Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #681  
Old 27-09-2022, 17:54
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Eerste sessie was met een vriend van me op de bijrijdersstoel:



Tweede sessie was m'n schoonzusje mee:



En de derde sessie was ik alleen. Dit was ook de sessie waar ik meer de grenzen op ben gaan zoeken van de remmen. De laatste ronde kwam ik geen andere rijders tegen, wat resulteerde in de snelste tijd:



@Danpy: Klopt, de app houdt de rotonde tijd per sector bij en geeft daarmee uiteindelijk een optimale rondetijd die bestaat uit de snelste sectoren van de verschillende rondes:



Last edited by René : 27-09-2022 at 20:21.
Reply With Quote
  #682  
Old 27-09-2022, 19:24
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Hmm, dat scheelt toch maar 6 tiende, terwijl je volgens mij soms een stuk sneller bent dan de vorige lap. Wat zijn de sectortijden, want nu zie ik de snelheden.
Heb je overigens een degelijke GPS sensor? Ik vind op mijn telefoon de GPS data wel eens wat onbetrouwbaar, dus op hoeveel cijfers je achter de komma op RC moet vertrouwen is ook natuurlijk wel een vraagje.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #683  
Old 27-09-2022, 19:39
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Bovenste video doet het (bij mij?) niet. EDIT: Nu wel maar de derde niet
In de video met je schoonzus ben je wel veel je banden aan het oversturen. In de laatste ronde is dat véél beter. Deze AR1's zijn relatief nieuw toch? Dan gaan ze echt hard van je af op deze manier...
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 27-09-2022 at 19:42.
Reply With Quote
  #684  
Old 25-10-2022, 20:57
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 35
Default

Hee Rene, heb je toevallig foto's van de flens van de oliekoeler en oliefilter op het blok? Ik heb zelf een 270pk mk1 maar loop tegen hoge olie temperatuur aan. Ik heb echter maar 1cm onder het (schuine) oliefilter voordat ik tegen de carrosserie aan kom dus ben ff benieuwd hoe jij dat hebt. Wellicht meer ruimte in een mk2....
__________________
Golf MK1 20VT 1983

Last edited by Wouxy : 25-10-2022 at 21:09.
Reply With Quote
  #685  
Old 27-11-2022, 19:07
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Die oliekoeler flens is meer dan 1 cm dik. Wat voor olie filter gebruik je, want je hebt verschillende lengtes.
Bij mij zit het zo.

@Rene: Jij rijdt nu met verlengde fuseekogels toch? Hoe ziet dat eruit na een jaartje ofzo?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #686  
Old 24-12-2022, 17:36
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by Wouxy
Hee Rene, heb je toevallig foto's van de flens van de oliekoeler en oliefilter op het blok? Ik heb zelf een 270pk mk1 maar loop tegen hoge olie temperatuur aan. Ik heb echter maar 1cm onder het (schuine) oliefilter voordat ik tegen de carrosserie aan kom dus ben ff benieuwd hoe jij dat hebt. Wellicht meer ruimte in een mk2....


Ik heb de originele warmtewisselaar verwijderd en vervangen voor een externe oliekoeler met sandwichplaat. Volgens mij moet dat ook wel passen bij een MK1. Er zijn dacht ik ook wel kleinere oliefilters te krijgen


Quote:
Originally Posted by daNpy
@Rene: Jij rijdt nu met verlengde fuseekogels toch? Hoe ziet dat eruit na een jaartje ofzo?


Nee hoor, daar rij ik niet mee. Staat wel op de planning voor winter 2023. Frank heeft ze wel op z'n MK1
Reply With Quote
  #687  
Old 24-12-2022, 19:16
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Quote:
Originally Posted by René
Nee hoor, daar rij ik niet mee. Staat wel op de planning voor winter 2023. Frank heeft ze wel op z'n MK1

Oh oke, ik dacht dat jij ze ook al had. Wil weten hoe dat houd met het betere/zwaardere gooi en smijt werk.

Ik moet overigens nog eens terug komen op die Nankang AR1's. Ik ben er nog steeds niet tevreden over, ik vind ze weinig grip hebben en net als bij jou piepen ze als een gek zelfs als je zo netjes mogelijk door de bocht probeert te komen. Ik vind het maar matig
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #688  
Old 18-02-2023, 20:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Een nieuw jaar, dus ook maar het uiterlijk van het Golfje iets veranderen. Ben er nog niet klaar mee, maar hij ziet er nu alweer een stuk dikker uit.....al zeg ik het zelf.




Verder eigenlijk weinig spannende updates. Het ding heeft een grote beurt gehad, frisse Motul RBF660 remvloeistof, nieuwe koplampen en ik heb wat gaten naast het koelerpakket dicht gemaakt met aluminium om zo wat minder druk onder de kap te krijgen en dus hogere flow door het koelerpakket ivm de oplopende koelwatertemp.

5 april gaan we weer een paar sessies sturen @ TT Assen
Reply With Quote
  #689  
Old 18-02-2023, 20:31
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Apart dat je nog hoge koelwater temperaturen hebt met zo veel gaten in de motorkap.
Misschien kun je nog een klein richeltje voor de roosters in het midden maken om meer vacuum te creëeren.
Je zou ook nog wat draadjes wol op je motorkap plakken om te kijken waar (en of) er wel vacuum is en bij welke snelheden. Dat wilde ik eerst ook doen maar ik ben bezig met een andere radiator setup wat naar verluid veel beter werkt. Je hebt een kenteken dus je kan het op de weg proberen.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #690  
Old 03-03-2023, 21:45
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Blijft toch een dik ding René ! Wat een apparaat !
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
  #691  
Old 04-03-2023, 04:27
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Blijft toch een dik ding René ! Wat een apparaat !


Thanks Ron! Vind dat hij met de stickers er ook een stuk ruiger uit ziet ipv alleen maar matzwart. Heb gisteren een passende raambanner gekregen van Racebanden.nl en erop geplakt. De vorige was iets te breed....of de auto te smal


Reply With Quote
  #692  
Old 04-03-2023, 07:43
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Deze wordt er inderdaad alleen maar mooier op
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #693  
Old 04-03-2023, 08:20
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Jij rijdt niet meer op 15" toch René?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #694  
Old 04-03-2023, 14:13
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Jij rijdt niet meer op 15" toch René?


Jazeker!
Reply With Quote
  #695  
Old 04-03-2023, 14:15
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Mooi, mochten we elkaar treffen eens proberen hoe jouw rondetijden zijn op mijn R888s. Ik vind die Nankangs nog steeds prut!
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #696  
Old 04-03-2023, 15:28
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 834
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Mooi, mochten we elkaar treffen eens proberen hoe jouw rondetijden zijn op mijn R888s. Ik vind die Nankangs nog steeds prut!


Dan moeten jouw wielen wel over die dikke remmen passen.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #697  
Old 04-03-2023, 17:20
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Dan moeten jouw wielen wel over die dikke remmen passen.

Ja dat hoop ik wel, de spaken krommen ietsje naar binnen. Maar ik heb nog spacers
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #698  
Old 04-03-2023, 21:27
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Welke heb je dan? Ook de AR1's? Ben bang dat jouw wielen niet gaan passen ivm de Porsche remklauwen, maar keertje passen kan altijd natuurlijk. Lijkt me sowieso wel eens interessant om verschillende banden te proberen

Vandaag weer een fijne sticker erbij:





Reply With Quote
  #699  
Old 05-03-2023, 10:42
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Ja ik heb ook die AR1's, verkocht als zijnde "net zo goed als Toyo's" maar 2 seconden trager in betere omstandigheden.
En de Toyo's zijn al 10 jaar oud en uitgehard, dus dat vind ik niet "vergelijkbaar".
Ook vind ik die Ar1's veel piepen en snel glijden, net als me bij jou opviel (toen ik ze nog niet had). Maargoed dat staat hier allemaal al ergens :P
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #700  
Old 05-03-2023, 16:38
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Bijzonder, want als je verschillende tests kijkt of leest, dan wordt er vaak gesproken dat de AR1 vergelijkbaar of zelfs beter is dan de R888R. Het gieren had ik inderdaad ook niet verwacht....ik had meer een wat schuivend, scrubbend geluid verwacht bij TW100 banden, maar voor mij is het in ieder geval een behoorlijke verbetering tov de NS2R`s.

Mooiste om het te vergelijken was om zoals jij al aangeeft een keer een sessie te sturen met de AR1`s en daarna een sessie met de R888R`s. Qua prijzen liggen ze niet zoveel uit elkaar....misschien dat ik hierna wel een setje toyo`s bestel....maar zeker ben ik er nog niet van, juist doordat de AR1 zo goed uit de tests komt. Rondetijden moeten omlaag na een wijziging....niet omhoog

Last edited by René : 05-03-2023 at 17:05.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum