Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-03-2009, 14:25
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 833
Default Ander stuur in T3 Multivan?

Hallo,

Ik stel deze vraag hier omdat ik zowel op het forum als op Google geen duidelijk antwoord kan vinden.

Wat ik zou willen; een ander dan standaard stuur in een '89 2100cc Multivan.
Het originele stuur is een groot bus stuur maar hierbij zit ik met m'n benen een beetje krap onder, vooral met koppelen. Wat ik zou willen is een Momo of een VW stuur van ±34cm maar ik kan geen Momo naaf voor Transporter vinden, en weet niet welke standaard VW sturen er op een T3 Multivan uit '89 passen.

Heeft iemand een adres voor een Momo naaf die past, of een standaard VW stuur wat past? Hoor het graag.

Thanks!
Reply With Quote
  #2  
Old 18-03-2009, 16:49
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

De T3 die ik had uit '84 had een dunne naaf, dus golf 1 en 2 tot '88. Je kan er ook een busje op persen uit een latere Golf 2, zodat je ook daar een naaf van kan gebruiken. Misschien dat jou t3 al een dikke naaf heeft, maar aangezien mijn t4 ook nog een dunne naaf heeft, kan je er bijna vanuit gaan dat alle t3's het hebben.
__________________
T4 1.9TD(i)
Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #3  
Old 18-03-2009, 17:48
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Al mijn T3's waren altijd dunne naaf inderdaad. Golf 1/2 GTI stuurtje erop is helemaal goed, of een spucknapf
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #4  
Old 18-03-2009, 18:56
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 833
Default

Kijk, da's fijn om te weten. Spucknapfjes op MP missen allemaal de claxon... staat er hier nog een te koop?
Reply With Quote
  #5  
Old 18-03-2009, 21:42
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #6  
Old 19-03-2009, 10:38
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 833
Default

Dat zijn nog wel nette stuurtjes zo te zien.
Weet je misschien ook of een Spucknapf, of een Momo met Golf 1 naaf hoger komt dan een standaard stuur? Ik zou het liefst een centimeter of 3 meer naar me toe willen hebben. Die rally stuurtjes lijken altijd redelijk ver naar de bestuurder te zitten.
Enig idee?

Heb de bus net gekocht trouwens, zaterdag ophalen.

Reply With Quote
  #7  
Old 31-03-2009, 10:01
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 833
Default

Bus inmiddels opgehaald, een Multivan 2.1 95pk waterkoeler! Super chique met stuurbekrachtiging, centrale deurvergrendeling en electrische spiegels!
Binnenkort even foto's maken.

On-topic; stuurnaaf inderdaad definitief hetzelfde als Golf 1 en heb inmiddels een paar stuurtjes op het oog, Spucknapf misschien een beetje té oldschool maar als ik er een met claxon in Nederland tegenkom te overwegen. Eigenlijk zoek ik zoiets: iemand een idee, of een liggen? Het originele stuur is 42cm in doorsnede, en da's wat krap met in en uitstappen...


Reply With Quote
  #8  
Old 02-04-2009, 11:06
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 833
Default

Goed, ik ben er inmiddels achter dat in elk geval Porsche 924/944 ook past op de naaf van een T3, maar zoek een beetje dat hoekige wat de T3 ook heeft en nou vond ik op MP een 911 stuur wat ik echt schitterend vind, én er staat een foto op van de naaf... maar ik heb nog nooit een stuur in m'n hand gehad wat niet vast zat aan de rest van de auto dus ik kan niet inschatten of dit nou een dikke of een dunne naaf is.

De vraag: dun of dik?

Alvast bedankt!






Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum