Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 04-01-2014, 14:40
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Remklauwen zijn origineel VW. Voor zitten nu de G60 klauwen maar met achter afgedropt heb ik hier volle druk op, deze zijn dus in orde.

HRC zou ik eventueel nog om kunnen draaien, die leidingen zijn wel iets te verbuigen.

Zodra de achterste remmen aangesloten worden begint het gezeik. Zo goed als geen remdruk.
Achterste remmen zijn standaard Golf 2 GTI klauwen/remmen (girling 36 ofzo?)
Hier is niets aan veranderd behalve de remleidingen en slangen.

We hebben de auto met steunen onder de achteras ontlucht zodat de achterkant van de auto iets omhoog stond en de remkrachtverdeler onder 'druk' staat.

Bij het ontluchten komt er ook alleen maar overal olie uit en nergens lucht. Toch doet de remdruk vermoeden dat er lucht in zit.
Reply With Quote
  #22  
Old 04-01-2014, 18:00
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Wat je kan proberen is de klauwen achter er even af te halen blok hout tussen de remblokjes en ze even onderste boven ontluchten misschien dat er dan nog lucht uit komt.
Ga ik zelf ook nog doen bij de mijne want ik heb precies het zelfde probleem als jij.
Alles nieuw en toch nog niet genoeg remdruk
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #23  
Old 04-01-2014, 19:53
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Dat is inderdaad wel een goed idee. Is ook nog het makkelijst/snelst te doen.
Reply With Quote
  #24  
Old 05-01-2014, 03:09
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Het is idd een optie om de klauwen er even af te halen om er zeker van te zijn maar als je via de nippels ontlucht zou het er uit moeten zijn, die zouden op het hoogste punt moeten zitten

Ben heel benieuwd!
Reply With Quote
  #25  
Old 05-01-2014, 10:19
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik ook ga het volgende week ook proberen vind het altijd zo'n shit werk als alles al gevuld is om dan weer een andere HRC te halen.

Enigste wat bij nog kan is dat ik de fout in gegaan ben met de aansluiting van de Golf4 HRC.
Origineel zitten er twee sensors op de onderste aansluiting die heb ik er uit gedraaid en leidingen op aan gesloten.








__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #26  
Old 05-01-2014, 11:13
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

wat ook nog zou kunnen zijn is dat de remschijven of blokken achter te dun zijn.
als je op de rem trapt, gaan de zuigers in de klauw wel naar buiten, maar omdat de remblokken en of schijven te dun zijn kunnen de remklauwen niet ver genoeg opstellen om de blokken tegen de schijf aan te drukken. Hierdoor zou je dan ook geen weerstand in je rempedaal voelen! Heb je dat al gecheckt?
Reply With Quote
  #27  
Old 05-01-2014, 11:16
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

heb je die oude lastafhankelijke remdrukverdeler nog uit elkaar gehaald om te kijken of hij van binnen versleten was?
Reply With Quote
  #28  
Old 05-01-2014, 11:50
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

@ style :
Welke leidingen heb je daar op aangesloten dan?
Je hebt toch maar twee leidingen voor de remmen?
Dan kan je beter de sensoren er weer indraaien en de draden er afhalen, dan doen alleen de sensoren niets maar in een golf 2 heb je daar toch geen aansluiting voor?

@cass :
De verdeler heeft ie een nieuwe voor gekocht zonder resultaat

Met versleten blokken en versleten/te dunne schijven bouwt hij wel de druk op en met de rem loslaten gaat die iets terug, net zo lang tot de cylinder er uit komt en dan mag je ze gaan reviseren
Als het waar is wat je zegt dan had hij allang een plek remolie onder zijn auto moeten hebben
Reply With Quote
  #29  
Old 05-01-2014, 13:04
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by T3 fan

@cass :
De verdeler heeft ie een nieuwe voor gekocht zonder resultaat

Met versleten blokken en versleten/te dunne schijven bouwt hij wel de druk op en met de rem loslaten gaat die iets terug, net zo lang tot de cylinder er uit komt en dan mag je ze gaan reviseren
Als het waar is wat je zegt dan had hij allang een plek remolie onder zijn auto moeten hebben


Ik heb achter idd de remcilinders afgesteld door middel van de remcilinder er ver genoeg uit gedraaid.
Dat de blokjes net aan lopen hier door is de handrem ook lekker kort
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #30  
Old 06-01-2014, 00:37
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

OKEE!! dat wist ik niet
Bij mijn peugeotje kon dat ook maar bij mijn suzuki crosser niet en mijn T3 ook niet
Die regelde dat zelf met een paar keer remmen stelde dat zichzelf gewoon
Ik ging uit van het hydroliek princiepe op de eenvoudige manier zeg maar
Ook omdat zo'n golfje niet te veel weegt

Maar ik ben nog steeds benieuwd wat je op de plek van de sensoren bij jouw hebt zitten
Reply With Quote
  #31  
Old 07-01-2014, 14:09
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

En?,,,is het al opgelost???
Reply With Quote
  #32  
Old 07-01-2014, 17:32
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Op de plek waar de sensoren zitten heb ik nu 2 leidingen anders had ik maar 2 aansluitingen rood omcirkeld op de foto.

En de remcilinder achter zit idd op een spindel gedraaid die je zelf verder in of uit kan draaien

Ik ga ieder geval Zaterdag weer proberen laat het zeker weten hier
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #33  
Old 08-01-2014, 12:13
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Bij mij is het nog niet opgelost. Auto staat bij een vriend in de werkplaats en daar kunnen we door de weeks maar tot 6uur bij. Ik ben normaal pas na half 7 thuis en dus geen tijd.

Vrijdag avond kunnen we weer los. Dus dan gaan we verder.

Heb nog wel even een vraag. Is het mogelijk om met die G60 remmen de 20,6mm HRC te gebruiken. Of is het echt noodzakelijk om de 22,2mm HRC te gebruiken?

Dit omdat de 20,6mm er nu op zit omdat we niet zeker wisten of de 22,2mm kapot was.
Reply With Quote
  #34  
Old 08-01-2014, 18:28
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Voor voorlopig wel, zolang je remmen nieuw zijn maar als dalijk je remmen in gaan slijten (ingereden zijn) zul je merken dat je steeds dieper moet gaan trappen om de zelfde remdruk te gaan halen,,,althans dat verwacht ik
Omdat je met de 20 minder olie verplaatst maar om te ontluchten en testen is het voorlopig wel even afdoende,,,,uiteindelijk zal er dan toch weer een 22 op moeten vrees ik
Als je een grotere zou hebben (ik weet niet of die er zijn) zou het geen enkel probleem zijn
Reply With Quote
  #35  
Old 08-01-2014, 22:39
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

je mist die terugslagklepjes op de hrc
bv trommels lossen helemaal terug ..schijven slepen altijd heeel iets de cup trekt die van de schijf ....das t enigste wat hier imo niet goed is ....
want een golf 4 heeft abs,,,,dan stroomt de olie niet terug in de hrc..
__________________
quintus.....de grote race

Last edited by carbreaker de autosloper : 08-01-2014 at 22:42.
Reply With Quote
  #36  
Old 10-01-2014, 23:00
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Vanavond weer ff geknutseld. Linker klauw los gehaald en omhoog gehouden en op die manier ontlucht. Rechter klauw ook los gehaald. Blokken zaten muurvast. Handrem kwam niet helemaal los en de remblokken waren helemaal verbrand en broos.

Heb van een sloper de klauw eraf gehaald maar kom een ontluchtings nippel te kort.
Morgen daar dus even naar opzoek, gelijk maar even nieuwe remblokken halen voor achter. En misschien nieuwe setje handremkabels.
Reply With Quote
  #37  
Old 11-01-2014, 16:39
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Eeeeeen, daar zijn we weer.

Dus vandaag weer zo'n beetje de hele dag bezig geweest. Vanochtend eerst onderdelen gehaald. Nieuwe remschijven en remblokken achter, nieuwe wiellagers achter en 2 nieuwe handremkabels.

Handremkabels bleken 20cm te lang te zijn, hiervoor zijn andere besteld en die komen dinsdag binnen.

Rest van de onderdelen erop gebouwd. Andere remklauw rechts achter erop.
Hele pokke zooi ontlucht, bleef maar lucht uitkomen. Ik heb echt geen idee waar al die lucht gezeten heeft maar vooruit.

Al een stuk meer remdruk dan voorheen, maar pedaal zakt nog steeds ongeveer tot halverwege in. Met gestarte motor remt hij nu ook wel 'ok'.
Als ik het pedaal vol in trap blokkeren mijn voorwielen wel, maar achter remt nog steeds amper mee. Ook is het pedaal zonder gestarte motor best 'sompig'. Wat zou duiden op lucht. Echter hebben we een uur lang steeds rondom met de hand ontlucht (1 persoon pompen/remmen, andere nippel open en dicht draaien) totdat er geen lucht meer uit kwam.

Wie o wie komt met de verlossende suggestie. Word er nu wel een beetje moe van dat het niet werkt zoals het zou moeten.
Reply With Quote
  #38  
Old 11-01-2014, 17:38
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Je zou haast aan de remvloeistof gaan twijfelen! Weet je zeker dat dat het juiste spul is?
Reply With Quote
  #39  
Old 11-01-2014, 17:40
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik ben vandaag ook nog even bezig geweest en ik heb het gevonden.

Ik ontlucht altijd met zo'n setje wat je op het remvloeistof reservoir zet en dan met druk van een band de boel op druk zet.
Dit keer had ik alleen 4bar in het bandje gedrukt waar door het systeem ook wat zwaarder onder druk kwam te staan.
En meteen was duidelijk wat het probleem is,bij de korte leiding links voor liep het vloeistof gewoon langs de nippel uit de HRC.
Ik zag ook dat ik de remleiding nippel helemaal tegen de HRC zat gedraaid.
Dus de felsrand is gewoon niet goed en sluit niet netjes de boel af


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #40  
Old 12-01-2014, 14:07
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Remvloeistof in mijn auto is die van de ford dealer. Gewoon gloedje nieuw waar al hun auto's meer gevuld worden.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum