![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik heb sinds afgelopen week een Golfje 2 uit '88 erbij. Het is een 1.8 met 90 PK, geloof hetzelfde blok als de Gti maar dan andere kleppen/compressie (dacht ik) Nu had de motorruimte wat aandacht tekort gehad de afgelopen jaren dus wilde ik deze een beetje schoonmaken. Hierbij is het een en ander nat geworden. Daarna liep hij ook niet meer... Na wat proberen liep ie op 2 of 3 cylinders. Ik dacht zelf dat het wel zou drogen en vanzelf beter zou gaan lopen. Helaas bij starten de volgende dag was het weer een drama. Ik krijg de toeren simpelweg niet omhoog. Na wat langer wachten kan ik dan eindelijk wegrijden maar stottert ie enorm vooral als je gas bij geeft. Ik heb de bougies eruit gehaald (waarvan er 2 nat waren). Deze schoon/droog gemaakt, de bougie kabels schoon gemaakt, de contact puntjes van de verdeler schoon gekrabt (rotor staat nog steeds op zelfde positie). Daarna liep ie goed stationair. Maar toch als je gas bij geeft stottert ie flink. Toen ik terug naar huis reed begon er ook een soort alarm toon en het olie lampje ging aan. Deze ging wel vanzelf na een halve minuut weer uit. Olie pijl is prima... dus wat kan dit zijn? |
#2
|
||||
|
||||
![]() vocht uiteraard.... zal toch ergens bij verdelerkap ,accu of zo nog vocht zitten dat sluiting veroorzaakt
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Zou ik de injectie kabels dan ook los moeten halen?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() daar moet je dus nooit op spuiten met motorcleanen,haal de verdelerkap maar eens eraf en maak die maar eens droog dan is t meestal opgelost,of je hebt de doseerklep onder dat zwarte rubber ding wat naar t inlaatspruitstuk gaat via buis op de spinnekop vies
Last edited by passatje2 : 31-01-2010 at 07:50. |
#5
|
|||
|
|||
![]() zoals ik al zei heb ik de verdeler kap al los gehad om droog en schoon te maken.
Maar jij bedoelt dus dat rubberen ding waar de injectie kabels overheen lopen? Waar vind ik dan precies de spinnenkop? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Het schoonmaken heb je dat met de hogedrukreiniger gedaan?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() helaas wel ja. Heb dit al heel vaak gedaan en nooit problemen mee gehad, maar nu is het vrees ik niet goed...
Ik startte de auto net weer en ging weer heel moeilijk. Hij kan niet stationair draaien zonder dat ik gas geef, maar de toeren gaan dan ook niet omhoog. Pas als de motor wat langer draait kan ik gas los laten zonder dat ie uitvalt. Op een gegeven moment loopt ie wel redelijk rond de 1000 toeren. Nu dacht ik net; ik wil kijken of ie wel op alle cylinders loopt. Dus heb ik van voor de auto gezien de eerste bougie kabel los getrokken en veranderde er helemaal niks. Toen de 2de en toen liep ie helemaal slecht (dus die doet het) Toen de 3de liep ie ook weer slechter (die doet het dus ook) en de vierde veranderde ook weer niks. Dus 1 en 4 (zullen wel niet de goede cylinder nummers zijn) maar ik bedoel de meest linkse en meest rechtse vonken schijnbaar niet mee? Toch loopt de motor op 1000 toeren? vind ik vreemd. Ik heb daarna de meest linkse bougie kabel gevolgd naar de verdeler en draaide daar aan de kabel; toen kreeg ik een enorme schok! Niet fijn dus Maar die bougies heb ik dus schoon gemaakt, de contact punten van de verdeler kap ook nog een keer en de bougie kabels contact punten ook weer. Geen verschil iemand een idee? |
#8
|
|||
|
|||
![]() btw er komt een constant zoemend geluid van het huis/slang die over de luchtfilter loopt. Weet niet of dit hoort en ook niet of dit eerder al was.
Heb ook alle zichtbare stekkers los gehad (die allemaal droog waren) en weer vast gedrukt |
#9
|
|||
|
|||
![]() Vocht in de bougiekabels
Niet ergens een kabel of vacuumslang los gespoten? Leg de verdelerkap en kabels eens een paar uur op de verwarming |
#10
|
|||
|
|||
![]() goeie tip. Ze liggen nu op de verwarming en zal ze morgen opnieuw proberen. Klinkt eigenlijk wel logisch
![]() vacuum slangen heb ik nagekeken en zitten nog allemaal vast. |
#11
|
||||
|
||||
![]() denk eraan dat je ze in de zelfde (ontstekings) volgorde weer terugzet
![]()
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |
#12
|
||||
|
||||
![]() 1 3 4 2
|
#13
|
|||
|
|||
![]() prima! bedankt.
hoop ook echt dat dit het verhelpt... |
#14
|
|||
|
|||
![]() Nou het heeft helaas dus niet geholpen.
De auto loopt nog steeds slecht, en blijft slecht lopen als ik de eerste en laatste bougie kabel los haal. Dus hij loopt nog steeds op 2 cylinders (maak ik daaruit op) volgende stap? Bougies vervangen? Neem namelijk aan dat de bobine of alles aanstuurt of niks; niet maar 2 van de bougies? |
#15
|
|||
|
|||
![]() Ik had een paar dagen geleden nog ongeveer hetzelfde probleem met mijn Golf 2 (1.6). Hij hield ook gruwelijk in en viel soms zomaar uit wanneer ik vanuit stilstand weg wilde rijden of als ik stationair een paar keer achter elkaar gas gaf. Ook startte hij vaak slecht wanneer hij nog koud was.
Ik had hier al meerdere keren last van gehad en het leek steeds erger te worden (vooral bij koude motor). Oorzaak bleek het automatische choke-stekkertje die los zat waardoor er vocht in gekomen was. Stekkertje even schoongemaakt met contactenspray en daarna weer goed stevig erop gedrukt en nu loopt de auto weer helemaal super zonder inhouden/stotteren/haperen. Last edited by KJ-Golf : 01-02-2010 at 11:35. |
#16
|
|||
|
|||
![]() hey KJ ik had inderdaad jou topic gelezen maar dit was niet het geval bij mij.
Maar het is nu toch opgelost ![]() Dom dat ik het niet eerder probeerde, maar dacht; ik verwissel de bougie kabels even met de cylinders die wel vonken. Toen waren het ineens cylinders 3 en 4 die het niet meer deden. Conclusie de kabels waren kapot. Die krengen kosten helaas een vermogen nieuw, dus heb 2 gebruikte kunnen halen bij de lokale sloop. Probleem is opgelost...ben weer helemaal gelukkig lol toch bedankt voor iedereen zijn input lesje geleerd met hogedruk reiniger?? |
#17
|
|||
|
|||
![]() Mooi dat het probleem opgelost is! Ik heb zelf mijn motor ook een maandje of 3 geleden schoongespoten, dus misschien is dat bij mij ook de oorzaak geweest dat er vocht in dat stekkertje was gekomen.
Alleen je motor afspuiten onder hoge druk zou ik ook zeker afraden! Ik deed het zelf met een gewone tuinslang, want daar beschadig je niet zo snel wat mee. Je moet alleen dus wel oppassen dat er geen vocht in het electrische gedeelte komt. Maar super dat hij nu goed loopt. Dan voel je je weer helemaal opgelucht (had ik tenminste ![]() ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() dat zoemend geluid is trouwens een extra benzine pompje wat bij die spinnekop zit,word aangestuurt door een relais en dat heb ik wel eens kapot gehad loopt ie ook beroerd dus weet je dat voor een volgende keer als je dat pompje niet hoort zoemen en hij loopt slecht
|
#19
|
|||
|
|||
![]() ok dan bedankt voor de heads up!
Ben net trouwens op en neer geweest naar Apeldoorn (vanuit Breda) met het Golfje en reed prima. Nog een enkele stottering maar reed over het algemeen zeer lekker. |