Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Karmann Ghia (typ 14 & 34)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-03-2006, 19:32
Buring Buring is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1
Default Karmann van voor '66: ja of nee????

Ik ben nu op zoek naar een harde Karmann Ghia. Ik heb verschillende Ghia's bekeken. Ik kreeg te horen van VWClassics in Someren dat een Karmann Ghia van voor 66 niet een goed idee is. Wat zijn de minpunten van een voor '66-ger? Ik weet dat hij dan 6Volt heeft, is dit een groot minpunt (startmotor, etc.)? Wat zijn de andere minpunten? Het plaatstalen dashboard vind ik namelijk veel mooier dan het houten. Wie kan me helpen?
Reply With Quote
  #2  
Old 01-03-2006, 20:43
Henny's Avatar
Henny Henny is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 89
Default

ik heb geen idee wat ze daar mee bedoelen en je hebt gelijk een ghia van 66 is wel wat mooier dan eentje van 73 maar dat is een persoonlijke smaak , en als je een harde vind "kopen dan" want mijn ervaring is toch wel dat er altijd wel wat aan te lassen valt en ik heb er al veel gezien
__________________
https://www.hbvankranen.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 02-03-2006, 09:25
Brothersinbeetles's Avatar
Brothersinbeetles Brothersinbeetles is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 235
Default

Ik sluit me bij Henny aan. Ook wat smaak/voorkeur betreft ..

Kijk anders eens op Patrick zijn site http://www.karmann-ghia.nl/ onder "wetenswaardigheden" - "herken het bouwjaar". Misschien heb je daar wat aan. 1966 is dus een overgangsjaar wat betreft een aantal items: velgsteek, dash, etc. Een dash van na 1966 heeft natuurlijk nog steeds een metalen basis en je kunt het houtfineer er gewoon af trekken en af laten voor die mooie look!

Koop een (qua carrosserie) zo hard mogelijke! Neus, schermen, deuren, etc allemaal erg duur!! Onze, afkomstig uit Californië, had alleen een nieuw stukje plaatwerk nodig onder de accu verder keihard (bodem ook) .
__________________
Brothers in Beetles & Ghia's
Aircooled Chill Out

'54 Oval - '62 Notch - '69 Type 14 Ghia
Reply With Quote
  #4  
Old 06-03-2006, 17:50
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

in 1966 zijn ze overgegaan op 1285 motoren vandaar de keuze voor andere velgen,
maar pas in het jaar 67 zijn ze overgegaan op schijfremmen dus alleen in het jaar 66 hadden de karmann's rondom trommelremmen en dat is naar mijn weten het minpuntje van een 66er.
in 1976 zijn er wel veel dingen veranderd zoals bredere achteras, 1500 motoren en van 6 volt naar 12 volt andere buitenspiegel de klokjes zijn verandert enz.
verder deel ik de zelfde mening als de rest als hij spijkerhard is gewoon kopen!

Last edited by lowghia : 06-03-2006 at 18:06.
Reply With Quote
  #5  
Old 06-03-2006, 22:11
pbaptist pbaptist is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 33
Default

De techniek is uiteraard met de latere modellen beter geworden, maar wat betreft uiterlijk wordt het steeds minder (persoonlijke mening)

Ik heb daarom bewust een cabrio uit 1971 gekocht. Technisch goed met schrijfremmen voor, een 1600 CC motor en nog net geen hele grote achterlichten en bumpers. Veel mensen beschouwen 1969 als het ultieme bouwjaar. Die is technisch goed (schijfremmen voor, 1500CC motor) en heeft nog de kleine achterlichtjes.

Mijn coupe komt uit 1963 met daarbij een mooier interieur en de mogelijkheid om bolle wieldoppen te hanteren. Dit geeft een veel klassiekere stijl. Echter wel 1200 CC en 6Volt en het rijd tocvh een stuk anders dan de sportieve 71-er.

Zelf ben ik nu op zoek naar een 50-er jaren Karmann-ghia. Die zijn nog altijd het mooist

Patrick
Reply With Quote
  #6  
Old 08-03-2006, 11:54
bobvincken bobvincken is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 8
Send a message via MSN to bobvincken
Default

Quote:
Originally Posted by pbaptist
Veel mensen beschouwen 1969 als het ultieme bouwjaar. Die is technisch goed (schijfremmen voor, 1500CC motor) en heeft nog de kleine achterlichtjes.

Patrick


Dank u voor deze mooie complimenten....



onduidelijke foto zeg
Reply With Quote
  #7  
Old 20-03-2006, 09:19
Henny's Avatar
Henny Henny is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 89
Default

ja heb je geen betere .....
__________________
https://www.hbvankranen.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum