Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 18-04-2007, 08:49
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Afgelopen vrijdag (13-04-07) is mijn Jetta 1 1300 11-1983 omgekeurd naar diesel.

Naar de RDW zonder afspraak. (eendagskenteken was niet nodig omdat er al een kenteken opzat en hij ook verzekerd is.

Bij de RDW een hele poos zitten te wachten. Toen motorkap open, motor werd gecontroleerd op motorcode, chassisnr ook controleren.

Vervolgens heeft de keurmeester de motor ophanging en aanbouwdelen gecontroleerd. Mijn distributie zijde steun had ik verplaatst omdat er een 1300 motor inhing. Hij vond dat ik het netjes had gedaan.

Ik heb een 1600d motor die ook origineel geleverd is in de Jetta gebouwd. Alleen stiekum was het een 1700TD opgebouwd als D met de motorcode van een D. (Ssssst. )

Toen motor warm rijden en een roetmeting doen, vervolgens nog gewogen en nu krijg ik thuis het aangepaste kenteken gestuurd. De oude delen zijn ingenomen.

Kosten keuring en roetmeting 70 euro en een beetje. Kosten weging 17 euro en een beetje.

Ik ben samen met een kameraad geweest zijn Cabrio is op dezelfde manier gekeurd als mijn jetta. De type goedkeuring van een Cabrio met diesel bestaat niet, maar dan wordt hij gekeurd als een golf. Wel even rekening mee houden dat ze alleen de Cabrio zien als geleverd met een CR motor en voor de rest niet. (dat is de enige diesel in het RDW systeem bij de Golf Cabrio!!!!)
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #62  
Old 18-04-2007, 09:01
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

De lijst in de link (heeeeel groot) is de overzichtslijst die ik een keer van Ruben heb gekregen.

overzichtslijst
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #63  
Old 18-04-2007, 13:22
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik ben samen met een kameraad geweest zijn Cabrio is op dezelfde manier gekeurd als mijn jetta. De type goedkeuring van een Cabrio met diesel bestaat niet, maar dan wordt hij gekeurd als een golf. Wel even rekening mee houden dat ze alleen de Cabrio zien als geleverd met een CR motor en voor de rest niet. (dat is de enige diesel in het RDW systeem bij de Golf Cabrio!!!!)

dus een golf cabrio diesel bestaat niet maar staat wel bij de RDW in het systeem? En hoe kunnen ze een cabrio keuren als een gewone golf?

Niet dat het verder iets uitmaakt, als het maar werkt
Zijn er nog meer dingen die aangepast moeten worden als je een cabrio met diesel wil? (behalve de standaard benzine->diesel aanpassingen)

Last edited by Mr.Markos : 18-04-2007 at 13:28.
Reply With Quote
  #64  
Old 18-04-2007, 15:26
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ja, aangezien er al eerder mensen zijn geweest die een diesel omgekeurd hebben naar diesel staat het in het systeem. Plus de techniek en ophanging en dergelijke van de Cabrio is gelijk aan die van de golf. Bij heel veel cabrio's staat ook golf op kenteken en niet golf cabrio.

Nee, alles is gelijk en bruikbaar.

De 79er golf van mijn kameraad was een 1500 5-bak en hij heeft alles laten zitten. Dus tank, leidingen is niet gewijzigd. Voorpijp van de uitlaat vervangen en pas gemaakt. Voor de rest motor inbouwen, brandstoffilter, grotere radiateur en het gloeicircuit pas gemaakt.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #65  
Old 27-04-2007, 22:39
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

zo'n ombouw blijft toch wel interessant vind ik. Stel nu dat ik iets dergelijks met mijn Jetta uit april 82 wil doen (1.5 automaat), dan zou ik dus om het makkelijk te houden een CR of CY blok moeten hebben. De motor zou dan kwa motorsteunen moeten passen heb ik gelezen (beide bigblocks). Een CY motor is volgens de lijst hierboven gegeven ook geleverd in passat t/m modeljaar 88. Is een CY motor in een golf exact hetzelfde als in een passat? Dus zelfde ophangpunten, radiator, versnellingsbak etc?
Het is nu niet zo dat ik op het punt sta zo'n ombouw te doen, maar ik vind het zeker interessant, vandaar dat ik het me afvroeg.

Groeten Jerome
Reply With Quote
  #66  
Old 27-04-2007, 23:28
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

CY is niet erkend in een Jetta 1 . Je zult op zoeken moeten naar een CR.

Bij een passat tot 88 ligt de motor er in de lengte in. Motorblok is hetzelfde dus, maar motorsteunen, bak zijn anders. Als je een Passat motor koopt, zul je op zoek moeten naar Golf/Jetta motorsteunen voor een CR. Die kun je dan op het passatblok monteren en in je jetta laten zaken
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro

Last edited by Go0s-Golf : 27-04-2007 at 23:31.
Reply With Quote
  #67  
Old 27-04-2007, 23:38
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,792
Default

Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
CY is niet erkend in een Jetta 1 . Je zult op zoeken moeten naar een CR.


Of JK
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #68  
Old 27-04-2007, 23:48
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Of JK dus
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #69  
Old 28-04-2007, 10:56
Jerome Jerome is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 285
Default

Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
Of JK dus

Maar JK is pas geleverd vanaf augustus 82 volgens die link....en de mijne is van april. Dus dan kom je niet weg met een type goedkeuring.

Ik had een tijdje geleden al eens een overzichtje gemaakt met welke motoren zouden moeten kunnen, helaas weet ik niet meer waar ik die info vandaan heb. Maar ik heb hier staan dat de CY van 8/81 t/m 7/84 geleverd is in Golf, Jetta en tot 4/88 in passat en santana. (maar goed, voor een passat motor moet je dus nog steeds op zoek naar motorsteunen/bak)

Dus CR moet zeker kunnen. Maar nu vraag ik me af, wat kost zoiets? M.a.w. als ik hier naar de sloop ga en ze toevallig 1 hebben liggen, wat is een richtprijs (evt zonder bak, want daar passen er wel meerdere aan lijkt me)....ik hoor het liever hier dan op een sloop, achter computer zit ik tenminste en val ik minder snel om
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum