|
||||
|
||||
Precies, dat begin ik nu ook in te zien!
Woensdag weer een dagje schrobben en boenen. Kijken wat er onder die zwarte ellende vandaan komt.
|
||||
|
||||
Vanmiddag een start gemaakt aan het schoonmaken:
Iemand nog een idee om die wax er wat sneller af te krijgen? Los van de vliegroest, vind ik dat het er best netjes uitziet. En ja, de kitnaden zijn me een partij beige uitgeslagen.
|
||||
|
||||
Valt idd reuze mee, heb ze weleens erger gezien.
|
||||
|
||||
Dat ziet er nog prima uit. Met een beetje benzine op een doek gaat de wax makkelijk weg.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Goeie tip, wist ik niet
|
||||
|
||||
Quote:
Ja klopt, of "ouderwetse" ontvetter. Maar geen idee waar je dat op de kop tikt. Ik heb vroeger eens een jerrycan vol van een oom gekregen, stonk enorm maar je kreeg er alles mee schoon..
|
||||
|
||||
Hahaha, uit de tijd dat dat er nog levensgevaarlijke stoffen gebruikt mochten worden om het doel te behalen. Waar is die tijd?
|
||||
|
||||
Dacht ook dat dit niet bestond. Tot ik laatst van mijn schoonvader een halve jerry can solveco ontvetter kreeg. Goed spul in iedergeval. Geen idee of je dit ergens particulier kan kopen:
https://www.eco-point.com/producten/ontvetten/solveco
|
||||
|
||||
Quote:
Oh, dat is nog wel een goeie ja. Ze vragen opzicht niet raar geld: https://www.zwartonline.be/solveco-...ernevelaar.html Geeen idee wat ik van de website moet vinden trouwens.
|
||||
|
||||
Quote:
Glory Days Maar het is schijnbaar dus nog in de handel
|
||||
|
||||
Quote:
Iemand zeker een paar pallets gevonden in een oude loods. Gister een andere en aangepaste teller binnen gekregen. Gekalibreerd en verschaald, kilometerstand is de huidige stand van de Golf, dus geen fraude, etc.: Geen MFA, want prijs...
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline Last edited by Rick : 18-03-2021 at 16:56. |
|
||||
|
||||
Super netjes!
Paar mooie vdo tellers in het dashboard eventueel en klaar
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Precies dat ja. Ik zat ook al en tijdje te flirten met DIGIfiz mini tellertjes. Maar, dat is voor later een zorg.
Vanmorgen en vanmiddag even druk geweest met het verwijderen van de kabelbomen uit motorruimte. Wat een mooi systeem is zo'n CE2 zekeringenkast! En nu we toch daar beneden aan het prutsen zijn, gelijk de hydraulische koppeling en het elektronische gaspedaal een nieuw onderkomen gegeven: Ik zeg het alsof ik het in de koffiepauze heb gedaan. Wat een tyfus klus!
|
||||
|
||||
Quote:
Uit eigen ervaring, echt super spul is dat Quote:
Lekker is het daaronder prutsen inderdaad. Dorpel in je zij, stoel in je rug en stuur in je nek . Wees blij dat je de pedalenbox zélf niet hebt gewisseld, das pas een hoofdpijndossier |
|
||||
|
||||
Het advies was ook om dat te doen. Tegelijkertijd zei de leverancier dat het wel mogelijk was met de pedalenbox er nog in. Duurt misschien wat langer, maar met het juiste gereedschap is het gelukt! Wat een heerlijke lokatie om te werken...
|
||||
|
||||
Quote:
Kan me uit mijn studententijd nog wel herinneren dat ik daar dan weer eens lag te sleutelen de ochtend na een nachtje doorhalen en dat dan de hele auto begon te draaien. Snap nog steeds niet waardoor dat kwam...
|
||||
|
||||
dat digifiz mini is inderdaad ook wel gaaf spul ja!
lekker bezig geweest weer. lekker klooien inderdaad zo er onder..
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Mooi werk Rick!
|
||||
|
||||
Quote:
Hahahaha, het klonk heel overtuigend zoals je het schreef inderdaad
|
||||
|
||||
Dankjewel Erik! Ook best content met de snelheid van de vorderingen.
@Fred, je moet mensen ook gemotiveerd houden om er ook mee bezig te blijven eh. Nog een bracket laten maken voor de verhuizing van het koelvloeistofpotje naar de andere kant van de motorruimte. (Niet mijn motorruimte, gelukkig )
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline Last edited by Rick : 22-03-2021 at 17:10. |