Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-11-2008, 20:18
RJrocco RJrocco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 15
Default Vocht in de zekeringskast van mijn scirocco

Hallo forumleden,

Ik heb last van vocht (waterdruppels) boven mijn zekeringskast van mijn scirocco. Ik zie de waterdruppels hangen onderaan de luchtbuis boven de zekeringskast.
Het gevolg is sluiting in de zekeringskast.

Wie weet hoe ik dit vochtprobleem kan verhelpen?

Groeten
RJrocco
Reply With Quote
  #2  
Old 16-11-2008, 22:39
Scirocco type 1's Avatar
Scirocco type 1 Scirocco type 1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 102
Default

Hallo RJrocco,

Bij Scirocco type 1 en Golf type 1 is de oorzaak vaak dat de parafanplaat (plaat met het ruitewissergat waar de voorruit aan de onderzijde in zit) bij de hoek doorgeroest is.
Dit kan onzichtbaar achter het voorruitrubber zijn. Water loopt dan daar door het roestgat en valt op de zekeringkast.
Voor de Scirocco type 2 weet ik niet of dit ook een gevoelige plek is.

Probeer vanuit onder het dashboard de parafanplaat boven de zekeringkast te inspecteren.
Of til het rubber een beetje op, maar dan kan je nog niet alles goed zien.

Succes en laat je ervaring aub. even weten.

Groeten, Pieter
Reply With Quote
  #3  
Old 16-11-2008, 22:54
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Vaak roest onder het raamrubber inderdaad.

Maar je kan ook even de doorvoerrubbers van de motorkapkabel en de bedrading even controleren. Blijft er geen water in de watervangbak staan? Als dat zo is komt het meestal rechts bij de kachel naar binnen maar je weet het nooit.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 17-11-2008, 19:26
RJrocco RJrocco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 15
Default

Nou ik heb vanmiddag de waterslang op de auto gehad, 1 iemand op de buitenkant spuiten en ik onder het dashboard kijken of er ergens water vandaan komt.....
maar kon niets ontdekken, zou het toch condens kunnen zijn dat zich vormt aan de luchtbuis boven de zekeringkast?

verder geen scirocco rijders ervaring met die fenomeen?

Groeten RJrocco
Reply With Quote
  #5  
Old 18-11-2008, 21:37
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

heb der een stuk of 6 gehad en bij het type 2 had ik vaker last van een slechte raamrubber,daar lekte die,maar heb t toen goedkoop opgelost door de rubber op te tillen en er kit ondr gespoten na een andere zekeringkast had ik er geen last meer van....
Reply With Quote
  #6  
Old 18-11-2008, 22:06
RJrocco RJrocco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by passatje2
heb der een stuk of 6 gehad en bij het type 2 had ik vaker last van een slechte raamrubber,daar lekte die,maar heb t toen goedkoop opgelost door de rubber op te tillen en er kit ondr gespoten na een andere zekeringkast had ik er geen last meer van....


Hey passatje2,
Het zou inderdaad goed kunnen dat dat problee zich bij mijn auto ook voordoet. om erachter te komen waar het precies lekte heb je daarvoor toen het dashboard verwijderd of een andere manier hierop verzonnen?
En het kitten alleen op de plaats waar hij lekt of helemaal onderlang oid?

groeten RJrocco
Reply With Quote
  #7  
Old 20-11-2008, 21:30
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

ik heb t gewoon bij de buitenkant voorruit gedaan,een man de rubber wat opgetild met een schroevedraaier en ik voorzichtig de kit eronder gespoten,vanaf helft voorruit zijkant naar onder door de hoek en tot midden raam,restkit wegvegen en t was opgelost.
Reply With Quote
  #8  
Old 21-11-2008, 07:24
MarlyNL's Avatar
MarlyNL MarlyNL is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 67
Send a message via MSN to MarlyNL
Default

Kijk onder de parafan kap ook even naar het doorvoer rubber van de antennekabel.
En bij de deur (waar de speakerkabel doorheen loopt) ook effe de doorvoerrubbers controleren, daar kwam het bij mij vandaan toen het bij zekeringkast nat was.
__________________
VW Scirocco GTII
Reply With Quote
  #9  
Old 24-11-2008, 16:06
RJrocco RJrocco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 15
Default

Hallo,
Hier even een update van het vochtprobleem.

ik heb afgelopen weekend mijn hele interieur uit de auto gehaald inclusief het dashboard. Echter onder de voorruit lag een laagje stof en was het kurkdroog.
alleen onder de vloermat aan de kant van de pedalen was het een klein beetje vochtig. Maar ik heb nog steeds niet egt een oorzaak kunnen vinden van de lekkage. Ik ga er vanuit dat het dan toch een keer via de deurrubbers of via de deur-doorvoerrubbers naar binnen is gekomen.
Mocht ik alsnog een oorzaak vinden dan horen jullie van mij. Bedankt voor de reacties.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-12-2008, 22:05
scirocco_power's Avatar
scirocco_power scirocco_power is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 124
Default

uhm je mag ook bij het kachel motor ff kijken, daar wil ook wel wat water bij langs
__________________
Sciroccopower Website
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum