Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 09-11-2021, 08:23
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

De link die jij opgeeft van HBM is geloof ik hetzelfde als die van mij. Althans de specs en het uiterlijk zijn exact hetzelfde.

Bij dit lasapparaat heb je nog wel een reduceerventiel en gasfles nodig. Evenals lashandschoenen en een lashelm. Maar dat zijn niet echt de kosten en een gasfles kun je ook op basis van huur doen geloof ik. Ik heb hem gekocht en als die leeg is kun je hem zo omruilen bij de plaatselijke gashandelaar.

Verder heb ik er toen ook een heel assortiment lasklemmen en magneten bij gekocht want dat heb je echt nodig. Verder heb ik ook luchtgereedschap er bij gekocht zoals een klein slijptolletje (carrosserieslijper) voor moeilijk bereikbare plekken, stiftslijper, klein schuurmachientje met verschillende schuurschijven. (kun je er niet genoeg van hebben)

Eigenlijk heb ik alles gekocht wat nodig is voor het plaatwerk maar wel allemaal voor een betaalbare prijs. En tot dusver ben ik met alles zeer tevreden. En ik was bij lange na geen 1500 euro kwijt voor alles.

Ik ken de kwaliteit natuurlijk niet van lerenlassen.nl en ik weet ook niet wat voor een merk lasapparaat het is. Uiteraard zit er onderling wel kwaliteitsverschil in. Ik kan alleen oordelen over mijn lasapparaat en tot dusver is het een super machientje wie heel constant en goed last. Ik kan hem iedereen aanraden.
Reply With Quote
  #22  
Old 19-12-2021, 13:50
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Hallo Leute, Fijne lockdown allemaal toegewenst!!!!!



Gisteren wel weer wat uren aan de Rooie kunnen besteden, hele motorruim is nu wel redelijk gedemonteerd.

Enige wat misging was het losschroeven van het ongelovelijk kleine schroefje aan de achterkant van de dieselpomp waarmee de "choke" (of hoe noem je het ding) kabel vastzat. Die brak af. Kabel zit dus nog vast aan de pomp. Vanuit de dashboardkant geprobeerd de kabel los te halen, na lang prutsen ging het wel. Het haakje van de kabel zelf omgebogen en daarmee kon hij door de gast in het dashboard.
Ook loshalen van de koppeling was even lastig, tot je doorhebt hoe het zit (duurde even omdat alles met elkaar meedraaide door roest en vet en alles), dan gaat het makkelijk. Mocht alles ooit weer ingebouwd worden dan zullen we wel eea weer moeten afstellen.
Ook heel slecht bedacht door de engineers vond ik: Het luchtinlaattraject. Het loshalen van de plastic kap van de metalen inlaat was 1. Daar kon je nog wel bij. Dan wilden we de uitlaat loshalen van de motor. Die zit vast met rare klemmen waar je blijkbaar speciaal gereedschap voor nodig hebt. Maar om daarbij te kunnen moet je eerst het inlaat spruitstuk loshalen. Die bouten zitten wel echt ook heel erg verstopt. Maar ook dat is gelukt.

Volgende stappen zijn dus uitlaatloshalen, aandrijfassen loshalen. Daarna kan de motor er uit.

Dan kunnen we weer gaan nadenken over lassen.

Hoe dan ook is het een mooi om weer een beetje aan het prutsen te zijn en te zien hoe alles in elkaar steekt.

Ik zal zo nog wat foto's posten
Reply With Quote
  #23  
Old 19-12-2021, 15:14
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default




Bovenstaande foto was ook wel raar. is volgens mij vacuum, gaat richting de rembekrachtiger. Zat onwijs los. Lijkt me niet de bedoeling dat dit zo los hoort te zitten?.


Reply With Quote
  #24  
Old 23-12-2021, 11:49
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Nice je bent begonnen. Succes en natuurlijk veel foto's posten.
Reply With Quote
  #25  
Old 27-12-2021, 09:54
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Eergisteren bezig geweest met de demontage.

2 dingen liepen niet.

1 ik had een stuk gereedschap gekocht om de klem om de uitlaat los te halen. 1 Veer was gelukt maar bij de 2e was de tool stuk. Waarschijnlijk hebben we iets niet goed gedaan, teveel kracht gezet of zo. Maar goed nu is de tool stuk en kunnen we niet verder.

------------> Heeft iemand in de buurt van hilversum/amersfoort zo'n tool te leen?




2 de bouten waarmee de aandrijfassen vastzitten: Deze zaten vol prut. Gelukkig wist ik al van de groene dat er van die 12 tandsbouten in konden ziten.
Die zitten er inderdaad. Maar mijn bitje bleek al vervormd. Volgens mij hebben we die er bij de groene in moeten rammen omdat daar een bout vervormd was.

Ook kan je daar zo slecht bij?
Iemand tips?


Verder heb je niet zo heel veel aan de foto's. De boel is vooral heel zwart en smerig....
Er ligt nu natuurlijk eea open, had eigenlijk de hogedrukspuit er nog even op moeten zetten....























Reply With Quote
  #26  
Old 27-12-2021, 10:39
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Leuk project hier!

Voor uitdaging 1 heb ik in het (verre) verleden succesvol bij mijn dieseltje een uitlaatklem gebruikt om deze C beugels te demonteren en te monteren (uitlaat vervangen). Liggend op de grond kreeg ik 't niet voor elkaar, maar later vanuit een smeerput wel. En goedkoop tooltje ook.

Je moet de beugel wel even omdraaien, ding in de c klem stoppen en de moeren uit draaien:




Succes daar!

Last edited by Ralfons : 27-12-2021 at 10:48.
Reply With Quote
  #27  
Old 27-12-2021, 12:21
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Aandrijfasbouten een paar dagen achter elkaar inspuiten met remmenreiniger en dan goed al het prut/zand/vet eruit ‘lepelen’. Daarna altijd het bitje er goed in slaan. Door het slaan schrikken de bouten en komen ze makkelijker los en zo weet je ook zeker dat de bit er goed diep in zit.

Succes!
Reply With Quote
  #28  
Old 27-12-2021, 20:15
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Vandaag bezig geweest, aandrijfassen zijn nu ook los, nu is het alleen 1 veer van de uitlaat nog. Even wachten tot die geleverd wordt. Ik heb verschillende zaken gebeld en garages even gevraagd, nergens te vinden.

Dus even wachten. Ondertussen ook toch maar de hogedrukspuit erop gezet. Nu zien we waar we mee bezig zijn.

bij sommige boutjes waren de tanden aan de binnenzijde al helemaal weg voor we begonnen.




BEFORE



AFTER

Reply With Quote
  #29  
Old 28-12-2021, 12:31
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Netjes, goed bezig
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #30  
Old 28-12-2021, 23:42
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 667
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Ik heb nog wel een vacuum pomp liggen in breda anders beland die bij het oudijzer
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
  #31  
Old 01-01-2022, 21:31
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Hi,

Had je PM gestuurd. Waar in Breda is het? Dan kan ik kijken wat er te regelen is.

Oudjaarsdag nog even de motor er uit gehaald. Blijft leuk om een beetje aan te kloten met de auto. We zien wel waar het strand.








Reply With Quote
  #32  
Old 03-01-2022, 10:43
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Waren de oliebollen net zo krokant als de auto?
Respect voor je reddingsactie! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #33  
Old 03-01-2022, 16:34
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Nou ja, of het echt redden gaat worden moeten we nog maar zien. De bollen waren zeker niet zo krokant, zie hieronder..



Bizar om te zien hoe krokant iets kan worden.














Reply With Quote
  #34  
Old 04-01-2022, 20:14
Robgolf Robgolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2022
Posts: 1
Default

Leuk om dit te volgen , staat momenteel op Facebook een harde golf mk2 chassis te koop zonder motor met kenteken bj 86 , 350 euro, misschien iets voor je ?

Last edited by Robgolf : 04-01-2022 at 20:16.
Reply With Quote
  #35  
Old 05-01-2022, 08:11
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Quote:
Originally Posted by arnout99cc
Nou ja, of het echt redden gaat worden moeten we nog maar zien. De bollen waren zeker niet zo krokant, zie hieronder..



Bizar om te zien hoe krokant iets kan worden.
















Als ik deze croky foto's zie vraag ik me echt af hoe het kan dat deze auto nog APK goed gekeurd is de laatste jaren.

Als je een goede donor auto er bij naast zet dan wordt het werk al een stuk makkelijker. Een harde kas voor 350 euro is niet duur, mits deze natuurlijk ook echt hard is..
Reply With Quote
  #36  
Old 07-01-2022, 08:50
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Hier heeft het roestmonster goed huis gehouden
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #37  
Old 07-01-2022, 21:55
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Oh my..
dat die motor nog bleef zitten. Dit is wel het ergste wat ik ooit gezien heb bij een golf 2.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #38  
Old 23-01-2022, 20:24
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Ben me nog steeds aan het verbazen over de auto.

Vraagjes:
1. Ik wil het subframe met stuurhuis en veerpoten in zijn geheel laten zakken. Ik kom er niet helemaal uit of ik dan de stuurkolom nog los moet maken van het stuurhuis, of zakt die er zo uit?



2. Waarom zit er een elec kabel vast aan het stuurhuis? Hij lijkt wel direct uit de kabelboom te komen, wellicht gewoon een manier van aarde maken? Of is het ergens voor?



Ik wilde de spoorstang losmaken, maar ik heb daar gewoon de bout doorgedraaid ipv dat de moer loskwam. (alles netjes schoongemaakt van te voren en zo. Verder is het wel heel veel werk.... Maar goed, we kijken wel.
Hieronder nog wat foto's.














Reply With Quote
  #39  
Old 27-01-2022, 13:40
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Goed bezig, wel mooi dat je 2 nette binnenschermen hebt kunnen bemachtigen.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #40  
Old 29-01-2022, 16:23
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
Default

Subframe bout vastgerot waardoor de bout het heeft begeven. Zelfde voor spoorstang bout. Ook stuk.


Grrr
Zo ben ik alleen maar dingen aan 't slopen en extra werk aan 't maken
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum