|
|||
|
|||
Benzine lekt na tanken langs de vulbuis
Vandaag even gaan tanken, tot ongeveer 2/3 vol getankt en snel daarna begon er benzine te druppelen langs de buis van de vuldop, in de bocht beneden. Dit moet al lang het geval zijn omdat ik zie dat daar langs de binnenkant de koets/dorpel toch redelijk aangevreten zijn (voor mij was het de eerste tankbeurt, tot nu toe niks gemerkt ivm een lekkage). Een 10/20km verder was het druppelen opgehouden. Voor ik aan het werk ga om de tank te verwijderen, is er misschien iets wat ik nog kan nakijken? Tank zelf lijkt mij in redelijke staat, niet veel roest.
Het is een mk2f van 1990 met een NZ motor, als het iets uitmaakt. |
|
||||
|
||||
Kans is groot dat je vulhals ergens een gat heeft.
|
||||
|
||||
Heb bij mijn 1984 Polo hetzelfde gehad.
Eerst geprobeerd op te lossen met een tankslang van een kever maar dit werkte niet. Uiteindelijk een nieuwe tank geplaatst. In de bocht van de vulhals naar de tank komt er meest een gat in.
|
|||
|
|||
Bedankt, ik vrees dat het een nieuwe tank zal worden. Deze morgen nog eens gekeken en het lekt terug, redelijk hevig.
Is het een moeilijke job om de tank eronderuit te halen? Ik heb wat op YT gezocht, maar ik vind niet echt een DIY |
|
||||
|
||||
Hoeveel werk het was weet ik zo even niet meer.
Dat is denk al een jaar of 15 geleden. Maar heb zo en zo een 2 kolombrug ter beschikking om dit te doen.
|
|||
|
|||
Wat meer kilometers gedaan, tank is nu een 40% vol. Geen lekkage. Ook toen ik het lekken eerst ontdekte, stopte het tijdens het rijden (paar keer gestopt om te kijken) maar terug thuis en geparkeerd begon het terug. Ik snap het dus niet echt. Kan het een ontluchtings slang of iets dergelijks zijn? De bocht van de vulhals komt bijna overeen met de bodem van de tank dus ik zou denken dat het altijd zou lekken, niet soms?
|
|
|||
|
|||
Ook maakt de brandstof pomp een luid zoemend geluid, wat mij doet vermoeden dat ie aan vervanging toe is. Dit kan er toch niks mee te maken hebben?
|
|
||||
|
||||
Brandstoflekkage wil je gewoon niet hebben vanwege het risico op brand. Haal het los en kijk wat er gaande is, voordat er niks meer los te halen valt zou ik zeggen.