Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-02-2023, 14:14
W00T W00T is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2023
Posts: 1
Post Kan mijn 2013 VW Passat B7 gered worden?

Hallo allemaal!

I looove my 2013 Passat Variant 1,4 TSI Ecofuel (biogas), die ondertussen al 200,000 km heeft gelopen.

Af en toe een herstelling moeten laten doen, maar vandaag heeft hij vermogensverlies. Hierdoor schakelt hij willekeurig tussen CNG en benzine, en brandt het Check Engine lampje. Af en toe brandt ook het EPC-lichtje.

Vermoedelijk zijn de dichtingsringen van de pistons in de motor versleten, wat blijkbaar een veel voorkomend probleem is bij de 1,4 TGI motoren op en rond de 200k km...

Het zou blijkbaar een te dure grap zijn om deze ringen te vervangen, iomdat de motor uit elkaar moet worden gehaald. Er wordt mij aangeraden om de auto weg te doen, wat ik zoooo jammer zou vinden... Zijn er alternatieven? Motor vervangen? Dan zou ik ook nog eens een andere motor moeten vinden... Ik ben echt een leek als het op autotechniek komt.. Heeft iemand hier een goed adresje voor, waar dit mij niet bankroet zou maken?

En anders, ga ik een andere wagen moeten kopen. Heeft iemand ervaring met de 1,5 tgi ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum