G60. Is de oude 'Boefke' van het forum hier toch??
Reply With Quote
  #6  
Old 31-03-2011, 10:02
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by SirCoureur
probleem (bijna) opgelost !!

Het bleek toch een bougie te zijn, contactpunt was weg, maar vonkte toch !?
Alleen bij hoge belasting drukte de compressie/mengsel de vonk weg.
Maar in cilinder 1 meten we maar 4 bar compressie, dus wel nog even nieuwe zuigerveren plaatsen. Wanneer we olie in de cilinder gieten stijgt de compressie naar 6 bar.


Dat is nog veel te weinig. IK hoop dat je geen schade hebt intern.
Het klinkt niet hoopvol. Ook een puntje van de bougie weg is vreemd?
Ouderdom door slechte onderhoudsinterval? Type bougie niet correct?
Te arm lopen in die cilinder?

Oorzaak en gevolg vanelkaar onderscheiden om niet meer elende te krijgen.
Reply With Quote
  #7  
Old 31-03-2011, 20:17
SirCoureur SirCoureur is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
Dat is nog veel te weinig. IK hoop dat je geen schade hebt intern.
Het klinkt niet hoopvol. Ook een puntje van de bougie weg is vreemd?
Ouderdom door slechte onderhoudsinterval? Type bougie niet correct?
Te arm lopen in die cilinder?

Oorzaak en gevolg vanelkaar onderscheiden om niet meer elende te krijgen.


Die bougie was een ouder type, we hadden er 4 vervangen (platinums)alleen bleek er bij eentje het porselein gescheurd te zijn. Dus op allerlaatste moment maar een oudere erin. Die bougie was van cilinder 3, de te lage compressie is in cilinder 1. Op cilinder 3 hebben we 8.5 bar.
Voorlopig houden we rekening met zuigerveren/klepveren/speling kleppen. Hoewel we een paar maanden geleden de kop nog hebben laten vlakken en de kleppen hebben laten testen, alles was goed. Maar goed, dat is een momentopname.
Binnenkort weten we hopelijk meer.
Reply With Quote
  #8  
Old 31-03-2011, 21:05
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Ben benieuwd. Ga je de kop demonteren?
De compressie is zorgelijk laag. Heb je veel carterdruk? Olie veel verdund met benzine in korte tijd?
Vind nl je compressie alles behalve goed.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum