Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 25-02-2006, 08:30
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Quote:
Originally Posted by Wim_pie
beetje raar want heb de papieren gezien van de apk keurder en daar stond auto's vanaf dat bouwjaar ongeacht het blok wat erin ligt



Ja en ik heb 2 vrienden als APK keurmeester, die beide weten inmiddels dat een Golf 1 G60, zoals ik dus heb!
Bij een steekproef keihard wordt afgekeurd, als het CO niet onder de 1,5% gaat.

Het APK boek kent een bijlage, daarin staat zo wel de DX motor, als de PG motor in!

Veel keurmeester weten dit niet!

Maar ik heb een Golf 1 G60 al 6 jaar, en alle jaren netjes op 3,5% gekeurd, tot de steekproef van het RDW.
En die even de regels zien het is 1,5%!
Helaas had ik de motor daar niet op voorbereid. En was ook niet af te stellen, daar moet ik iets meer werk voor doen.
Dus afkeur!

Man vond het wel een mooie auto..
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #22  
Old 26-02-2006, 21:13
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Wat Andre schrijft, klopt idd!
Ik keur al jaren cabrio's waar ik andere motoren e.d. gebouwd heb en bij een afwijkende motorcode moet je idd kijken naar de emissieeisen die bij die motorcode horen en naar de emissiecode zoals in je kenteken staat.

Heb je bv. een Golf 1 cabrio van 1990 met een 2H motor en U9 op je kenteken, dan mag je co niet hoger zijn dan 0,59%, ookal bouw je een G60 in die 1,5% zou mogen hebben volgens de motorcode.
Reply With Quote
  #23  
Old 10-09-2011, 21:54
Morretjes4 Morretjes4 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 33
Default

Ben vorige week bij de rdw geweest om te laten omkeuren met g60 motor. Co was 3.5% de man vertelde mij "netjes " maar hij mag gewoon max4.5% zijn in het boek staat dat als je zuurstof geregeld met kat mag hij 0.5 zijn zonder kat 1.5%, ouder dan 1985 4.5%. Hier keurde hij het is zeker goed.
Reply With Quote
  #24  
Old 11-09-2011, 08:09
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

kijk wel uit want het co van een g60 moet altijd een beetje hoog staan ivm pingelen dat is mij altijd verteld iig
Reply With Quote
  #25  
Old 11-09-2011, 08:50
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by Morretjes4
Ben vorige week bij de rdw geweest om te laten omkeuren met g60 motor. Co was 3.5% de man vertelde mij "netjes " maar hij mag gewoon max4.5% zijn in het boek staat dat als je zuurstof geregeld met kat mag hij 0.5 zijn zonder kat 1.5%, ouder dan 1985 4.5%. Hier keurde hij het is zeker goed.



Dat klopt, met de nieuwe regelgeving moeten auto's t/m 97 bij ombouw bijven voldoen aan de APK eisen voor het desbetreffende voertuig.
Hierbij mag dus ook een moderne motor in een oud carrosserie een hogere CO waarde hebben.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #26  
Old 11-09-2011, 13:22
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

klopt is wel erg fijn die nieuwe regelgeving kom ik tenminste ook zonder problemen en trucjes door de keuring
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum