Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-01-2004, 11:50
T2b-Duif's Avatar
T2b-Duif T2b-Duif is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 54
Default Standkachel

Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van benzine-stand-kachels? Is het eenvoudig zelf te doen, zijn er misschien bedrijven die iets dergelijks (voor weinig) doen? Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een tweede-hands-standkachel?
Reply With Quote
  #2  
Old 28-01-2004, 11:57
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Ik heb er ook nog eentje liggen om in mijn 1967 Westfalia spijlbus in te bouwen,maar ik twijfel om dat te gaan doen ...
Er zat een orginele in,maar vanwege de plaatsing van een motor met dubb. carburateurs moest hij eruit !!
Heb er nu een platte liggen (uit een t3) en die zou onder de bodem,tussen het chassis geplaatst kunnen worden ...
Maar ik twijfel ..... Denk dat ik hem maar verkoop ....
Reply With Quote
  #3  
Old 28-01-2004, 15:18
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Heb nog wel een BN4 liggen, zoeen voor achter in de motorruimte, Compleet met de tekening om hem te installen... Weet alleen niet of hij werkt. Ook mist de schakelaar en de kabelboom, verder komplt.

Michel
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #4  
Old 28-01-2004, 16:15
T2b-Duif's Avatar
T2b-Duif T2b-Duif is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 54
Default

Ik ben op het gebied van autotechniek een beetje een noob, dus ik heb nog een paar specifieke vragen:
- ik heb begrepen dat er twee merken zijn, eberspacher en webasto. Zijn er ook nog anderen, of merkloze?
- een standkachel sluit je dus aan op je benzineleiding. Waar doe je dat precies?
- aan de andere kant sluit je de standkachel aan op het luchtcircuit van je bus, bedien je de standkachel dan losse knopjes ofzo? Ik had ook begrepen dat een standkachel gebruikt kan worden als je stilstaat, waar komt de warme lucht dan door naar binnen?

Het zijn misschien een beetje domme vragen, maar ik heb nou eenmaal nog nooit een standkachel van dichtbij, of in werking, gezien.

Ik zag op marktplaats een advertentie voor een redelijk moderne standkachel voor EUR 350. Eigenlijk iets meer dan ik er voor uit wil geven. Is dit zo'n beetje de prijs, of kan het ook goedkoper?
klik hier voor de marktplaats-link
Reply With Quote
  #5  
Old 28-01-2004, 16:41
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

het kan zeker goedkoper !!!
Eberspächer werdt heel veel in VW's toegepast,en daardoor zijn er daar ook de meeste van te vinden.
Hij gebruikt de brandstof uit de tank,en die wordt in de leiding onderbroken met een T-stukje.
Een standkachel werkt onafhankelijk van de motor,en is dus ook bij stilstand heel goed te geruiken.
Als je rijdt heb je namelijk ook de warmte uit je kachelpotten onder de auto,en is de standkachel dan eigenlijk dubbel op ...
Heb bij mijn kachel ook een specifieke t3 handleiding liggen,en de kachel is kompleet,en mag voor 200 euro de deur weer uit ...
mail mij anders als je meer specifieke vragen hebt ...
Reply With Quote
  #6  
Old 29-01-2004, 14:11
Beck (on the Road) Beck (on the Road) is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1
Default

Aan die webasto heb je niet veel, die is voor vloeistof gekoeld wagens! .
Op ebay Duitsland komen regelmatig BN4 eberspachers voorbij voor neit te veel geld.
Heb die van mij voor "eine Kiste Bier", geheel compleet, op de kabel na (en die kun je noch gewoon als choke kabel krijgen, origineel).

Succes
Joris
Reply With Quote
  #7  
Old 12-10-2004, 12:13
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Quote:
Originally Posted by T2b-Duif
- aan de andere kant sluit je de standkachel aan op het luchtcircuit van je bus, bedien je de standkachel dan losse knopjes ofzo? Ik had ook begrepen dat een standkachel gebruikt kan worden als je stilstaat, waar komt de warme lucht dan door naar binnen?

Het zijn misschien een beetje domme vragen, maar ik heb nou eenmaal nog nooit een standkachel van dichtbij, of in werking, gezien.


Deze vraag heb ik nu ook. Ik hoorde gisteren dat mijn Bus ook een standkachel heeft (zit niet links in de motorruimte, maar in een behuizing onder de bus) Het is niet bekend of ie het ook doet. Maar ik zou graag nu al iets meer over het onderwerp willen weten. Wie heeft ervaring met dit soort apparaten?
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #8  
Old 12-10-2004, 12:43
ploon's Avatar
ploon ploon is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,633
Default

kijk uit dat de boel niet in de fik vliegt!
wil je op safe spelen koop dan een nieuwe die bv ook in caravans gezet worden
die zijn meestal ook wat zuiniger en compacter
__________________
Pim van Loon
1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl
VW show dates & pics - www.vwshows.com
Reply With Quote
  #9  
Old 12-10-2004, 17:39
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Ik heb laatst nog een standkachel ingebouwd in een Volvo V70 R uit 2004
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum