Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-04-2023, 08:37
mitchies mitchies is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 38
Default Snelheidsmeterkabel US kever

Hi,

Ik heb (helaas) geen kever oid luchtgekoeld maar wel ander 'spul', oa een T3 met een Golf II GTI 16v blok op standalone, Volvo 850 T5-r en 2 maal een UAZ Buchanka en een Fiat 128 SL.

Maar goed, voor een projectje, wilde ik weten waarom de snelheidsmeterkabel van de US Kever uit 2 delen bestaat. Ik denk dat er een kastje tussen zit waar je beide kabels in schroeft, maar wat is dat voor een ding? Is dat toevallig iets dat de draairichting omkeert? Of aan te passen? Weet iemand hoe dt werkt? Ben echt benieuwd.

Groeten Michiel
Reply With Quote
  #2  
Old 09-04-2023, 07:40
mitchies mitchies is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 38
Default

Ik ben er achter, het is de EGR box die er tussen zit, in de US had de auto natuurlijk een katalysator. Dat maakt het zoeken naar zo'n ding in NL best lastig denk ik want wie bewaard nu de kat en de egr box als zo'n ding uit Californië hier heen komt?
Reply With Quote
  #3  
Old 04-05-2023, 12:02
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default

Het zit ook in een T2, zorgt ervoor dat het EGR lampje na x-aantal kilometer gaat branden.
Je zou eens kunnen kijken bij Kieft en Klok. Zij hebben veel bussen en onderdelen uit de US gehaald.

Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum