Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-08-2015, 17:27
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default Jbm

Na de reeks vragen die ik al gesteld heb op dit forum is het misschien wel zo netjes als ik mij even voorstel

Naam: Joris
Geboren: 22/2/93
Woonplaats: Beek

Door mijn oma ben ik eigenlijk aan de VW's geslagen. Zij had ooit een Polo 2f gekocht die uiteindelijk naar mijn ouders ging. Toen ik mijn rijbewijs had gehaald kon ik de Polo overnemen De Polo afkomstig van mijn oma had ik helemaal opgeknapt optisch en motorisch. Op begeven moment toen de wagen voor mijn gevoel 'klaar' was ben ik op een regenachtige ochtend voor mijn schoolexamen van de weg af gereden op een voorrangsweg. Ik reed 60 en er kwam iemand rechts op mij in gereden zonder te kijken.. Nog steeds vind ik het erg jammer aangezien de auto natuurlijk ook wat emotionele waarde had behouden omdat deze zolang in de familie was.

Wat plaatjes bij het verhaal:







Na het ongeluk krijg je zoiets:




Het blijft jammer, maar gelukkig zijn beide partijen ongedeerd gebleven op wat lichte kneuzingen na.

Omdat ik zo weg was van een polo 2f 2 dagen na het ongeluk gelijk een andere gekocht Dit was heel toevallig omdat je normaal gesproken niet zoveel nette 2fjes meer ziet. De wagen die ik had gekocht had hier en daar een paar deukjes zonder lakschade maar was oerhard. Geen enkel plekje te bekennen en de onderkant leek nog bijna nieuw.




Na een paar weken in de Polo gereden te hebben had ik toch trek naar iets anders. Ik was heel erg blij met de Polo en blijf het geniale auto's vinden. Gezien mijn lengte (1,96) was het misschien verstandig om eens te kijken naar een iets ruimere wagen. Ik was een tijdje aan het kijken voor een Golf 3 Gti 8v. Het was even zoeken en uiteindelijk dacht ik een hele leuke gevonden te hebben, deze stond te koop in Zeeland.

Met de Polo erheen gereden samen met een vriend en de wagen eens goed bekeken. Eerste gezicht leek het een net Golfje maar ik zag al snel dat er hier en daar iets mis was. Vooral tijdens de testrit haakte ik vrijwel direct af aangezien de wagen voor geen meter liep. Veel motorische onderdelen waren aan vervanging toe. Uiteindelijk na 3 testritjes en heel lang keuzes afwegen zijn we toch terug gereden met 2 wagens: Ik had de Golf gekocht.




Als eerste ben ik begonnen met het motorische gedeelte van de wagen. Ik dacht dat het wel mee zou vallen maar uiteindelijk was er toch wel wat mis mee. De waterpomp was kapot, thermostaat, lambda sonde, bobine en ga nog maar even door. Ondanks dat ik wist dat er wel iets mee was liep het blok erg soepel en de bak ook. Dat was voor mij ook de rede om de wagen toch mee te nemen. De basis was goed en van binnen + buiten was de auto ook erg netjes. (Weinig roest en het interieur was nog erg netjes).

Na veel gekloot en bedenkingen bij mezelf heb ik de Golf gehouden en de Polo verkocht. Het deed wel een beetje pijn toen ik de 2f in halve showroom staat zag gaan en er op de oprit nog een half gare golf stond. Dit mocht de pret niet drukken. De motor loopt weer zoals het zou moeten en uiteindelijk kon ik beginnen met het optische gedeelte.

Na wat spuit en polijstwerkzaamheden kom je al een heel eind:







Tijdje geleden heb ik de 2E motor ook gechipt met een chip van Bolku. Ik was even aan het twijfelen maar ben toch wel heel blij met de Golf. De wagen ga ik momenteel nog even niet verlagen. De originele ophanging is nog helemaal in orde op de achterasrubbers na. Misschien dat dit ooit nog eens gaat gebeuren, maar eerst even genieten na al die reparaties

Groetjes!

Joris

Last edited by JBM : 27-08-2015 at 17:34.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-08-2015, 17:39
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Welkom! Zo te zien hou je van poetsen!
Reply With Quote
  #3  
Old 27-08-2015, 19:16
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Zonde van de eerste polo, dat blijft toch wel altijd balen zoiets. Maar je heb weer een nette gti. Van een oud vrouwtje geweest toevallig??
Deze bedoel ik dan natuurlijk: http://www.volkswagen.nl/over-volks...it-op-internet#

Last edited by _AK_ : 27-08-2015 at 19:19.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-08-2015, 15:38
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Eerlijk gezegd ben ik niet zo´n poetsveteraan, maar als je telkens zo stom bent om een rode wagen te kopen moet je wel

De Gti is helaas niet van een oud vrouwtje geweest. Hij is van een jongere kerel geweest die hem gelukkig redelijk heeft laten onderhouden.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-09-2015, 08:02
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Hallo Joris,

Ook welkom hier van mij je hebt een super mooie Mk3 nu ik heb precies dezelfde alleen geen gti
__________________
Mensen met verstand rijden een VW.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-09-2015, 18:23
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Dankjewel Nico45!

Zo.. We gaan de Golf eens verwennen met nieuwe kwaliteitsolie. Hoor heel veel verschillende verhalen maar ga toch de 0w40 van mobil one eens proberen voor de winter. Heb het blok geflushed met action olie en een additief. De nieuwe olie was ook weer pik zwart.. Rij nu weer met action olie (5w40) om de boel nog even na te spoelen en dan kan binnenkort de 0w40 erin. Hoorde laatst een heel klein beetje geluid van de klepstoters zo nu en dan, dat is nu al voorbij.

Voor de definitieve oliewissel gaat de carterpan er nog even vanaf en vervang ik preventief het rubber bij de warmtewisselaar. Hoor veel verhalen dat deze nog wel eens willen lekken op de meest vervelende momenten.
Reply With Quote
  #7  
Old 07-09-2015, 05:31
Hexagon Hexagon is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2014
Posts: 16
Default

Leuke Golf heb je daar! Mooie kleur ook

Inderdaad lekker de ophanging origineel laten of als je gaat verlagen zo doen dat je hem wel nog altijd als GTI kan rijden. Die van mij ligt ook niet plat op de grond, maar ik kan hem wel met hoge snelheid door de bocht gooien zonder de wielkasten te schrapen

Die eerste foto op dat station, heb je die in hier in de buurt gemaakt? Zelf kom ik van Sittard en dat lijkt me best een aardige plek om wat plaatjes te schieten.
__________________
Groeten Thijs

Golf MKV GTI DSG - 275pk & 398nm
Reply With Quote
  #8  
Old 07-09-2015, 13:31
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Nice!! Ik ken alle auto's live :P Jij woont op de doorgaande weg in beek
Reply With Quote
  #9  
Old 07-09-2015, 13:44
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Mooie upgrade van polo naar golf, ben zelf geen fan van rood maar op een GTI is dat één van de betere kleuren.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-09-2015, 16:56
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

@Thijs: Merci kerel! De foto van de Polo is genomen op Montzen gare vlak over de grens in Wallonië. Dit is inderdaad een erg mooie locatie en hier zijn ook wel eens Toyota meetings geweest vroeger. Wel de moeite waard om eens te zien, maar met een wat extremer verlaagde auto kom je moeilijk op het perron, je moet over een schuin gedeelte omhoog rijden onder een best scherpe hoek zonder afrondingen zeg maar. Met mijn oude Polo ging het net.

De ophanging vind ik eigenlijk perfect zo ja. De originele Gti ophanging is echt een mooie combinatie van comfort en toch een goede wegligging. Mocht ik hem ooit ietsjes verlagen komen er denk ik Weitec of Eibach veren onder. Dat extreem laag is niets voor mij en een daily wagen

@VWJYI: Ouwe gluurder Je hebt gelijk, daar woon ik inderdaad. Nu ben ik wel nieuwschierig in welke VW jij langs komt gereden dan.. Toevallig een paarse Polo G40?

@Pedaalemmer: Dankje! Optisch vind ik het een downgrade, maar praktisch gezien is de wagen veel beter geschikt voor mij. Persoonlijk vind ik de 2F modellen van VW erg mooi met dat hoekige, net zoals een golf 2 en 1.
De Golf vind ik ook wel mooi maar heeft niet zo'n speciaal old skool uiterlijk.
Reply With Quote
  #11  
Old 08-09-2015, 00:23
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Die is alweer lang de deur uit. Nu rij ik een rode bora. Hiervoor een audi a4 v6
Reply With Quote
  #12  
Old 07-11-2015, 19:33
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Hoe kun je een 2F G40 nou verkopen.. Blijven toch wel mijn favoriete wagens ooit gemaakt door Volkswagen. Vooral de uitvoering in genesis paars, lichtjes verlagen en iets mooiere wielen eronder. Hoop er ooit nog eens eigenaar van te worden

Net een leuke ontdekking gedaan aan de golf. Had een tijd geleden de rotor + verdelerkap vervangen en nu zag ik vandaag dat deze weer helemaal waren ingevreten.. Voelen aan de as van de rotor: Flinke speling. De auto start en loopt ook niet lekker meer sinds een paar weken.

Heb dus de complete unit besteld uit duitsland inclusief hallgever etc. Heeft iemand misschien nog handige tips met betrekking tot het vervangen? Hoop dat dit een beetje wil lukken zonder dat ik de ontsteking helemaal opnieuw moet instellen. Nieuwe brandstofpomp + hoofremcilinder zijn ook onderweg

Btw:Mechanische cruise control ingebouwd. Gewoon zo'n kastje van conrad (30,- ofzo). Had er niet al teveel van verwacht maar ben er toch wel heel erg blij mee Doet zijn werk perfect, zal binnenkort eens wat foto's maken.

Last edited by JBM : 07-11-2015 at 19:38.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-11-2015, 22:42
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Voor je ontsteking moet je de gti ff aan de laptop hangen om af te stellen. Je ontsteking op 0 zetten anders kun je blijven afstellen. Ik heb me laten vertellen dat et wel lukt zonder laptop als je de temp sensor loshaalt
Reply With Quote
  #14  
Old 12-11-2015, 21:51
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Hmm oke. Maar zou ik de ontstekingsunit niet gewoon terug kunnen plaatsen op zga precies dezelfde manier als de oude? Misschien door middel van aftekenen. Dan heb ik het dus over deze complete unit:




Heb zelf namelijk geen vagcom oid. Wordt wel eens tijd

Gisteren weer een leuk Duits pretpakketje mogen ontvangen met verse onderdeeltjes Altijd goed.
Reply With Quote
  #15  
Old 13-11-2015, 01:27
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Nope... Zelfde positie helpt niks. Even aan de vagcom
Reply With Quote
  #16  
Old 13-11-2015, 16:23
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Ai, dan wordt het nog leuk.
Reply With Quote
  #17  
Old 13-11-2015, 22:08
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Is wel te doen zonder alleen perfect word het niet. Ben nog aan het wachten op mijn kabeltje anders kon ik je verder helpen...
Reply With Quote
  #18  
Old 15-11-2015, 18:26
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Goed. Dan ga ik ook even een kabeltje bestellen. Vagcom kan ik wel aan komen via een vriend van mij. Merci voor de tips.

Ik had nog een vraagje: Achter heb ik dus schijven> Heb ik zo'n remzuiger terugdraaitool nodig bij mijn Golf? (wil binnenkort de blokken en schijven vervangen aan de achterzijde)
Reply With Quote
  #19  
Old 15-11-2015, 19:50
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Yep voor de achterkant heb je die tool nodig. Check dan meteen ook even je handremkabels
Reply With Quote
  #20  
Old 16-11-2015, 09:08
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Mooi rood is niet lelijk

Leuke auto's die 2F'jes, erg zonde van die eerste.
1.96m in een 2F is trouwens goed te doen, zolang je Corrado stoelen hebt. Verder moet je niemand op de achterbank willen vervoeren

Even een vraagje over die 2de Polo, welke maten banden/wielen zaten er op die foto onder?
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum