Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-11-2022, 20:28
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default g60 motor rijden zonder glader

Dit topic zou misschien dan ook wel eens interessant kunnen zijn voor anderen. Het is de bedoeling om met de g60 motor te kunnen rijden met gedemonteerde glader.
Ik heb met rood op de foto aangeduid wat gedemonteerd zal worden, voor te beginnen al, deze zaken zijn nu het meest zichtbaar op de foto, er zullen nog zaken zijn, maar die komen later als dit er al af is, en hopelijk niet teveel meer!
En hopelijk kunnen jullie mij verder helpen van wat er nog moet gebeuren

-De glader er af, en kan dit als de motor er nog inzit?
-De leiding die van het kleppendeksel naar de lader gaat.
Welk kleppendeksel past nog op deze motor?
-Lucht aanvoer die van de ic naar de gasklep gaat, dan vraag ik mij af hoe gaat dit verder? Aangezien die lucht wordt aangezogen via de lader. Kan de ic eruit en moet er dan iets anders geplaatst worden op de gasklep? En er zit ook een stekker op die buis.
-Ben ergens ook tegen gekomen dat ik dan een kortere riem moet hebben, wat logisch is. Welke en waar kan ik die bestellen?

__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #2  
Old 22-11-2022, 13:19
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Let op, een lage compressie motor (druk gevulde motor) is erg futloos zonder vulling. Dit rijdt niet hetzelfde als een hoge compressie motor 1.8 8v van een Golf 2 gti. Verder zal je in alle bereik van je map veel te rijk gaat lopen.
Ik vraag me af of je dit goed krijgt met alleen bijvoorbeeld verstelbare brandstofdruk regelaar zonder iets met computer (digi 1 naar digi 2) of chip te doen.

Antwoorden op je vragen:
- Ja, dit is makkelijk te doen. Je kan ook de hele glader steun eraf halen.
- Vrijwel alle 8v kleppendeksels van golf 2 bigblock passen. Maar deze is toch prima? Alleen een carter filtertje plaatsen of als je het netjes wil doen een olie catch can en die weer aansluiten op je luchtinlaat.
- Gasklep, de retour afsluiten (afdoppen of linkage weghalen) of vervangen voor een golf 2 gti gasklep (zonder retour). Let op dat niet alle 8v gaskleppen de volgas en stationair microswitches hebben.
- luchtfilterbak of die openluchtfilter via een "power rohr" buis op de gasklep aansluiten. IC zou je kunnen laten zitten en afdoppen.
- riem is een kwestie van touwtje trekken en meten dan bij auto onderdelen zaak op lengte bestellen
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 22-11-2022 at 13:26.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-11-2022, 18:34
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Let op, een lage compressie motor (druk gevulde motor) is erg futloos zonder vulling. Dit rijdt niet hetzelfde als een hoge compressie motor 1.8 8v van een Golf 2 gti. Verder zal je in alle bereik van je map veel te rijk gaat lopen.
Ik vraag me af of je dit goed krijgt met alleen bijvoorbeeld verstelbare brandstofdruk regelaar zonder iets met computer (digi 1 naar digi 2) of chip te doen.

Ja dat weet ik, maar het is enkel voor de keuring en dan lader er terug op, liever dit dan elke twee jaar ombouwen.
En ik heb een DTA management, dus ik zal hem op de bank moeten laten afstellen zodat ik een 2de setup erin heb staan.

Quote:
Originally Posted by yuli
Antwoorden op je vragen:
- Ja, dit is makkelijk te doen. Je kan ook de hele glader steun eraf halen.
- Vrijwel alle 8v kleppendeksels van golf 2 bigblock passen. Maar deze is toch prima?

Zou een kleppendeksel van een DX of iets dergelijks moeten zijn, dat er wat ouder uitziet

Quote:
Originally Posted by yuli
Alleen een carter filtertje plaatsen of als je het netjes wil doen een olie catch can en die weer aansluiten op je luchtinlaat.

Wat is een catch can?

Quote:
Originally Posted by yuli
- Gasklep, de retour afsluiten (afdoppen of linkage weghalen) of vervangen voor een golf 2 gti gasklep (zonder retour). Let op dat niet alle 8v gaskleppen de volgas en stationair microswitches hebben.

Kan je dit iets meer verduidelijken, misschien met foto?

Quote:
Originally Posted by yuli
- luchtfilterbak of die openluchtfilter via een "power rohr" buis op de gasklep aansluiten. IC zou je kunnen laten zitten en afdoppen.
- riem is een kwestie van touwtje trekken en meten dan bij auto onderdelen zaak op lengte bestellen

De rest is allemaal duidelijk, bedankt.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum