Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-08-2016, 18:55
Rubenn's Avatar
Rubenn Rubenn is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 120
Send a message via MSN to Rubenn
Default Polo 9N 1.2 12v - misfire cilinder 3 P0303 - slechts 2 bar

Heb voor daily een polo 9N 1.2 12v. Nu begon laatst toen ik van de snelweg af kwam het storingslampje te knipperen. Dit bleek samen te gaan met enorm vermogen verlies. Na uitlezen werd duidelijk dat dit vanuit de 3e cilinder kwam. Nieuwe bougie's(deze waren behoorlijk aangetast), bobines en injectoren eens gewisseld van plek, nieuwe luchtdruksensor ivm storing 16490 / p0106. Daarnaast was het gasklephuis en de inlaat bizar vies, en dan bedoel ik niet een beetje maar meer een kraag van 2 centimeter dik vuil. Dit schoongemaakt maar helaas was dat niet de oplossing.

Vervolgens druk gemeten op de cilinders. Cilinder 1 en 2 beide circa 14 bar, cilinder 3 maar 2 bar.

Mijn angst is waarheid geworden. Wellicht een verbrande klep, of eentje die blijft hangen door vuil wat los is gekomen uit de inlaat, of toch de koppakking lek(hiervoor is 2 bar wel erg weinig toch?), zuigerveer, scheur in de kop of iets anders?

Heeft iemand enig idee hoe ik kan uitzoeken wat het probleem daadwerkelijk is om te beoordelen of een donor blok verstandiger is als repareren.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-08-2016, 20:20
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Misschien eerst eens in de cilinder kijken met een cameraatje via het bougie gat?
Reply With Quote
  #3  
Old 30-08-2016, 20:32
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Eerst ff rustig kijken. Kan een zuigerveer of klep oid zijn.
Wel regelmatig de olie ververst? En loopt hij op 3 nu?
Je kan idd eerst beter met zo'n camera kijken of je iets kan vinden.
Die gaskleppen is bekend, zijn altyd verschrikkelijk vies onderin waar de egr uitgang zit. Daardoor brand meestal het ESP lampje wat resulteert in vermogensverlies. (Noodloop) Of het motorlampje brand icm het ESP lampje.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 31-08-2016, 09:58
Rubenn's Avatar
Rubenn Rubenn is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 120
Send a message via MSN to Rubenn
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Eerst ff rustig kijken. Kan een zuigerveer of klep oid zijn.
Wel regelmatig de olie ververst? En loopt hij op 3 nu?
Je kan idd eerst beter met zo'n camera kijken of je iets kan vinden.
Die gaskleppen is bekend, zijn altyd verschrikkelijk vies onderin waar de egr uitgang zit. Daardoor brand meestal het ESP lampje wat resulteert in vermogensverlies. (Noodloop) Of het motorlampje brand icm het ESP lampje.


Bedankt ESP brand niet. Enkel motorstoringslampje knippert na aantal seconden starten met bovengenoemde foutcode. Ik heb er splinter nieuwe bougi's in en deze is ook op cilinder 3 nu wat zwart aan het worden. Dat betekent dat hij soms wel ontbrand maar naar mijn gevoel niet goed. En dat is opzich logisch met 2 bar druk.

Onderin waar de EGR zit (inlaatpsuitstuk) heb ik allemaal los gemaakt en schoongemaakt samen met de inlaat. Maar het zal mij niks verbazen als er wat los is gekomen en door de cilinder een uitweg heeft gezocht.

Gezien het demonteren van de kop geen pretje is zit ik al bijna te denken om de raarste dingen die ik heb gehoord in mijn leven te proberen. Zoals het flushen met remolie via de inlaat wat de kleppen schoonbrand. Of het meest heftige spul in het blok en vervolgens oliewissel.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-09-2016, 20:28
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Kleppendeksel eraf dan krukas verdraaien. kun je zien of er een klep blijft hangen.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-09-2016, 10:16
R-oy R-oy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 313
Default

Hebben deze motoren afzonderlijke lagerschalen in de kop? Zoniet komt de nokkenas mee naar boven als je het deksel er af haalt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum