Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-10-2014, 14:56
servowire servowire is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 174
Default Golf 2 TD - wil geen toeren maken.

Mijn Golf 2 TD heeft enkele jaren stilgestaan, soms gelopen.

Probleem is dat hij stationair goed loopt (rookvrij) maar als je gaf geeft komt er vieze grijze dieselrook vanaf. Ook komt hij niet op toeren (blijft bij ongeveer 1700 toeren steken).

Nu heb ik het brandstoffilter al vervangen, en de slangen gecheckt. Mocht niet helpen. Kan het zijn dat hij niet genoeg brandstof krijgt (schroef/roetstop indraaien)? Of misschien zijn mijn verstuivers gaar?

PS.....Mocht iemand in de buurt van Steenwijk (tegen betaling) een kijkje willen nemen dan zou ik dat wel op prijs stellen.

Last edited by servowire : 14-10-2014 at 15:05.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-10-2014, 16:57
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

Pomptiming controleren?
Ofwel je roetstop armer instellen.
Lijkt me raar dat ie rijker moet ingesteld worden als deze toch al rookt..
Reply With Quote
  #3  
Old 14-10-2014, 17:08
servowire servowire is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 174
Default

Quote:
Originally Posted by Ilker
Pomptiming controleren?
Ofwel je roetstop armer instellen.
Lijkt me raar dat ie rijker moet ingesteld worden als deze toch al rookt..



Pomptiming heb ik met de micrometer gechecked en goed gezet ...
Dank voor je reactie. Armer = linksom (uitdraaien), toch?
Reply With Quote
  #4  
Old 14-10-2014, 17:10
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

Quote:
Originally Posted by servowire
Dank voor je reactie. Armer = linksom (uitdraaien), toch?

Dat is naar links draaien ja, Ik zou zeggen ,eerst armer instellen
Daarna een testritje doen en kijken wat de auto doet.
Mocht ie totaal niet meer trekken gelijk het moet, terug afstellen hoe die stond, of iets rijker..
Ik ben niet zo'n specialist in deze dingen,maar als je dit probleem nog steeds hebt na deze check up, best een monteur ofzo erbij halen.
Kan zijn dat je nozzles niet meer goed zijn. of dat je luchtbellen hebt in je leidingen...
Reply With Quote
  #5  
Old 14-10-2014, 19:47
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Vervang eerst je brandstoffilter maar eens.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-10-2014, 20:24
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Vervang eerst je brandstoffilter maar eens.

Dat heeft hij al vervangen, zie eerste post
Reply With Quote
  #7  
Old 14-10-2014, 21:59
servowire servowire is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 174
Default

Ik heb vanmiddg nogmaals een ander type filter gehaald (zonder wit/plastic retourding). Ik heb de retour als test rechtstreeks vanaf Dieselpomp naar tank gelust, en de aanvoer via he nieuwe filter.

helaas nog steeds niet goed lopen, volgas loopt hij 1500 toeren en rookt hij enorm grijs. De turbo komt ook niet eens bij (te weinig toeren).

Misschien even langs JB? Die zit in de buurt.

Last edited by servowire : 14-10-2014 at 22:08.
Reply With Quote
  #8  
Old 14-10-2014, 22:30
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Quote:
Originally Posted by Ilker
Dat heeft hij al vervangen, zie eerste post


Sorry, overheen gelezen.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-10-2014, 22:57
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Als je luistert naar de motor, loopt hij dan mooi of niet? Even niet naar rook enz kijken, gewoon luisteren.
Ik gok toch op de timing. Hoeft niet per se de pomptiming te zijn, misschien staat de nokkenas ook niet meer helemaal juist. Check de timing nog eens goed, zie dat alle merktekens perfect overeen komen. Check dan de timing van de pomp nog eens met micrometer.
Buiten de pomp en de injectoren is er weinig dat dit probleem kan veroorzaken volgens mij.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #10  
Old 15-10-2014, 11:24
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Kan misschien de turbo vast gaan zitten??
Heb ook wel eens een compleet muizennest uit een luchtfilter gehaald na lange stilstand.
Zou ik ook ff checken dus.
Brandstoffilter ook goed luchtvrij btw?
Distributie niet iets verlopen?
Laat m eens lopen op verse diesel uit een jerrycan naast de auto, kan je iig roest in tank/leidingen/verstoppingen uitsluiten of bevestigen.
Genoeg simpele dingen te checken dus
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #11  
Old 15-10-2014, 12:22
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Hij heeft het over een golf 2 die heeft een plastic tank
__________________
Caddy Maxi 1.9TDI soon Touran nose and 1.4tsi 6gear
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
  #12  
Old 15-10-2014, 14:14
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Ow ja.. Dacht golf1...
Niet goed gezien.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #13  
Old 15-10-2014, 14:32
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

Klopt! Eerst ook goed luisteren hoe de motor loopt.
Als ie iets wat nagelt bij koude motor, is dat denk ik normaal, want mijn 1V turbodiesel met hydro stoters heeft dat ook.
Maar eens bijna op bedrijfstemp ofzo, hoort je motor geen tikken/nagelen te maken.
Een JR daarintegen heeft geen hydro stoters en klinkt iets ruwder (heb dat blok gehad) Of je nu die stoters hebt of niet, dat maakt geen verschil uit.
Je TD motor hoort niet te nagelen als dat zo het geval is

Last edited by Ilker : 15-10-2014 at 14:43.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum