Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 07-04-2009, 17:56
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

Respect voor al je werk en het tempo zit er ook lekker in
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #42  
Old 08-04-2009, 08:38
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Dank dank dank!:thumb:
Eigenlijk gaat het me niet snel genoeg Liefst stop ik er ieder vrij uurtje in, en aangezien ik nog studeer heb ik tijd zat
Maarja, die motor staat al een jaar bij oma in de schuur en onderdelen op de logeerkamer, dus paps vind het niet zo gaaf als ik eerst aan die Golf ga werken

Dit is de motor toen ik hem uit de garage haalde..:

__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #43  
Old 08-04-2009, 12:37
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 724
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Het is wel leuk dat je straks klaar bent heb je een ori Ned. op kenteken


Beetje jammer alleen van die "13" in het midden . . .

Zie je wel Luuk ( & Ruben ) dat ik niet de eingste ben met een voorliefde voor een NL kenteken . . . gewoon stug doorgaan dus !!

FF opschieten met die Honda scooter dus en je hebt weer de vrije hand van je vader om volledig los te gaan
Reply With Quote
  #44  
Old 08-04-2009, 15:41
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Haha Ik heb daar ook nooit iets over gezegd Ik was alleen benieuwd waarom zo'n nederlander speciaal was.. Maar die 13 doet zijn naam wel eer aan met al die ongelukken die het beestje al mee heeft gemaakt
De motor schiet gelukkig aardig op.. Alleen de voorvork nog even aanpakken en het blok weer opbouwen, dan is ie weer prachtig
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #45  
Old 08-04-2009, 22:59
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Haha, dat maakt er dan 2

Nee, ik snap het ook wel. Maar ik geef er gewoon niks om, voor mij net zo graag:

WOB.RD 871
Reply With Quote
  #46  
Old 18-06-2009, 13:48
Freestylejurgen Freestylejurgen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 17
Default

Hoest nu met je auto? Ik dacht dat mijn auto veel roest had! Wat jij aan de achterophaging had heb ik aan de voorkant... Ik ben zelf ook bezig met hem helemaal op te knappen. Je weet strax wel wat je hebt als hij klaar is en dat hij echt goed in orde is.
Succes ermee! en ben benieuwd hoe je golfje er nu uitziet!
Reply With Quote
  #47  
Old 18-06-2009, 15:41
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Quote:
Originally Posted by Freestylejurgen
Hoest nu met je auto? Ik dacht dat mijn auto veel roest had! Wat jij aan de achterophaging had heb ik aan de voorkant... Ik ben zelf ook bezig met hem helemaal op te knappen. Je weet strax wel wat je hebt als hij klaar is en dat hij echt goed in orde is.
Succes ermee! en ben benieuwd hoe je golfje er nu uitziet!


Hey Jurgen,
Auto staat nog er nog steeds zo bij als op de laatste foto.. Ik heb inmiddels wel al nieuwe bumpers geregeld voor en achter.. Ben de laatste tijd drukker met de motorfiets, die bijna af.. Dus na mijn zomervakantie kan ik waarschijnlijk aan de Golf verder.

Jij ook nog succes met je golf! En bedankt voor je reactie
Houdoeee
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #48  
Old 30-06-2009, 06:05
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 724
Default

Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Dus na mijn zomervakantie kan ik waarschijnlijk aan de Golf verder.


En dat is . . . wanneer ??
Reply With Quote
  #49  
Old 30-06-2009, 11:54
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Kleine update,
Paps en Mams zijn al mijn projecten e.d. een beetje zat aan het worden, heb nu ook nog een renault espace type 2 voor de deur staan waar we met 5 man mee naar frankrijk en spanje gaan...

En omdat de motor al zolang thuis staat incl alle onderdelen, en de golf die compleet gestript al vanaf november op de oprit staat..

Hebben paps en mams nu dus besloten voordat ik op vakantie ga de motor af moet zijn, en dat anders de golf naar de sloop gaat..
En aangezien ik 7 juli al op vakantie ga moet ik dus snel wezen..

Alle onderdelen zijn gepoetst en gespoten, dus alleen nog een kwestie van monteren, en ik denk ook dat ik het wel zal redden, maar ik knijp hem wel een beetje

Be Continued..
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #50  
Old 30-06-2009, 12:17
toth75's Avatar
toth75 toth75 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 301
Default

ziet er goed uit, de reparaties gewoon stapje voor stapje doen.
__________________
Golf5 1.9 TDI (daily)
Golf4 1.9 SDI (verkocht)
Polo 1.9 SDI (verkocht)
Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41
Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A
Scirocco 1.6 (verkocht)
Polo 1.0 (verkocht)
Reply With Quote
  #51  
Old 30-06-2009, 23:13
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 724
Default

Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Hebben paps en mams nu dus besloten voordat ik op vakantie ga de motor af moet zijn, en dat anders de golf naar de sloop gaat[/B]


Die mensen snappen het tenminste !!!

In dat tempo van jou met die brommert, zitten we volgend jaar nog op nieuwe foto's van je te wachten !! Ze denken tenminste met ons mee . . . . en een betere stok achter de deur kan je niet hebben

Nog 7 nachtjes . . .
Reply With Quote
  #52  
Old 01-07-2009, 07:14
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Hahah, daar heb je wel gelijk in ja:XD: Maar er is wel één klein verschil.. De motor blijft van paps, en die Golf is van mij..
Dus bij de Golf zit wat meer motivatie hè
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #53  
Old 02-07-2009, 19:45
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 724
Default

Dat kan ook weer in je voordeel werken . . . als de wiedewiedewietsie die brommer afmaken dus . . . loop je dan tegen een probleem aan, is je vader "verplicht" om mee te helpen . . . zo niet, gooi je hem gewoon voor de voeten : " Weet je nog dat ik de motor voor je opgelapt heb . . . "
Reply With Quote
  #54  
Old 02-08-2009, 12:47
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Haha, ja zo kan het natuurlijk ook

Nouja, gelukkig heb ik de motor voor 98% afgemaakt voordat ik op vakantie ging.. Moest alleen nog wat handvaten en kabels aansluiten, + tank spuiten in de blanke lak. Dat is allemaal goed gegaan en nu 2 weken na de vakantie is ie dan eindelijk HE-LE-MAAL klaar.
Alles werkte, vonken, startmotor verlichting, de hele mikmak!
Moest alleen nog de klepspeling stellen, blijkt dat die idioten bij het revisiebedrijf de klepzetel van 1 cilinder te diep hebben gefreesd! Nu heb ik dus bij 1 cilinder geen klepspeling!
Dus nu moet het motorblok er weer onderuit, kop los en weer terugbrengen

Erg jammer natuurlijk, maar dat houdt in dat ik nu wel aan de Golf kan beginnen! Daar hadden ze ook maar meteen een deadline voor bedacht, op m'n eerste schooldag moet ie klaar zijn, dat houd dus in dat ik nog 4 weken heb
Paar dagen terug nieuw achterpaneeltje besteld + dorpels, in de tijd dat ik daar op wacht kan ik mooi gaten in de bodemplaat en dat rotte deel bij de ruit lassen en dan komt alles helemaal goed.

Nou luitjes, het was me weer een heel verhaal.. En vanavond volgen er foto's!
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #55  
Old 13-08-2009, 12:44
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Update 13-08-2009:

Zo, eerst maar eens wat foto's van afgelopen week

Rotte raamhoek before:






Af en toe even het spoor bijster...









Raamhoek After:




Toen de raamhoek af was moest ik wachten op de dorpels en het achterpaneeltje, dus intussen maar even de sierstrips en wielranden behandeld volgens de How-TO hier op het Forum.. Met een beter dan verwacht resultaat, zie hier, zo goed als nieuwe strips:







Ook maar even het rotte uitlaat deel opgezocht, en Helaas kwam ik tot de ontdekking dat de Downpipe de boosdoener was.. Zo'n dingetjes kost bij ons bij de onderdelenboer dus 210 euro nieuw, nu heb ik ze voor 180 ongeveer al op internet gezet, maar nog steeds een hoop geld voor zo'n schijtding.. Dus nog even kijken wat ik ermee ga doen..



Bij gebrek aan onderdelen ook maar de bumper even netjes gemaakt betreft de mistlampen... Slordige gaten even netjes uitgedremeld, daar komt tijdelijk een racegaasje voor tot ik voor een aanvaardbare prijs mooie mistlampen op de kop heb getikt. Zo moet dat dus worden:



En dan vanmiddag, zijn EINDELIJK mijn geliefde onderdeeltjes binnengekomen, dus na dit verhaal de hond uitlaten, en volgas aan de slag met het achterpaneel.




Hoop dat ik die deadline nog ga halen

Ohja, als de achterkant klaar is kan ik hiermee beginnen:

__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V

Last edited by LuukGTI : 13-08-2009 at 12:47.
Reply With Quote
  #56  
Old 13-08-2009, 12:54
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Je hebt roest en gaten genoeg om voorlopig nog even mee bezig te zijn zo te zien.
Het wordt in ieder geval netjes aangepakt zie ik.

En voor die downpipe kun je je net zo goed een nieuwe spaghetti kopen. De prijzen daarvan zitten zo rond de 200 euro, nieuw. Betaal je hetzelfde voor meer.

Edit: heb je die nieuwe stukken plaatwerk trouwens gewoon bij de dealer kunnen bestellen? En wat was je daarvoor kwijt?

Edit 2: prijzen van de plaatdelen heb ik gevonden, waar je ze vandaan hebt echter nog niet. Heb even heel het topic doorgelezen, en moet zeggen, respect. Dit is nou liefde en hobby!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale

Last edited by breadfan83 : 13-08-2009 at 13:06.
Reply With Quote
  #57  
Old 13-08-2009, 13:05
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Gaaf, mijn 85ér gti had toendertijd ook dergelijke kwaaltjes. Heb hem toen gesloopt jammer genoeg. Succes met je project fot's zijn top!
Reply With Quote
  #58  
Old 13-08-2009, 13:14
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83

En voor die downpipe kun je je net zo goed een nieuwe spaghetti kopen. De prijzen daarvan zitten zo rond de 200 euro, nieuw. Betaal je hetzelfde voor meer.

Edit: heb je die nieuwe stukken plaatwerk trouwens gewoon bij de dealer kunnen bestellen? En wat was je daarvoor kwijt?

Edit 2: prijzen van de plaatdelen heb ik gevonden, waar je ze vandaan hebt echter nog niet. Heb even heel het topic doorgelezen, en moet zeggen, respect. Dit is nou liefde en hobby!


Ik noem het liever: De enige manier om goedkoop de auto van je dromen te rijden

Plaatwerk komt vandaan bij Artaparts Is allemaal aardig betaalbaar, dorpel rond de 20 euro, achterpaneel iets van 60 geloof ik.. Weet het niet uit m'n hoofd

Dat van dat spaghetti spruitstuk had ik inderdaad ook al opgemerkt:P Maar denk er nog effe over na.. Misschien dat ik eerst iets goedkoops van de sloop pluk, en als mijn financiën weer op peil zijn dat ik iets in die richting koop
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #59  
Old 13-08-2009, 15:57
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Er word gelukkig weer een NL GTI gered!
Respect voor het werk en tijd dat je er in steekt!

maar gelukkig ben je niet de enige die zo gek is om zoveel werk op de hals te halen
Ik ben ook bezig met een 86er GTI 16V.
Veel mensen verklaren mij ook voor gek dat ik er mee verder ga, wees dus gerust, je bent niet de enige!
hier een link van het project: http://www.volksforum.com/forum/sho...71&page=4&pp=20

ga je hem wel goed antiroest behandelen al het laswerk klaar is? anders kun je over een jaar of 3 weer opnieuw beginnen...

succes er mee!
Reply With Quote
  #60  
Old 13-08-2009, 19:08
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Hey Bugs,

Opzich valt het werk best mee, ik vind het ook lastig, en denk ook vaak zat van: Jeetje, waar moet ik nouuuuu weer beginnen! Maar als je eenmaal bezig bent maakt het niet uit wat of hoeveel er rot is..

Als al het laswerk klaar is zet ik alle roestige plekjes in de Fertan, dat spul is geniaal, zet roest om in een ander materiaal en gaat nooit meer verder roesten.

Zal binnenkort eens even je project bekijken!


@ ReBo als ie hier ooit nog terug komt:

Weer eentje erbij die je mening deelt over ori NL GTI'ers
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum