Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-08-2012, 20:45
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default Carbagerun 2013 topic

Kreeg vandaag deze mail:

Beste Carbage Runners,



Vrijdag 24 augustus om 20.00 uur is het zover! Dan gaat de inschrijving voor the Carbage Run edition 2013 (zomer) open.



De Route

De route van the Carbage Run 2013 heeft Barcelona als eindpunt. Maar voordat we in Barcelona zijn hebben we een fantastische route bedacht door de Alpen en de Pyreneeën. Een route die de route van afgelopen jaar zal overtreffen:

Dag 1: Hardenberg – Zwarte Woud (Duitsland)

Dag 2: Zwarte Woud – Turijn (Italië)

Dag 3: Turijn – Camargue (gebied in Zuid-Frankrijk)

Dag 4: Camargue – Andorra

Dag 5: Andorra – Barcelona



Wanneer

The Carbage Run 2013 wordt gehouden van maandag 8 juli t/m vrijdag 12 juli 2013.

De introductiedag zal plaatsvinden op zaterdag 15 juni 2013.



Wijzigingen t.o.v. afgelopen zomer

Ook dit jaar zullen we er weer naar streven the Carbage Run nog mooier te maken dan het jaar ervoor. We hebben veel input gehad van deelnemers waarmee we aan de slag gaan. De campings gaan we er zeker in houden maar in een iets andere vorm. De dagen zullen iets minder lang zijn en de routes nog mooier. Het maximum aantal teams blijft gelijk aan afgelopen jaar en the Carbage Run zal dus niet groter worden.



Inschrijven

Vrijdag 24 augustus om 20.00 uur is het mogelijk om je in te schrijven via de website. Op dit tijdstip komt ook alle informatie over edition 2013 op de website te staan. Heb je vragen? Dan kun je het antwoord op je vraag ongetwijfeld vinden op de website vanaf volgende week vrijdag. Als je nog geen auto hebt, of nog niet precies weet uit welke/hoeveel teamleden je team zal bestaan, kun je gewoon inschrijven. Je kunt achteraf teamleden wijzigen/toevoegen en ook de gegevens van je auto kun je op een later tijdstip toevoegen. Er zijn evenveel startplaatsen beschikbaar als afgelopen jaar. We hebben wel veel meer aanvragen dan afgelopen jaren van mensen die graag mee willen doen. We verwachten dan ook dat de inschrijving sneller vol zal zitten dan afgelopen jaren. Zorg dat je er dus op tijd bij bent!!

Met vriendelijke groet,

Organisatie Carbage Run




Route lijkt ons heel erg gaaf, maar wij hebben besloten om volgend jaar thuis te blijven. Nog forummers die wel mee gaan doen?
Reply With Quote
  #2  
Old 17-08-2012, 22:33
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

als je vanaf andorra naar barcelona de snelweg overslaat maar binnendoor rijdt is wel echt een geweldig gaaf stuk om te rijden.
paar jaar geleden gedaan maar is echt de moeite waard
Reply With Quote
  #3  
Old 18-08-2012, 22:07
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Ik neem aan dat we die route ook wel voorgeschoteld krijgen, meestal is het alleen de eerste dag een beetje snelweg, de rest is binnendoor

Ik heb al even overlegd met de vriendin; ik ga me iig inschrijven, of zij meegaat moet ze maar zien
Reply With Quote
  #4  
Old 25-08-2012, 17:11
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Zo wij hebben gisteren weer ingeschreven met 2 teams in ieder geval! Alleen een klein nadeeltje, dag na de cr moet ik ff naar een bruiloft..
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #5  
Old 26-08-2012, 09:21
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Wilde graag meedoen met 3 vrienden, maar de inschrijving is alweer vol helaas. Binnen 1 dag! Bizar

Misschien ook maar zoiets opzetten. Bv'tje hier en daar, goed geld verdienen
Reply With Quote
  #6  
Old 26-08-2012, 20:51
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

We zijn er weer bij we hebben al een auto: chrysler le baron 2.2 gtc turbo cabrio
Reply With Quote
  #7  
Old 26-08-2012, 21:02
pieterveenstra's Avatar
pieterveenstra pieterveenstra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 433
Default

Wij hebben ons niet ingeschreven.. wordt allemaal wel erg commercieel
je betaald 300 euro voor inschrijven en dan heb je in principe nog niks.. tevens wordt je gewoon afgezet op die campings, 5 euro voor een lullig stukje vlees is gewoon onbeschoft, maar iedereen doet het toch wel omdat je eigenlijk geen keus hebt. Plus de sanitair op de campings is gewoon goor en slecht, 8 douches op 1200 kampeerders werkt gewoon niet

Tel maar op 500 x 300 euro (minimaal) is 150.000 euro voor de organisatie. Dit kan in mijn ogen ook wel een beetje minder.

Denk dat wij gewoon zelf een leuk rondje uitstippelen, je bent lekker vrij om te doen wat je zelf wil en je kan gaan en staan waar je wil + je kan nog een keer lekker zuipen en een stevig nachtje doorhalen omdat je niet de volgende morgen om half 9 moet vertrekken
__________________
1960's Beetle Resto
Reply With Quote
  #8  
Old 27-08-2012, 11:12
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

300 euro, en er zijn 1000 teams he...
Nee dit is idd niet meer wat volgens mij de bedoeling is.
Wat doet de organisatie nu? Nagenoeg niks meer dan de route uitzetten.
Voor die 300 euro hadden ze wel gratis overnachtingen kunnen regelen. Wat dus niet het geval is.

Tijd voor een nieuw initiatief: Kostendekkend inschrijfgeld. Geen limiet aan het aantal jaren rijbewijs. En geen limiet aan het aantal teams.
Lijkt me veel leuker dan 300 (wat meer dan de helft van de maximale waarde van de auto is btw) aan inschrijfgeld te betalen, paar stickers, een aantal opdrachten en een gids met suggesties voor slaapplaatsen te krijgen en de rest van t geld verdwijnt in de zakken van de organisatie... oja wellicht nog ergens een prijsje... Nee dit hoeft echt geen 300e per team te kosten.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #9  
Old 27-08-2012, 11:25
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Commercieel? Gumballrace kost inschrijfgeld ongeveer 30 000euro...

Mij hoor je in ieder geval niet klagen over het inschrijfgeld. We hebben 2x mee gedaan en vonden het beide keren het inschrijfgeld dubbel en dwars waard.

En wat de campings betreft....5 euro per persoon per nacht voor toffe locaties, gezellige locaties met lekker en betaalbaar eten...het is natuurlijk allemaal niet zo luxe als een 5sterren hotel, maar dat mag je ook niet echt verwachten voor 5eu.

Beetje jammer hoe er nu over wordt gepraat, want alle edities tot nu toe zijn geweldig mooi geweest en de inschrijvingen zijn niet voor niets binnen een dag rond...

en "the maxx" heb jij überhaupt wel eens meegedaan aan de Carbagerun?
Reply With Quote
  #10  
Old 27-08-2012, 16:02
pieterveenstra's Avatar
pieterveenstra pieterveenstra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 433
Default

Quote:
Originally Posted by René
Commercieel? Gumballrace kost inschrijfgeld ongeveer 30 000euro...

Mij hoor je in ieder geval niet klagen over het inschrijfgeld. We hebben 2x mee gedaan en vonden het beide keren het inschrijfgeld dubbel en dwars waard.

En wat de campings betreft....5 euro per persoon per nacht voor toffe locaties, gezellige locaties met lekker en betaalbaar eten...het is natuurlijk allemaal niet zo luxe als een 5sterren hotel, maar dat mag je ook niet echt verwachten voor 5eu.

Beetje jammer hoe er nu over wordt gepraat, want alle edities tot nu toe zijn geweldig mooi geweest en de inschrijvingen zijn niet voor niets binnen een dag rond...

en "the maxx" heb jij überhaupt wel eens meegedaan aan de Carbagerun?


Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie doet Laat in het anders zeggen: voor die 300 euro verwacht ik meer. Ik zie er weinig tot niks van terug, behalve een waterzak die we hebben gekregen in Dresden... Hier heb ik om eerlijk te zijn helemaal niks aan!

De gezelligheid is natuurlijk aanwezig! Maar dit hoeft niet zoveel te kosten toch? Nog een voorbeeldje: sta je voor de pont in budapest, moet je even 7 euro per auto aftikken en dan nog eens 2 eu per persoon om over te komen :| de Hongaarse knaap die het geld hiervoor stond te innen had keurig een shirt aan met cbrun bedrukking! Hier is flink wat geld tussenweg gehaald door de organisatie...
__________________
1960's Beetle Resto
Reply With Quote
  #11  
Old 27-08-2012, 19:20
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Ach, dat Bram en Wilfred het niet alleen puur de lol deden wist ik ook al even, maargoed niet zo zeuren joh, het is echt een fantastische belevenis.

Ik sla dit jaar helaas maar weer even over; na overleg toch maar niet.
Reply With Quote
  #12  
Old 30-06-2013, 21:56
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

En??? Hoe staat het er allemaal bij? Wij gaan toch weer vertrouwd met een vw. De baron heeft het niet overleefd. We hebben de witte vento uit de eerste the fast & the furious na gemaakt. (Fout)


Last edited by Niles : 30-06-2013 at 22:02.
Reply With Quote
  #13  
Old 01-07-2013, 04:49
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

vet
Reply With Quote
  #14  
Old 01-07-2013, 06:08
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Staat hier een witte Audi 80 met Martini strepen in de straat. Heeft ook Carbagerun stickers. Ziet er wel leuk uit.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #15  
Old 01-07-2013, 08:39
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Bijna klaar...




Vandaag nieuwe remblokjes en aarna nog eventjes de sirene
en de flitsers aansluiten, Daarna fertig
Reply With Quote
  #16  
Old 01-07-2013, 17:19
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Super
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #17  
Old 01-07-2013, 17:36
road runner road runner is offline
Volksforum aandeelhouderCABRIO DRIVER
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 381
Default

Quote:
Originally Posted by Niles
En??? Hoe staat het er allemaal bij? Wij gaan toch weer vertrouwd met een vw. De baron heeft het niet overleefd. We hebben de witte vento uit de eerste the fast & the furious na gemaakt. (Fout)



Kwam ik je gister tegen op de snelweg tussen wolvega en steenrijk zeker?
__________________
GR. DENNIS
Reply With Quote
  #18  
Old 04-07-2013, 17:04
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

Quote:
Originally Posted by road runner
Kwam ik je gister tegen op de snelweg tussen wolvega en steenrijk zeker?


HHa klopt we waren naar bolsward geweest
Reply With Quote
  #19  
Old 13-08-2013, 14:49
Bonny Bonny is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 44
Default

Wij hebben ook meegedaan met een wartburg met een 1.3 Polo moter en met 4 man er in. Geen problemen gehad mede door de degelijke oostblok techniek icm. Met vw motor.
Reply With Quote
  #20  
Old 17-08-2013, 19:45
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Maar we hebben ook de brommer editie nog
Nog een week te gaan...




De oranje Novio is van mij. Ligt nu even uit elkaar om er nog even wat verf overheen te spetteren.




Ik heb er een Honda MB/T 80cc blok onder pas gemaakt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum