Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-04-2015, 23:54
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default plots een nieuwe daily

Ik werk sinds een jaar voor Chrysler hier in Amerika. Maar vorige week ruilde iemand een Audi TT in. Iedere auto die ingeruild wordt moet gecheckt worden en er wordt bekeken wat er moet gebeuren om de auto weer top te krijgen om te verkopen. Aangezien de gemiddelde Amerikaan nogal huiverig is om aan europese auto's te werken, kreeg ik de auto in m'n handen.
De Audi heeft een grote beurt nodig, een set nieuwe banden, radio, en nieuw FIS schermpje. De eigenaar van de dealer wilde opzich de auto opknappen want Audi TT's leveren hier nog een hoop geld op, maar hij was nogal huiverig om de distributie riem en tacho aan te pakken.
En toen ging er een lampje branden. Ik de stoute schoenen aan getrokken en naar de baas gestapt. Gezegd dat ik de audi opzich wel over wilde nemen zoals die erbij stond. Bod gedaan en de baas vond het wel prima. Dus sinds afgelopen vrijdag ben ik plots in het bezit van een Audi TT roadster uit 2002.
Het is een quattro met de 1.8T, 225pk blok, met een handgeschakelde 6 bak. Donkerblauw, met blauwe soft top en een grijs leer interieur. Niet m'n favoriete kleur(en), maar kon de auto toch niet laten gaan.

Zoals ik al zei heeft de auto wat onderhoud nodig. Dus zaterdag gelijk met wat basis onderhoud begonnen. SML links achter en rechts voor vervangen, kentekenplaat lampjes vervangen door LED'jes, ruitenwisser vervangen voor een fatsoenlijke set, beide luchtfilters vervangen. APK (staatskeuring) en emissie keuring gedaan en de olie vervangen.

Eerst volgende is de distriebutie riem, waterpomp, spanrollen en V-belt vervangen. Daarna de radio en tacho onderhanden nemen.


Gelijk even een vraagje. De knoppen van de radio zijn nogal versleten, dus ik ben opzoek gegaan naar een tweedehands OEM radio. Ik vind er geen voor onder de $200,- maar als ik voor een Audi A3 uit hetzelfde bouwjaar zoek kan ik eenzelfde type radio voor $75,- vinden. Kan iemand mij vertellen of er verschil zit in de headunits tussen beide modellen? Het gaat om een OEM Bose systeem wat in de TT zit.
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited
Reply With Quote
  #2  
Old 08-04-2015, 07:41
SpeedieD SpeedieD is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2012
Posts: 586
Default

Daar heb je een mooie daily aan.
Wat de radio betreft even goed kijken naar het type.
Ik heb onlangs een Concert 2 verkocht aan iemand met een A3 die de knopjes ging over zetten.
Reply With Quote
  #3  
Old 09-04-2015, 00:57
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Thanks, Speedie!
Kun je mij vertellen wat voor verschillende type radio's er zijn voor de Audi? Ik heb tot nog toe vooral VW gereden, dit is m'n eerste Audi en het eerste wat me opviel is dat de radio breder is dan DIN formaat. Is er ook zoiets als concert 1? Of is dat een simpele gedachte.
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited
Reply With Quote
  #4  
Old 13-04-2015, 09:56
SpeedieD SpeedieD is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2012
Posts: 586
Default

Ja er is een concert 1 maar die is van oudere types. Radios zijn inderdaad breder dan standaard din. Concert 2 is de meest gangbare voor die bouwjaren. Latere types hebben weer andere systemen.
Reply With Quote
  #5  
Old 13-04-2015, 10:45
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,079
Default

Knopjes staat los meer dan genoeg op ebay, ben je voor rond de €25,- klaar ;-)
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #6  
Old 14-04-2015, 20:25
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Goed verhaal......maar eh foto's ?
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #7  
Old 02-07-2015, 01:42
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Eindelijk een paar fotootjes. Kreeg ze eerst enkel onderste boven geüpload vanaf de EiFoon.












Afgelopen zaterdag eerste grote onderhoud eindelijk kunnen uitvoeren. Via een bedrijf uit California voor een net prijsje een OEM distributie riem kit kunnen vinden. De kit kwam met een distributie riem, multiregionale, spanroller, waterpomp met metalen schoepen, thermostaat en OEM koelvloeistof. Geen gezeik alles gelijk goed. Ook de poelie van de spanner van de multieriem vervangen. En gelijk even nieuwe bougies erin gestoken. Kreeg namelijk een melding dat de lucht/ brandstof mix te arm was. Haalde nieuwere bougies eruit maar van het merk Champion, dus die in de prullenbak geknikkerd en er NGK's voor in de plaats, echter geen platinum maar koperen. Veel gelezen dat deze weliswaar harder slijten, maar betere verbranding opleveren.

Vanavond ook maar even nieuwe remmen besteld voor rondom bij hetzelfde bedrijf uit California. De remmen zijn helemaal op en heb toch maar besloten om een upgrade te doen. Verder ga ik binnenkort m'n softtop repareren. Het dak lekt op beide hoeken rondom het raam. Heb echter minimaal 48 uur droog weer nodig en dat lukt de laatste 3 weken niet echt.

Verder even een vraagje. Heeft iemand enig idee hoe het kan dat de wind deflector wanneer het dak gesloten is plots omhoog komt? Heb nu twee keer mee gemaakt dat het ding uit zichzelf omhoog komt en dan niet meer naar beneden gaat. Enkel wanneer je het contact uit zet en opnieuw aanzet gaat het glas weer naar beneden.
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum