Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-06-2012, 15:09
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default versnellingsbak (5 bak) Golf II opknapper

Heeft nog iemand belang bij een "opknap" versnellingsbak? Het gaat om een 4S bak (020 dus) uit een Golf II 1.6. Bak schakelde prima, ook geen gekraak bij het schakelen. Maar de bak had te veel speling op het differentieel (APK afkeur). bij 1 flens lekte dan ook olie (ik heb zo toch nog 40dkm gereden, maar heb wel de gelekte olie regelmatig bij gevuld, dus de bak heeft niet droog gelopen!).

de flens in kwestie is gedemonteerd, maar zit er wel bij (heeft wel slijtsporen). Bak is verder vrij kaal, heeft wel nog vrij nieuwe schakelas keerring.

Wellicht is het nog wat voor de handigere onder ons, of gooi hem onder je cross auto

Prijs: 15 euro, af halen in Maasbracht (Midden-Limburg)
  #2  
Old 07-06-2012, 18:53
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

hoe hebben ze de speling op het diff geconstateerd? ik heb niet eerder gehoord dat dat een apk afkeurpunt kon zijn!
  #3  
Old 07-06-2012, 19:36
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

Als je aan de flenzen beweegt dan zat er teveel horizontale speling op zei hij. Dat zou dan aan het diff liggen volgens hem.
Maar achteraf gezien vond ik wel dat ze wel heel snel een alternatief voor me hadden. Ze boden mij gelijk een bakwissel aan, die bak kwam uit een schade Golf die bij hun op het terrein stond. Misschien hoopten ze op wat extra inkomsten
  #4  
Old 07-06-2012, 20:06
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Sorry voor de offtopic btw.
heb je aan de oude bak gevoeld of de flenzen ook echt los zitten?
  #5  
Old 07-06-2012, 21:23
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

Geen probleem voor de offtopic wat mij betreft
los zitten niet, maar ik voelde wel de speling. 2 andere bakken die ik heb hebben deze speling niet.
Ik heb net nog eens gekeken op het formulier wat ik na de keuring meekreeg (niet het officiele RDW formulier, ze hadden hem bij de afkeur niet afgemeld), hier stond op lekkage v-bak bij aandrijfas. MAar ik heb wel eens een auto met een mega olielek laten keuren, die werd gewoon goed gekeurd, terwijl ik er zelf al niet meer mee reed vanwege dat lek. Dus pure afkeur op olie lekkage lijkt me ook niet mogelijk. Dus ja, vreemd is het eigenlijk wel want ik had er tot dusver ook nog nooit van gehoord.
  #6  
Old 07-06-2012, 22:19
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

De keurmeester bepaalt. Als ie te veel lekt oid en mey remmen ook. De 1keurt goed met 1mm remvoering, de ander niet omdat er geen wettelijk minimum is.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
  #7  
Old 08-06-2012, 09:53
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

oke, daar kan ik nog inkomen. Maar bij de versnellingsbak is het nu niet zo dat je de olie ziet druppen als de motor loopt. Ach, ook dom van mezelf:p ik dacht handig gebruik te maken van de brug en keek even snel of ik het lek vond (ik dacht eerst dat het de schakelaskeerring zou zijn). Dus de apk keurmeester was zo aardig met me mee te kijken, had ik misschien beter niet kunnen hebben:p
  #8  
Old 09-07-2012, 21:02
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

up
  #9  
Old 10-07-2012, 02:02
Rientjes's Avatar
Rientjes Rientjes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 94
Default

Ga je toevallig naar volksdub in Well??
__________________
DIRTY DIESEL
  #10  
Old 10-07-2012, 09:17
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

Hoogstwaarschijnlijk wel. Ik zal je later deze week even een PM sturen wanneer ik definitief weet of ik ga of niet.
  #11  
Old 14-07-2012, 18:12
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

@ Rientjes, ik heb je een paar dagen geleden een PB gestuurd....moet ik de bak nog meenemen naar Well?? Zie verder je PB, of PB me even je telefoonnummer, dan neem ik vanavond contact met je op.
  #12  
Old 25-12-2012, 11:59
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

up



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum