|
||||
|
||||
Wijzer km-teller demonteren; hoe?
Ik ga binnenkort de wijzer van de km-teller loshalen omdat ik een andere wijzerplaat ga monteren.
Nu kan ik de wijzer er zo vanaf halen, maar waar moet ik op letten verder. Moet ik iets afmerken om te zorgen dat hij nog steeds de juiste snelheid aan blijft geven, of kun ie eraf en er gewoon weer op? Thanks |
|
||||
|
||||
Je moet de wijzer voor je hem er af haalt eerst even over het palletje waar die tegen aan komt heen wippen. dan valt hij pas echt in zn 'dooie' punt. Anders komt ie niet meer goed uit met aangeven van de snelheid.
|
|||
|
|||
Klopt helemaal en zorg ervoor dat je hem op de juiste positie weer terug erop druk anders heb je alsnog een afwijking.
Succes
|
||||
|
||||
zoals hierboven gezegd idd, in dode punt laten vallen en merken. Maar pas ook op met het verwijderen zelf, ze willen nog wel eens breken. truukje is twee tafelmessen als hefboom gebruiken.
|
||||
|
||||
met een vork wil het ook lukken, dan gebruik je de bolle kant van de vork als hefboom op je wijzerplaat en inderaad goed opletten voordat je hem eraf haalt, even merken hoe deze op het asje zat want anders geeft hij de verkeerde snelheid aan. Ik spreek namelijk uit ervaring haha, wat heb ik lopen pielen zeg om de naald weer precies goed te krijgen met de werkelijke snelheid succes!
|
||||
|
||||
Thanks guys Ik zal het binnenkort proberen.
|
|
||||
|
||||
Geldt dit ook als ik de lampjes wil vervangen van de tellerverlichting? Ze werken niet meer en ik durf de tellerbak er niet zo uit te halen. Sorry voor offtopic
|
|
||||
|
||||
Quote:
Tellerbak kun je er in z'n geheel uitpakken. Lampjes zitten op de achterzijde en kun je zo vervangen |