Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-05-2023, 20:53
mk1owner mk1owner is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 216
Send a message via MSN to mk1owner
Default Schakelaar achter ruitenwisser golf 1 ‘78 Gls

Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd bezig met het opknappen van een ‘78er golf 1 Gls. Alvorens hij naar de spuiter gaat wil ik de kabelboom in orde hebben. Nu zit er op de Gls standaard een achterruitenwisser inclusief sproeier. Alleen zit er geen functie om deze te bedienen op mijn stuurkolom schakelaar.

Wel zit er een losse schakelaar aan de onderzijde van het dashboard, vermoedelijk is de ruitenwisser achter daarop aangesloten geweest. Is dit origineel zo voor dit bouwjaar?

Verder vraag ik me af hoe de sproeifunctie achter zou functioneren, gezien er maar één reservoir en één pomp aanwezig is met een tweepolige schakelaar.

Zelf heb ik een haynes vraagbaak, maar mis bovenstaande info hierin. Iemand die me hiermee op weg kan helpen?
Reply With Quote
  #2  
Old 02-05-2023, 15:17
DJFD6 DJFD6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 120
Default

Quote:
Originally Posted by mk1owner
Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd bezig met het opknappen van een ‘78er golf 1 Gls. Alvorens hij naar de spuiter gaat wil ik de kabelboom in orde hebben. Nu zit er op de Gls standaard een achterruitenwisser inclusief sproeier. Alleen zit er geen functie om deze te bedienen op mijn stuurkolom schakelaar.

Wel zit er een losse schakelaar aan de onderzijde van het dashboard, vermoedelijk is de ruitenwisser achter daarop aangesloten geweest. Is dit origineel zo voor dit bouwjaar?

Verder vraag ik me af hoe de sproeifunctie achter zou functioneren, gezien er maar één reservoir en één pomp aanwezig is met een tweepolige schakelaar.

Zelf heb ik een haynes vraagbaak, maar mis bovenstaande info hierin. Iemand die me hiermee op weg kan helpen?


Ik had een Golf 1 Sprinter uit '77 met achterruitenwisser. Deze had een losse knop op dashboard en een los tankje achter in de auto. De plaatsing van de knop weet ik helaas niet meer.
__________________
Golf I GTI W65 Pirelli L90E 1983
Reply With Quote
  #3  
Old 02-05-2023, 19:45
mk1owner mk1owner is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 216
Send a message via MSN to mk1owner
Default

Quote:
Originally Posted by DJFD6
Ik had een Golf 1 Sprinter uit '77 met achterruitenwisser. Deze had een losse knop op dashboard en een los tankje achter in de auto. De plaatsing van de knop weet ik helaas niet meer.



Ik dacht inderdaad al aan een losse schakelaar. Ik heb inmiddels een originele schakelaar gevonden. Alleen even zien of ik de schakeling appart dus voor en of achter op één pomp kan maken. Nog bedankt voor je antwoord!
Reply With Quote
  #4  
Old 03-05-2023, 16:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Mijn 78er GTI. Zit t op de zelfde handel als voor. Alleen niet trekken maar duwen. Blijft de wisser ook gelijkgaan En ind apart tankje en pomp achterin de kofferbak
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum