#1
|
||||
|
||||
Project Aeruginosus Scarabaeus - Body off!
Oftewel, project Roestige Kever
Twee maanden geleden zag ik op het Keversite prikbord een advertentie van een 1200 uit 1978 die wel wat TLC (en een APK keuring..) kon gebruiken. Na wat PB's zijn we naar Aalsmeer gereden en hebben we de Kever naar huis gereden. Hij liep uiteindelijk hartstikke netjes, en met een gemiddeld verbruik van 1:12,6 bij een gemiddelde snelheid van 90 KM/h tijdens windhozen en slagregens hoor je mij niet klagen. Net zo zuinig als mijn vorige torremans.. We wisten dat de bodem rottig was, en er wat kleine technische minpuntjes her en der zaten. Maar, natuurlijk is en blijft het een Kever en kom je tijdens het strippen altijd meer roest tegen dan dat je verwachtte (hoopte) Het plan? Body off! Mijn vriend is mijn vraagbaak en lompe kracht indien nodig, maar ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen. Werklijst: - Nieuwe bodemplaten en Napoleonshoed inlassen - Rotte plekken in de carrosserie vervangen/repareren (dorpels, bandenbak, hoek linksachter) - Alle slechte rubbers vervangen - Nieuwe rem- en brandstofleidingen leggen, HRC wisselen. - Nieuw kleurtje aanmeten, miami blau met matte toplaag en two-toned zebraprint - APK Wat uiteindelijk dus de bedoeling is qua looks: Langere termijn: - Dropped spindels - Schijfremmen - Ander setje velgen met brede sloffen - En als ik een zak geld vind komt er een type 4 2.0l in te liggen Genoeg geluld, tijd voor foto's van Krokantje: Motorklep en voorspatborden er af gesloopt Torretje zonder de motorklep en achterlichten er uit Interieur bijna compleet er uit, alleen de leuning van de achterbank nog En dan nu rot, roest, en gatenkaas: ** Zaterdag 19 januari: Body off! ** Dames en heren, we have lift-off! Het is maar goed dat ik op voorhand al besloten had om de complete bodem te vervangen. Blijkt niet echt overbodig zoals je op de foto kunt zien, bodem hangt van matjes en bitac aan elkaar, zijranden zijn compleet weggerot en het is een wonder dat ik niet door de bodem gezakt ben op de rit naar huis :mrgreen: Nu heel even wachten tot na de carnaval voor ik echt weer tijd heb om verder te gaan, maar het kriebelt nu wel nog meer om voor een grote shoppingtrip te gaan
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go! |
#2
|
||||
|
||||
Lekker bezig!
|
#3
|
||||
|
||||
Vet!!
Deze blijf ik volgen succes, komt zeker goed En veel plezier met carnaval Gr Bart |
#4
|
||||
|
||||
Succes, leuk ding! Enne, werk genoeg.... jij hoeft je voorlopig niet te vervelen!
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Thnx, gij ok hé! Quote:
Vervelen? Wat is dat met 2 banen, een paard, een kerel die aandacht wil en een Kever die TLC nodig heeft komt het niet echt voor dat er hier veel verveeld wordt in huis Zo ook gisterenavond niet: Grootste rot uit de dorpel geslepen, alleen nog het randje onder het kachelkanaal. Overigens zijn die wonder boven wonder nog helemaal hard! Scheelt alweer een berg werk dat die kachelkanalen niet vervangen hoeven te worden.
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go! |
#6
|
||||
|
||||
Leuk project!
__________________
MEMBER OF TEAM VW-SPEED.NL |
#7
|
||||
|
||||
De bodem is besteld! Volgende week ophalen in Kerkrade, kan helaas niet eerder ivm werk.
Overigens ben ik opzoek naar een hoge paneelplaat LA, mocht er iemand eentje hebben liggen die niet rot is dan houd ik me aanbevolen.
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go! |
#8
|
||||
|
||||
Poeh, die heeft lang geen TLC gehad
Goeie aanpak
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
||||
|
||||
Update 6-3-13:
Vorige week donderdag had ik eindelijk tijd om de bodem en Napoleonshoed op te halen in Kerkrade, helemaal in m'n nopjes natuurlijk. Aangezien ik moest werken is mijn vriend in de tussentijd even fanatiek geweest met de slijptol dus zo staat Krokantje er nu bij: Ik heb eens een keer een lang weekend vrij, dus nu is het aan mij om het hele zaakje er in te lassen. Morgen even een paar oefenmeters maken met het MIG apparaat, want ik heb alleen een paar keer met electroden gelast. Voordat ik ergens iets vernaggel kan ik maar beter even aanvoelen hoe dat ding werkt Ook hebben we wat losse delen gestraald en in de 2K zwart gezet: HRC: Pedalen: Dus, bodem aflassen, alles mooi schoonmaken/ontvetten en ook in de 2K met daarna een laagje bitac
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go! |
#10
|
||||
|
||||
Bekende kist op de achtergrond......
|