![]() |
#141
|
||||
|
||||
![]() Vandaag het geluid van de Golf kunnen meten.
Als referentie eerst begonnen met de 45mm kelken en ook de achterplaat van de airbox. Daarmee kwamen we al op 103 dB uit, maar dit werd wel dichterbij de weg gemeten dan op het circuit wordt gedaan. In ieder geval een goede referentie. Daarna de auto omgebouwd, airbox erop en ook een luchtfilter eraan. Dit klinkt simpel maar de grille, bumper en slotplaat moesten er af om de radiator weg te kunnen houden, zodat de airbox op de achterplaat gemonteerd kan worden. Daarna weer alles terug gebouwd en terug de weg op. Bij het opbouwen van de microfoon begon de auto ineens anders te klinken. Alsof er een cilinder niet mee deed. Ook zag ik de lambda op maximaal arm staan. Foute boel dus. De auto afgesleept naar de garage en op onderzoek uitgegaan. Brandstofdruk was oké, gelukkig. Daarna de bougies gecheckt, cilinder 1 en 4 doen niks. Bedrading gecontroleerd, oké. Dus de bobine, maar niemand in de buurt had er een te leen. De leverancier heeft meteen een nieuwe opgestuurd, maar die komt morgen pas binnen. Toen heb ik de oude bobine gepakt waarvan een pinnetje af is gebroken. Daar het omhulsel verwijderd en een draadje aan de connectie gesoldeerd. Dat viel niet mee, maar het lukte. Aan de andere kant de pin (ik bewaar alles), en deze bobine geprobeerd.... lopen, en goed! Meetapparatuur weer opgebouwd en de auto warm gereden. Nog 3x langs de microfoon geblazen en.... <96 db ![]()
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) |
#142
|
||||
|
||||
![]() 7db das een mooie score!
|
#143
|
||||
|
||||
![]() En dat is nog met de koplamp er uit!
Voor het meten weer de "slechtste" situatie. Vind het zelf een beetje sjappie maar ik bedenk daar nog wel iets voor, het luchtfilter krijgt sowieso een nieuwe locatie. Voor nu werkt het ![]()
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) |
#144
|
||||
|
||||
![]() De bestelde R888-Rs konden trouwens niet geleverd worden. Vandaar dat ik Nankang AR-1's heb laten komen. Deze schijnen even goed te zijn, dus we gaan het zien (niet dat ik zo'n goede rijder ben, daar niet van). Morgen leg ik ze op de onlangs aangeschafte velgen.
Het plan is dat ik 's ochtends gewoon op de oude Toyo's start en deze nog even "af" rijdt. Hoewel ze er nog steeds goed uit zien voor 10 jaar oude banden. In de middag de AR-1's erop voor het (oneerlijke) vergelijk. Nu twijfel ik over de remschijven. Ik heb de nieuwe Brembo's al binnen. Zal ik deze monteren of het nog aankijken op de huidige? Of gewoon ook in de middagpauze wisselen? ![]()
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) |
#145
|
||||
|
||||
![]() Nou die toyo's zijn helemaal af. Bij vol aanremmen ga ik alle kanten op
![]() Nu de nankang ar-1 erop gezet voor na de pauze. Ben benieuwd hoe die zich houden.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Last edited by daNpy : 27-04-2022 at 11:40. |
#146
|
||||
|
||||
![]() Na Zolder was er weer wat werk aan de winkel.
De delen voor rem en oliekoeling zijn binnen, dus daarmee kan ik aan de slag. De neus van de auto ligt er alweer een tijdje af ![]() Maar ik heb ook een lekkage bij de schacht van de peilstok. Deze kan ik echter nergens meer vinden... weet iemand nog een adres daarvoor? Het VW nummer is 049 103 634 Het korte draadeind tussen oliefilter en filterhuis 059 115 721 zou ook fijn zijn!
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) |
#147
|
||||
|
||||
![]() Zit dat pijpje niet vast erin gestoken en afgedicht met een o ring?? Mss dat die ring oorzaak van de lekkage is.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 |
#148
|
||||
|
||||
![]() Ik zie geen O-Ring op de tekening.
Ik denk zelf dat de oorzaak is omdat de peilstok een beetje onder spanning heeft gestaan. Initieel heb ik de buis naar voren gebogen zodat de peilstok tussen de trechters uit zou komen. Nu zit daar een airbox en moet ie een stukje naar achteren. De peilstok raakt de airbox-plaat, dus die staat iets of wat onder spanning. Een andere mogelijkheid is dat ik nu gewoon veel langer gereden heb als op 12 maart en de olie warmer is geweest. Vervangen is schijnbaar een kwestie van eruit trekken, maar ik kan geen nieuwe vinden.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) |
#149
|
||||
|
||||
![]() Dat pijpje zit inderdaad in het onderblok geperst. Geen O-ring of iets ertussen.
Heb deze destijds bij mijn G60 motor ook vervangen met opbouwen, maar dat ding zit echt enorm vast in het onderblok. De nieuwe er fatsoenlijk in krijgen gaat niet vanzelf, maar hij dicht nu wel weer af. Heb de mijne destijds van de duitse Ebay gehaald omdat ik nergens anders wat kon vinden. Heb je toevallig de dealer al eens gevraagd? |
#150
|
||||
|
||||
![]() Nee dealer nog niet. Ook in Duitsland niet echt te vinden. Een maat van me kijkt of hij het kan bestellen in Duitsland (heeft een autobedrijf).
In de US hebben ze ze wel. Maar redelijk hoge prijzen en dan nog de verzending....
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) |
#151
|
||||
|
||||
![]() Ondertussen de peilstok schacht weten te bestellen, komt volgende week binnen.
Ook heb ik een kort tapeind voor de adapterplaat via de dealer besteld. Ik ga nu beginnen met het aanpassen van de stalen carterpan. Hier wil ik zelf zogenaamde "baffle plates" in maken om te zorgen dat de oliepomp niet zonder olie komt te staan. ![]()
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Last edited by daNpy : 18-06-2022 at 20:47. |
#152
|
||||
|
||||
![]() Zit schot in de zaak
![]() Ook heb ik de peilstok schacht weten te verwijderen. Na veel getrek en alles eromheen gedemonteerd te hebben, WD40 gespoten en zelfs met een strop te hebben getrokken, kwam hij nog steeds niet los (de strop brak wel, toen ik op het subframe en de veerpoot stond om omhoog te trekken). Uiteindelijk de carterpan verwijderd (zit toch los nu) en simpel met een buisje de schacht omhoog getikt... heel moeilijk was het dus niet. Nu wachten op de nieuwe schacht. Wel meteen de adapterplaat voor de oliekoeler gemonteerd. ![]()
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) |
#153
|
||||
|
||||
![]() Nou de nieuwe peilstok zit er in. Van gemakkelijk erin schuiven was natuurlijk geen sprake, zoals de oude eruit is getikt zo moest de nieuwe er ook in. Het bovenste stukje van de splines heb ik rondom voorzien van Wynns pakking, zodat hij nu hopelijk niet meer lekt.
Vandaag ook de carterpan laten lassen, nadat gisteren een collega de deurtjes al gesoldeerd had in de schotten ![]() ![]() ![]() Nu nog goed schoonmaken en de buitenkant opfrissen ![]()
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) |
#154
|
||||
|
||||
![]() Lekker bezig!
|
#155
|
||||
|
||||
![]() Nice
![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 |