Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-03-2015, 09:43
mr.sopkip mr.sopkip is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 66
Default ATH bak op GX blok

Ik heb vorige week een GX blokje gekocht (1.8 op 90 pk uit de golf 1), en bij die koop zat ook een ATH versnellingbak. Dit is zeker niet de meest sportieve combinatie, maar naar ik lees wel beide degelijke onderdelen.

ATH is golf 3, GX is golf 2 en ik rijd een golf 1. Ik maak me, na wat meer onderzoek, een beetje zorgen over wat er allemaal moet gebeuren om t allemaal passend te krijgen. De 020 bakken zijn, doorgaands, redelijk goed op elkaar af te stemmen, maar ik heb t idee dat ik nu meer moet dan alleen een setje 100mm assen kopen om de boel aan de praat te krijgen in de golf1.

Heeft iemand ervaring met deze, of soortgelijke, combo? En hoe heb jij dat aangepakt?
Reply With Quote
  #2  
Old 03-03-2015, 12:13
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Dat klopt dat er meer moet gebeuren. Er is toch heel veel info te vinden in de watergekoelde projecten gedeelte hier op het forum? Ok je zal een paar topics moeten doorbladeren en dat moeten vertalen naar jou spullen, goede research lijkt me.

Wat is de basis van jou golf 1, wat ligt er nu in?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #3  
Old 03-03-2015, 12:20
mr.sopkip mr.sopkip is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 66
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Dat klopt dat er meer moet gebeuren. Er is toch heel veel info te vinden in de watergekoelde projecten gedeelte hier op het forum? Ok je zal een paar topics moeten doorbladeren en dat moeten vertalen naar jou spullen, goede research lijkt me.

Wat is de basis van jou golf 1, wat ligt er nu in?


Dat is een goede tip, bedankt!
Wat er in ligt qua motor code weet ik ff niet 't is een 1.5 en een FF versnellingsbak.
Ik ga zelf ook maar een project toppic aanmaken denk ik, heb veel te doen en nog meer te leren en over het algemeen zijn de mensen hier erg behulpzaam!
Reply With Quote
  #4  
Old 03-03-2015, 13:30
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Dan heb je een bigblock indeling met de VWII remklauwen.

Dat is een prettige basis.

Betekend in iedergeval dat je geen motorsteun hoeft om te lassen en dat je een kant een klaar setje motorsteunen kan kopen van bijvoorbeeld epytec (www.epytec.de) of samenstellen.

De remmen zijn al afdoende zelfde als voor GTI namelijk.

Volgens mij is die ATH bak een stangen geschakelde bak en kabelkoppeling dus daar heb je ook niet veel werk aan. 100 mm assen zijn nog wel te vinden maar reken op minimaal 100 euro want iedereen heeft ontdekt dat dit het gewicht geworden is maal de goud prijs.

Wellicht loop je nog tegen gaskabeltje die een andere aansluiting heeft bij de gasklep en een kilometerteller kabeltje en dat soort dingetjes.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #5  
Old 03-03-2015, 14:44
mr.sopkip mr.sopkip is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 66
Talking

Quote:
Originally Posted by yuli
Dan heb je een bigblock indeling met de VWII remklauwen.

Dat is een prettige basis.

Betekend in iedergeval dat je geen motorsteun hoeft om te lassen en dat je een kant een klaar setje motorsteunen kan kopen van bijvoorbeeld epytec (www.epytec.de) of samenstellen.

De remmen zijn al afdoende zelfde als voor GTI namelijk.

Volgens mij is die ATH bak een stangen geschakelde bak en kabelkoppeling dus daar heb je ook niet veel werk aan. 100 mm assen zijn nog wel te vinden maar reken op minimaal 100 euro want iedereen heeft ontdekt dat dit het gewicht geworden is maal de goud prijs.

Wellicht loop je nog tegen gaskabeltje die een andere aansluiting heeft bij de gasklep en een kilometerteller kabeltje en dat soort dingetjes.


Ik krijg toevallig vanaaf nog te horen of iemand 100mm assen heeft liggen, zijn golf2 klauwen mag ik ook overnemen.

Verder hou ik mn spruitstuk met carb(totdat) ik merk dat t blok meer nodig heeft, want ik wil graag lpg unit zelfde houden. Wat betreft de KM-teller-kabel moet ik nog ff uitzoeken hoe en wat, heb er nu 2 liggen (1schroef en 1klik) en t gat in de ATH bak ziet er het zelfde uit als op de FF, ist binnenwerk misschien anders?

Ik ga van't weekend bezig met t blok en de inventaris opmaken voor wat ik allemaal moet gaan doen. Hoop dat ik dan een hoop duidelijker krijg, want op dit moment is t vooral onzekerheid over wat en waar te beginnen.

Bedankt voor de tips en de site in ieder geval!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum