Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 25-03-2017, 13:05
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Kleine update, ben de laatste weken al bezig met het schuren van mijn velgen. Hier gaat echt enorm veel tijd in zitten, en dit vraagt erg veel van mijn geduld. Heb nu alles geschuurd van 80, 180, 240, en ben nu bezig met 320. Door de moeilijke vorm van de velgen moet alles met de hand:










Hieronder het blanke is al geschuurd met 320:







Wanneer ik dit klaar heb, moet er nog een trekhaak gemonteerd worden, en de subframe bushings die ik had besteld. Dit moet de auto een heel stuk strakker laten sturen als ik het mag geloven.
Verder bevalt de BMW uitermate goed, de 6 cilinder klinkt heel mooi, en de auto is echt snel. Heb er tot nu toe nog niet harder mee gedurfd dan 230 km/h, maar dan heb ik nog wel een versnelling over.
De eerste onkosten zijn er ook al geweest. Ik heb een VANOS storing gehad. Uiteindelijk zijn de beide magneetventieltjes vervangen, en de krukaspositiesensor.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #62  
Old 04-05-2017, 09:33
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Ondertussen heb ik alle velgen geschuurd in korrel 320, ik was er even van weggelopen, omdat ik helemaal klaar was met dat schuren, denk dat ik er wel al zo'n 100 uur in heb zitten.
Ik ben ermee langs de spuiter geweest om te vragen wat het eventueel zou kosten om te laten spuiten. Het antwoord was, dat ik nog lang niet klaar ben. Om geen schuurkrasjes meer te zien, moet ik eerst met primer, dan met spuitplamuur, en dan nog eens schuren met 500 of hoger. Pas dan kan de kleur er op. Omdat ik ze antraciet wil, en dus ook van binnen gespoten, moest ik rekenen op zo'n 100 Euro per velg.




Gisteren heb ik de subframe rubbers geplaatst, zie hier onder het verschil:




De originele laten nogal wat licht door, waardoor ze nogal kunnen bewegen:




Om ze er uit te krijgen heb ik de brander moeten gebruiken, en de auto onder het subframe opgekrikt, met een dop tussen het rubber en de carroserie zodat er druk op kwam:




Ik was nog wel wat neerwaartse druk nodig, dus met 75 kg water achterin, plus ruim 100 kg van de eigenaar, wou het redelijk lukken:




En de nieuwe rubbers geplaatst:




Daarna was het tijd om de trekhaak te monteren. De trekhaak zelf was een makkie:




De bekabeling op zich ook niet zo moeilijk, onder het motto 2 keer kijken, 1 keer knippen, is alles goed gegaan. Aansluiting op de Can-bus voor de PDC:




En het regelkastje zelf:




Helaas heb ik nu problemen om het losse deel er weer uit te krijgen. Het er in klikken ging al heel lastig. Nu de trekhaak eindelijk vast zit, krijg ik hem er niet meer uit. Ik kan het wieltje wel draaien, maar hij blijft niet voor de rode knop staan, waardoor die niet los komt. Mijn vermoeden is dat het allemaal net te strak zit, omdat het vastklikken ook al heel lastig ging. Hiervoor moet ik dus nog contact met de verkopende partij opnemen, omdat ik natuurlijk geen vaste trekhaak wil, geen gezicht.

Dan nog heel wat ander nieuws. Sommigen hadden mijn verkooptopic wellicht al gezien, maar ik heb een drastisch besluit genomen.
Omdat ik vanwege mijn nieuwe baan wederom een opleiding ga doen naast mijn werk, en ik daarna zeker nog 3, 4 of 5 jaar met de Polo bezig zou zijn, heb ik besloten om de handdoek in de ring te gooien, en een rijdende vervanger hiervoor in de plaats aan te schaffen, zodat ik dit jaar nog kan circuit rijden, en die gaandeweg kan gaan verbeteren.
Ik heb dus alles te koop gezet, en van de opbrengsten heb ik dit aan kunnen schaffen:




Een hele mooie lichte aanhanger (327 kg), omdat de BMW maar 1200 kg mag trekken. Ook is de aanhanger zo'n beetje compleet gereviseerd.







Een Clio RS uit 2000. Deze staat nu nog op kenteken, maar niet lang meer. Hiermee ga ik circuit rijden. De bedoeling is om deze heel langzaam aan te passen, zodat hij ook blijft rijden, in tegenstelling tot de Polo. Dit lijkt mij veel verstandiger, en hoogstwaarschijnlijk zal ik er zo veel meer lol in hebben.
Standaard zijn deze auto's al heel erg goed, in feite zijn een paar andere remblokken al genoeg om er goed mee op het circuit te kunnen rijden.

Aan de moderators:
Ik weet niet of het topic hier mag blijven staan omdat het niet meer VW gerelateerd is, anders moet die maar verplaatst worden, maar zou de titel aangepast kunnen worden naar: Clio RS trackday auto en daily 130i
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #63  
Old 04-05-2017, 11:26
Joentje
Guest
 
Posts: n/a
Default

Jammer te zien dat de polo gaat vertrekken. Maar wel een goede keuze aan gedaan. Zo'n Clio wil wel gaan inderdaad. Zo'n Clio had je ook al gehad toch?
Reply With Quote
  #64  
Old 04-05-2017, 11:49
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Vind het aan de ene kant ook wel jammer dat de Polo niet wordt afgemaakt, aan de andere kant, heb ik er vooral geen spijt van en denk ik wel dat dit een goede beslissing is geweest.
Ik heb inderdaad al een Clio gehad in het verleden, en daar heb ik een paar keer mee op het circuit gereden. Toen is deze gedachte al op komen zetten. Vooral vanwege de wegligging van die dingen, en dat wordt met deze weer bevestigd. Toen kon ik het nog niet over mijn hart krijgen om de Polo weg te doen, maar nu toch de knoop maar doorgehakt.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #65  
Old 04-05-2017, 12:10
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Snap de keuze wel! zo kan je er nu meteen al van genieten!
Reply With Quote
  #66  
Old 04-05-2017, 13:52
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Bedankt. Onder andere de duur van jouw project heeft mij geholpen in de keus.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #67  
Old 04-05-2017, 16:10
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Bedankt. Onder andere de duur van jouw project heeft mij geholpen in de keus.


Haha dat is ook de reden dat ik je keuze heel goed snap
Reply With Quote
  #68  
Old 04-05-2017, 20:42
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ook ik snap je keuze heel goed Zo`n Clio rijdt erg leuk (al hadden wij de 1.9D ) en je bent gewoon echt niet veel nodig om lol te hebben op een circuit met een auto. Dit geldt overigens voor elke auto....ander onderstel, goede remmen en banden en dan heb je al dikke lol.

Je kan evt een nieuw topic starten in het gedeelte "car cafe" over de clio en beemer
Reply With Quote
  #69  
Old 13-10-2017, 08:06
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Ik heb ondertussen mijn eerste trackday gehad met de Clio. Voor degene die het interessant vinden, ik ben hier verder gegaan met mijn verslag:

https://www.cliosport.net/threads/t...i-daily.808345/
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #70  
Old 13-10-2017, 09:10
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Ga ik volgen
leuk dat je alles wat je er uit haalt ook weegt!
Reply With Quote
  #71  
Old 13-10-2017, 10:48
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Heb ik van jou.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #72  
Old 13-10-2017, 11:44
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

Leuk project! Ga hem ook volgen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum