Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 08-09-2014, 07:20
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default


__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #22  
Old 08-09-2014, 08:57
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Ik zie dat jij stuurbekrachtiging hebt, wellicht dat je daarom met de slangen niet wegkwam. Maar heb de slangen van de mk3 er ook bij dus het zal vast wel lukken.

Stuurbekrachtigingspomp haal ik er af. Heb jij er nog wel een multiriem op? Of moet ik de poelies overzetten voor een v-snaar?
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p
Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005
Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot)
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote
  #23  
Old 08-09-2014, 15:10
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Quote:
Originally Posted by MrMiljon
Ik zie dat jij stuurbekrachtiging hebt, wellicht dat je daarom met de slangen niet wegkwam. Maar heb de slangen van de mk3 er ook bij dus het zal vast wel lukken.

Stuurbekrachtigingspomp haal ik er af. Heb jij er nog wel een multiriem op? Of moet ik de poelies overzetten voor een v-snaar?


Ik heb de multiriem.

Je weet ook dat het 2E een paar millimeter hoger is dan een 1.8 blok?
Je uitlaat zal bij de bocht in je motorruimte wat dichter bij je carroserie komen.
Ik heb om te voorkomen dat die de carroserie raakt, met gasgeven en gasloslaten, de motorsteunen en rubbers vervangen door stuggere van Claus von Essen.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #24  
Old 08-09-2014, 19:29
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Dat van het spruitstuk is me bekend, ik ga het er eerst op wagen .

Nu ben ik vandaag met de kabelboom bezig geweest. Uitgezocht wat ik moest solderen dmv het vergelijken van beide schema's. Nu kom ik enkele pinnetjes te kort in de stekkers voor de zekeringkast. Ik heb dus het 'nieuwe' oude type ce1 als ik het goed heb.

Weet iemand hoe deze stekkertjes heten en waar ik ze kan halen? Gaat dus om die oude type ronde stekkertjes die je in een blok vast klikt.
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p
Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005
Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot)
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote
  #25  
Old 09-09-2014, 16:38
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Vandaag nog even een uurtje bezig geweest. Motorsteunen en distributiekapje overgezet. Ik heb het onderste kapje van de 1.8 gebruikt en de bovenste van de 2.0. Klein hoekje uit de bovenste gezaagd om ruimte te creëren voor de motorsteun.

Kabelboom vordert ook aardig. Veel uitzoekerij en de werkbank ligt bezaaid met schema 's. Liever nu wat langer bezig dan straks een storing.
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p
Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005
Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot)
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote
  #26  
Old 22-09-2014, 11:19
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Ik ben al weer een heel stuk verder met de golf. Foto's komen binnenkort wel weer.

Blokje ligt inmiddels in de auto op de golf 1 steunen. Dit viel allemaal mee en heb erg veel onderdelen van de 1.8 kunnen gebruiken. Komisch om te zien dan je zelfs bij 10 jaar verschil dingen zo over kan zetten.

De kabelboom is ook klaar en ligt ook in de auto, alles lijkt te werken maar ik kan hem nog niet starten omdat ik de brandstofpomp en het koelsysteem nog moet aansluiten. Ik vond het aanpassen nog een beste klus. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mijzelf. Alles 3 tot 4 keer gecheckt op schema's van beide zekeringkasten en draadboomschema's.

Afgelopen zaterdag bij de vw winkel in Hoogeveen geweest om een setje aandrijfassen op te halen. Uiteindelijk kwam ik met een beetje meer thuis . Andere MFA teller met hendel, gordels voor achter, stuur, deurpenstangetjes, binnenverlichting en nog wat kleine dingetjes. Fijne zaak en erg veel Golf 1 spullen. Niet goedkoop maar gewoon gangbare prijzen.

Nog wel een heel gevecht gehad om de buitenste homokineten over te zetten aangezien ik nog oud type fusees heb. En bij het oude type zitten de buitenste homokineten geborgd met een clipje en kan je meppen wat je wil...... Het vet zat overal zeg maar .

Brandstofpomp heb ik een universele gepakt. Ik heb een gti tank eronder zitten met de aansluitingen aan de onderkant.

Nog even op een rijtje wat ik nodig ben/was en wat ik van de 1.8 heb gebruikt. Wel handig voor andere ombouwers.

1.8JH (zonder injectie) als basis.
2e motor compleet met bak ingebouwd.
100mm aandrijfassen moeten aanschaffen en de buitenste homo's overgezet.
Motorsteunen van de 1.8 op de 2e gezet. Bij de achterste steun ook de tapeinden overgezet.
Koelsysteem van de 1.8 gebruikt. Dus slangen en tankje
Onderste distributieriem kap van de 1.8 gepakt en de bovenste van de 2.0. Uit de bovenste een hoek zagen omdat je motorsteun in de weg zit (dit zagen wijst zich vanzelf)
Steun voor het schakelmechanisme van de 1.8 bak op de 2.0 bak zetten.
Uitlaatspruitstuk van de 1.8 op de 2.0 bouten (nieuwe pakkingen) omdat anders je voorpijp tegen de schakelstangen komt.
Brandstofpomp monteren die 3.0 bar levert.
"Sport" luchtfilter bestellen omdat je die van de golf 3 niet kwijtraakt.

Dit was het wel zo'n beetje dacht ik
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p
Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005
Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot)
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio

Last edited by MrMiljon : 22-09-2014 at 13:33.
Reply With Quote
  #27  
Old 22-09-2014, 16:43
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default




Mijn 2E motor in de cabrio
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum