|
||||
|
||||
Quote:
Dank je! Mooi velgen. |
|
|||
|
|||
Wie kan mij helpen! Onder aan de stuurstang hoort nog een veer te zitten. Sterker nog, deze zat er ook. Ik heb het lager onder aan de buis waar de stuurstang doorheen loopt vervangen maar ik krijg met geen mogelijkheid de veer er tussen. Heeft er iemand een tip voor mij??? Bedankt alvast
|
||||
|
||||
De as die naar het stuurhuis loopt bedoel je?
|
|
|||
|
|||
Nee bedoel onder het dashboard waar de stuurstang in de kruiskoppeling gaat...
|
||||
|
||||
Je bedoeld dat je de veer er niet tussen krijgt omdat deze onder spanning staat?
Achter veel koppelingspedalen zit ook zon lomp sterke veer, meestal druk ik deze met een bankschroef in elkaar en knoop ik wat ty-wraps om wat windingen, dan blijft deze enigzins ingedrukt en kun je ze monteren. Als het geheel erin zit dan knip je de ty-wraps weer door. |
|
|||
|
|||
Inderdaad er staat teveel spanning op. Ik heb het geprobeerd met ty-wraps maar de veer zit te strak om de stuurstang. Het nadeel is ook dat de veer de kruiskoppeling naar beneden drukt waardoor de stuurstang bovenaan te kort. Begrijp er niets van... Het zat namelijk (ooit) wel goed...
|
||||
|
||||
Heb je het stuurhuis er wel inzitten dan? kun je hem niet aan de binnenzijde monteren en dan van onder de kap (of onder de auto) dat deel van de kruiskoppeling weer op het stuurhuis monteren? Dan heb je heel meer ruimte om (fatsoenlijk) kracht te zetten.
Je bent niet toevallig van een onbekrachtigd naar een bekrachtigd stuurhuis gegaan of andersom? Kan evt. ook zo zijn dat je stuurkolom is ingeschoven door het drukken. Deze is gemaakt uit 2 delen zodat je bij een frontaaltje niet door je stuur gespiest wordt. Last edited by RobertVoorst : 22-12-2023 at 14:55. |
|
|||
|
|||
Ja stuurhuis zit er al in. Van onderaf lijkt me erg onhandig omdat ik dan vanuit de motorruimte de koppeling erop moet krijgen. Nee ben niet veranderd van bekrachtigd naar on 0n-bekrachtigd. De stuurstang bestaat bij mij uit één geheel......(??)
|
|||
|
|||
Begrijp eigenlijk ook niet waar de veer voor nodig is..
|
||||
|
||||
Quote:
Die stuurkolom zie je denk ik als zwarte buis? Daar binnenin zit een twee-delige as Functie van die veer is het onderste stuurkolomlager op spanning zetten, anders kan deze los voelen en los komen. Hij moet er dus écht wel terug in. |
|
|||
|
|||
Je hebt de zwarte buis / stuurkolom. Daar doorheen loopt de stuurpen/as om het zo maar even te noemen. Deze pen/as bestaat bij mij uit 1 geheel. Heb hem 3x gecontroleerd. Zit er misschien verschil tussen een gewone golf 1 en een GTI?
|
||||
|
||||
Quote:
Dat denk ik ook
|
|
||||
|
||||
Ploatjes;
|
|
|||
|
|||
Lekker druk met het hemeltje geweest. Zit er strak in al zeg ik het zelf...
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Toch inmiddels weer wat opgeschoten. Nu druk bezig met de elektra..
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Mooi hoor. Alles als nieuw!
Heb je het opgelost met je stuurhuis en zo ja, wat was het probleem. Ander vraagje. Welke 2-koloms brug heb je? Ik zoek er ook nog 1 tje namelijk.
|
|||
|
|||
Met de kolom is nog niet opgelost... komt nog wel.
De brug heb ik besteld bij HBM is van het merk WEBER. Werkt prima!