Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1981  
Old 17-07-2014, 15:34
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by levis
mijn ergenis is elkaar provoceren op internet/forum
Ja, hier nog een!
Eén probleem is dat mensen die zich verschuilen achter een nickname zich lekker anoniem voelen, en daardoor gemakkelijker hardere uitspraken doen dan ze face-to-face ooit zouden doen. Begrijpelijk, maar wel heel vervelend. Dat is meteen ook een van de redenen dat ik een hekel heb aan het gebruik van schuilnamen, en zelf dan ook altijd onder mijn eigen naam schrijf: het dwingt je bv. ook om eens wat kritischer te zijn over het uiten van je mening.
Reply With Quote
  #1982  
Old 17-07-2014, 15:42
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Het probleem is niet alleen het schrijven, maar ook het lezen. Begrijpen, waarom de persoon, die iets schrijft, het schrijft. Kritisch naar jezelf kijken, als eerste.. daarna naar de anderen

En als iemand iets doet, waar een ander zich aan ergert .. daar gaat dit topic over.. iedereen kan wel eens getroffen worden.

Jezelf in twijfel durven trekken maakt je sterker, dan jouw fout blijven verdedigen
Reply With Quote
  #1983  
Old 17-07-2014, 16:10
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Wat mij heel erg opvalt in deze? Mensen ergeren zich echt ook overal aan! Ligt het niet aan de viool? Dan ligt het aan de strijkstok! Maar je hebt natuurlijk ook de übermensch hier op het forum die zich verheven voelt.
Reply With Quote
  #1984  
Old 17-07-2014, 22:10
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Stom toevallig lees ik net dit op een ander forum, ook een bericht van vandaag:

"Voor de duidelijkheid, niet iedereen die zich van een pseudoniem bedient misdraagt zich, [...] maar het is zoveel makkelijker om hufterig te zijn als dit mag gebeuren onder valse naam.

Ik vind die nepnamen gewoon niet passen bij onze open cultuur, laat de Amerikanen maar paranoia doen, wij hoeven dit niet over te nemen. Laten we elkaar op deze site met open harnas tegemoet treden en gewoon onze eigen naam gebruiken.
"

Sluit eigenlijk wel goed aan bij wat ik eerder schreef.
Reply With Quote
  #1985  
Old 18-07-2014, 07:47
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Wellicht een ideetje: Op de profielpagina twee veldjes aanmaken om daar (ook) je eigen naam in te kunnen vullen, voornaam en achternaam.
Reply With Quote
  #1986  
Old 21-07-2014, 12:12
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Want op FB waar iedereen zijn eigen naam gebruikt is het altijd zo'n vriendelijk kritiekloos geheel inderdaad.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #1987  
Old 21-07-2014, 12:21
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Open harnas
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #1988  
Old 21-07-2014, 13:56
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

word een beetje anders wanneer je pseudoniem ,in het echt je bijnaam is sedert 1992..
veel mensen weten mijn 'echte' naam, in dit geval Henry niet eens..
het is meestal Heinz met die ouwe Golfkes zoals men mij kent..of da regelt Heinz wel..
vraag maar aan Heinz ..die weet dat wel..(is niet altijd zo,maar goed..je moet iets)

maar ik heb nog een veel grotere hekel aan figuren die 2 of meer Facebook pagina's hebben..met verschillende namen en soms ook vrienden
de 1 wel toevoegen op de ene pagina en vervolgens op de andere niet..

heb trouwens maar weinig met Facebook...praat liever face to face met iemand..
hetzelfde vroeger met dat gechat op MSN..verschrikkelijk..
Reply With Quote
  #1989  
Old 21-07-2014, 17:21
Yellow_Dino's Avatar
Yellow_Dino Yellow_Dino is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2014
Posts: 21
Default

Sinds 2001 heb ik de nickname ''Dino'' gekregen.Dit door het feit ik met een knalgele mini rondreed die gedoopt was tot ''YellowDino'',afgekort ''Dino'' dus.Ik gebruik die naam wel sindsdien voor de meeste van mijn profielen zoals hier of andere fora,behalve FB daar is het mijn echte naam.
Wat ik wel doe is bij elk bericht op fora of privé mijn echte naam eronder zet,ook al is het een kritisch bedoeld bericht.Ik ben niet bang om tegenspraak te krijgen,zeg altijd dat als je kritiek kan geven je dat ook moet terugkrijgen.Meestal is het enkel opbouwende kritiek.Maar zoals zo vele vind ik het ook verschrikkelijk dat mensen pseudoniemen gaan gebruiken om hun eigen hachje te beschermen.Precies of we zullen nooit te weten wie ze echt zijn.Internet is nooit beschermd of veilig,iedereen kan alles te weten komen over iedereen dus wees gewoon eerlijk tegen jezelf en de anderen zullen dat ook voor jou zijn.

Grtz Wim
Reply With Quote
  #1990  
Old 01-08-2014, 11:25
bessie's Avatar
bessie bessie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 195
Default

de nieuwe kentekencard. Oke, voorop gesteld: je bent zelf verantwoordelijk voor je administratie, maar...

eerst krijg je zo'n FLUT bonnetje die dan belangrijk is, daarna krijg je een 2e deel van de code toegestuurd op een brief... en een kentekencard. WTF... nu ben ik dat ieniemienie bonnetje kwijt en daardoor... niet compleet...

ja het is mijn eigen schuld, maar als alles op zo'n pas kan. doe dan ook alles op zo'n pas. of geef de code inzichtelijk online bij inlog digi-d. Al dat gedoe naar iets nieuws... ik ben gelukkig niet de enige, dat scheelt (ja ik ben beetje dom)... RDW heeft inmiddels nieuwe service geplaatst zodat je m redelijk snel hebt... maar ja, als je een nieuwe auto hebt wil je dat de dag zelf nog regelen... maar ja...
__________________
MK7.5 variant Eibach pro kit

http://www.volksforum.com/forum/sho...t=116621&page=1
Reply With Quote
  #1991  
Old 01-08-2014, 12:44
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Wellicht een ideetje: Op de profielpagina twee veldjes aanmaken om daar (ook) je eigen naam in te kunnen vullen, voornaam en achternaam.


Max Hubbers. Aangenaam
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #1992  
Old 02-08-2014, 20:13
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Die k*tbonnetjes ja, heb er ook al twee van bij het oud papier kunnen vissen...
Reply With Quote
  #1993  
Old 07-08-2014, 13:14
RobbieMK1 RobbieMK1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 374
Default

Marktplaatsbiedingen door mensen zonder rooie cent is toch wel mijn grootste ergernis momenteel
Reply With Quote
  #1994  
Old 07-08-2014, 13:53
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Quote:
Originally Posted by RobbieMK1
Marktplaatsbiedingen door mensen zonder rooie cent is toch wel mijn grootste ergernis momenteel


Dat zijn dezelfde mensen die mailen voor je laagste prijs en er vervolgens nog voor de helft onder gaan zitten.
__________________
Reply With Quote
  #1995  
Old 07-08-2014, 14:33
RobbieMK1 RobbieMK1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
Dat zijn dezelfde mensen die mailen voor je laagste prijs en er vervolgens nog voor de helft onder gaan zitten.


Ow, ja.. die heb je ook. Grappige mensen zijn dat.
Of een auto op 1000 punten afkraken maar dan toch een bod willen uitbrengen
Reply With Quote
  #1996  
Old 07-08-2014, 15:54
demonx_- demonx_- is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 162
Default

Of als men zich ergert aan incomplete advertenties in het algemeen en dan jouw gaan mailen wat er allemaal wel niet klopt met jouw advertentie. Bespaar je de moeite en stop met het kijken op mp...
__________________
"'99 Seat Ibiza Cupra2" ::RIP::
"'94 Golf 3 Vr6" :: Sold ::
"'02 Golf 4 V6 4Motion" R32 sleeper.
"'95 Golf 3 GTI 8v " :: Sold ::
"'90 Golf 2 gti g60"
Reply With Quote
  #1997  
Old 07-08-2014, 16:31
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by demonx_-
Of als men zich ergert aan incomplete advertenties in het algemeen en dan jouw gaan mailen wat er allemaal wel niet klopt met jouw advertentie. Bespaar je de moeite en stop met het kijken op mp...
Je kunt het ook opvatten als opbouwende kritiek en er iets mee doen.
Reply With Quote
  #1998  
Old 07-08-2014, 16:44
demonx_- demonx_- is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 162
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Je kunt het ook opvatten als opbouwende kritiek en er iets mee doen.


Och ik ben vrij duidelijk en compleet met mijn advertenties, dus doe ik verder niets met die kritiek. Wordt alleen wel een beetje moe van zulke betweters c.q. Zelfbenoemde kenners.
__________________
"'99 Seat Ibiza Cupra2" ::RIP::
"'94 Golf 3 Vr6" :: Sold ::
"'02 Golf 4 V6 4Motion" R32 sleeper.
"'95 Golf 3 GTI 8v " :: Sold ::
"'90 Golf 2 gti g60"
Reply With Quote
  #1999  
Old 13-08-2014, 08:01
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Ik ben bezig met mijn motorrijlessen.

Reed gisteren achter mijn rijleraar aan, in een 30 km/h zone ergens rond Ubachsberg of zo. Daarna werd het zone 60 km/h, en werd ik ingehaald door een SUV. Oke, deels zelf schuld, ik reed best wel rechts. De SUV bleef vervolgens tussen mijn instructeur en mij rijden.

Na een kmtje of 2 kwam de SUV thuis aan. Ik reed er hooguit 3 seconden later langs.

Vraag: waarom haal je mij in?
Reply With Quote
  #2000  
Old 13-08-2014, 14:15
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Ik ben bezig met mijn motorrijlessen.

Reed gisteren achter mijn rijleraar aan, in een 30 km/h zone ergens rond Ubachsberg of zo. Daarna werd het zone 60 km/h, en werd ik ingehaald door een SUV. Oke, deels zelf schuld, ik reed best wel rechts. De SUV bleef vervolgens tussen mijn instructeur en mij rijden.

Na een kmtje of 2 kwam de SUV thuis aan. Ik reed er hooguit 3 seconden later langs.

Vraag: waarom haal je mij in?


Gewoon omdat jij hem die mogelijkheid geeft! Je moet als motorrijder defensief rijden, die automobilisten merken je altijd te laat op en kunnen je snelheid niet inschatten. Tja je plek op de weg is dan ook gewoon in de linker spiegel van je voorligger rijden ( of wel tegen de midden belijning aan)
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum