Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 15-12-2020, 15:11
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 53
Default

We zijn alweer een paar maanden verder, de tijd vliegt. Helaas heb ik niets aan de golf kunnen doen omdat mijn zoontje van 3, Hans Kazan heeft gespeeld met de complete sleutelbos. Het vermoeden is dat deze in de prullenbak is gegooid, dus die zijn we kwijt.. Via Facebook ben ik in contact gekomen met 2 VW enthousiastelingen en die hebben me geholpen met het vervangen van het contactslot en het op maat maken van de deursloten op de nieuwe sleutel. Daarnaast hebben ze ook het vreselijke aftermarkt alarmsysteem eruit gehaald en startte hij weer na bijna 4 maanden!

Eeuwig dankbaar en super tof dat ze me uit de brand kwamen helpen.
En weer een klein beetje minder elektra spaghetti onder de motorkap en dashboard.


Reply With Quote
  #42  
Old 27-03-2023, 19:34
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 53
Default Uitlaat geluid

Inmiddels alweer 2 jaar verder, maar niet stilgezeten want de golf heeft inmiddels apk!
Sinds 2007 niet de weg op geweest maar nu is hij toch weer "straatlegaal"
Alleen het motorgeluid is zodanig hard dat ik er niet mee de weg op kan. Niet normaal hard..
Dus ik vroeg me af welk uitlaatsysteem andere forummers met een 1.8kr met webers gebruiken?

Mijn situatie:
Harmann uitlaatspruitstuk naar 60mm
60mm rvs voorpijp van ongv 50cm
Deze is gelast aan originele middendemper (45mm)
En inmiddels ook originele einddemper

Ondanks de originele midden en einddemper is het uitlaatgeluid nog veel te hard. Als ik hiermee rijd word ik direct aangehouden.
Uitlaatsysteem is gasdicht, dus daar ligt het niet aan.

Mijn idee is om die 60mm voorpijp te vervangen voor 45mm, echter kan ik nergens een 45mm voorpijp vinden die op de flens van het 60mm spruitstuk past..

Iemand tips? Of link naar een artikel?

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #43  
Old 27-03-2023, 19:36
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Is het zeker het uitlaat geluid of de inlaat?

Ik had op mijn KR slechts een achterdemper en dat geluid was luid, maar niet asociaal.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #44  
Old 27-03-2023, 19:42
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 53
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Is het zeker het uitlaat geluid of de inlaat?

Ik had op mijn KR slechts een achterdemper en dat geluid was luid, maar niet asociaal.


Naar mijn idee wel. Er komen ook af en toe flinke klappen uit de uitlaat (ik moet de webers nog afstellen, maar dat is niet te doen vanwege het asociale geluid)

Ik vermoed zelf dat het vanwege het 60mm rvs stuk komt vandaar dat ik dat wil vervangen voor 45mm, maar zeker weten doe ik het niet.
Reply With Quote
  #45  
Old 27-03-2023, 20:05
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Mijn hele uitlaat is ook 60mm. Nu met de throttlebodies is hij ook te luid zonder airbox. Die heb ik er daarom opgezet, maar het is wel de inlaat die het geluid veroorzaakt (bij mij).

Of onze perceptie van "te luid" is anders Mijne is gewoon langs de RDW gekomen met deze uitlaat.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #46  
Old 27-03-2023, 20:44
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 53
Default

Ik kan geen filmpje plaatsen volgens mij?
Zo wel, dan kun je horen dat het behoorlijk hard is.

Ter indicatie: bij de garage kwamen alle monteurs naar buiten om te kijken wat er aankwam en zeiden dat ik daar direct mee van weg werd gehaald door de politie. Vandaar dat ik er ook echt wat aan wil doen.
Reply With Quote
  #47  
Old 28-03-2023, 06:31
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Je kan een filmpje op YT uploaden en hier plaatsen, alhoewel je dan het daadwerkelijke volume niet hoort natuurlijk.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #48  
Old 29-03-2023, 08:19
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 53
Default



Benieuwd of het werkt, youtube maakt er automatisch een YT short van.
Titel is: golf mk1 1.8kr 16v weber dcoe 45 (29 seconden)

Dit is dus met 60mm voorpijp icm originele middendemper en originele einddemper.

Ik hoop dat iemand tips heeft om het geluid op een of andere manier te dempen
Reply With Quote
  #49  
Old 29-03-2023, 09:24
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Quote:
Originally Posted by TheDutchie
http://youtube.com/shorts/ur3r7nGePZo

Benieuwd of het werkt, youtube maakt er automatisch een YT short van.
Titel is: golf mk1 1.8kr 16v weber dcoe 45 (29 seconden)

Dit is dus met 60mm voorpijp icm originele middendemper en originele einddemper.

Ik hoop dat iemand tips heeft om het geluid op een of andere manier te dempen

Hij klinkt wel vrij luid ja, maar het zal ook de toonhoogte (het "raspen") zijn wat het subjectief luider kan maken.
Ik wilde adviseren een middendemper te monteren maar die zit er al... Echt raar dat ie zo extreem luid is.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #50  
Old 29-03-2023, 09:46
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 53
Default

Ja vreemd toch.. los van dat stuk van 60mm heb ik ook geen idee waar het aan kan liggen. Vandaar dat ik een voorpijp zoek van 45mm die op het spruitstuk past, maar dat is niet te vinden..
Blijft raar aangezien jij aangeeft volledig 60mm te hebben en minder geluid..

Thnx voor het meedenken in ieder geval!
Reply With Quote
  #51  
Old 29-03-2023, 10:14
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Ja en dan heb ik ook nog een ITB inlaattraject, de katalysator eruit geslagen etc.
Ik kom niet boven de 95 dB op Zolder en daar wordt scherp gemeten.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #52  
Old 29-03-2023, 14:39
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,156
Default

Hier ook een volledige 60 mm lijn inclusief spruitstuk. 200 cells sportkat, middendemper en einddemper maar ook aanzienlijk luid. Wel een 8V (G60) en geen 16V. Auto is omgekeurd bij de RDW en geen enkele opmerking gehad over het geluid. Zet hem maar eens naast gemiddelde V8 amerikaanse Boot, die maken stationair meer lawaai dan menig golfje

Als je hem minder luid zou willen krijgen zou ik er een (sport)kat tussen zetten. Had ik er destijds niet tussen zitten en toen was de auto duidelijk veel luider.
Reply With Quote
  #53  
Old 29-03-2023, 19:02
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

En waarom geen geluidsdemper?
Had een geluidsdemper aangeschaft ook voor een 8v g60, en heb(had) 60mm uitlaatlijn met middendemper, maar nog luid, en met geluidsdemper erin, dag en nacht verschil. Alleen weet ik niet wat dit dit doet met eventueel tegendruk ofzo of koppelverlies. Heb er helaas niet mee gereden met die demper erin, om het te kunnen testen.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #54  
Old 30-03-2023, 07:44
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 53
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Hier ook een volledige 60 mm lijn inclusief spruitstuk. 200 cells sportkat, middendemper en einddemper maar ook aanzienlijk luid. Wel een 8V (G60) en geen 16V. Auto is omgekeurd bij de RDW en geen enkele opmerking gehad over het geluid. Zet hem maar eens naast gemiddelde V8 amerikaanse Boot, die maken stationair meer lawaai dan menig golfje

Als je hem minder luid zou willen krijgen zou ik er een (sport)kat tussen zetten. Had ik er destijds niet tussen zitten en toen was de auto duidelijk veel luider.


Ja is dat een optie, een universele sportkat? Die komt dan voor de middendemper ipv die voorpijp toch?
Thnx
Reply With Quote
  #55  
Old 30-03-2023, 07:46
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 53
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_er
En waarom geen geluidsdemper?
Had een geluidsdemper aangeschaft ook voor een 8v g60, en heb(had) 60mm uitlaatlijn met middendemper, maar nog luid, en met geluidsdemper erin, dag en nacht verschil. Alleen weet ik niet wat dit dit doet met eventueel tegendruk ofzo of koppelverlies. Heb er helaas niet mee gereden met die demper erin, om het te kunnen testen.


Een db killer bedoel je toch? Die heb ik wel gezien maar die zijn zo dicht (gaas) dat ik me afvroeg of dat de flow niet enorm in de weg gaat zitten?
Reply With Quote
  #56  
Old 30-03-2023, 08:06
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Hoe denk je dat een catalysator eruit ziet?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #57  
Old 30-03-2023, 11:56
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 53
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Hoe denk je dat een catalysator eruit ziet?


Ja idem, maar heeft een sportkat ook veel invloed of valt dat mee?
Reply With Quote
  #58  
Old 30-03-2023, 14:51
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Quote:
Originally Posted by TheDutchie
Een db killer bedoel je toch? Die heb ik wel gezien maar die zijn zo dicht (gaas) dat ik me afvroeg of dat de flow niet enorm in de weg gaat zitten?

Inderdaad, een db killer. deze heb ik
Zonder gaas, dit is een langere buis,als je de twee ronde flensen afdraait, (ik heb het gewoon met de slijpschijf gedaan)naar de opening van je uitlaatpijp, dat die erin past, en zorgen dat je het vast kan zetten. Denk door de vernauwing dat het geluid gedempt wordt.
Bij mij was het een enrm verschil, en g60 maakt een enorm lawaai. Heb het spijtig genoeg niet rijdend kunnen testen. Je zal het misschien voelen, maar zeker weet ik het niet. Maar heb hier ergens eens gelezen dat een g60 wel tegen een beetje tegendruk zou kunnen.
Misschien de oplossing om te proberen, een sportkat kost vele malen duurder
Alleen is het wel duurder geworden 22 euro, en heb een paar jaar geleden 15euro betaald
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #59  
Old 31-03-2023, 17:40
TheDutchie TheDutchie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 53
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_er
Inderdaad, een db killer. deze heb ik
Zonder gaas, dit is een langere buis,als je de twee ronde flensen afdraait, (ik heb het gewoon met de slijpschijf gedaan)naar de opening van je uitlaatpijp, dat die erin past, en zorgen dat je het vast kan zetten. Denk door de vernauwing dat het geluid gedempt wordt.
Bij mij was het een enrm verschil, en g60 maakt een enorm lawaai. Heb het spijtig genoeg niet rijdend kunnen testen. Je zal het misschien voelen, maar zeker weet ik het niet. Maar heb hier ergens eens gelezen dat een g60 wel tegen een beetje tegendruk zou kunnen.
Misschien de oplossing om te proberen, een sportkat kost vele malen duurder
Alleen is het wel duurder geworden 22 euro, en heb een paar jaar geleden 15euro betaald


Thnx! Ik ga dat toch maar eens proberen. Denk dat dit de meest simpele en goedkoopste oplossing is om te testen.
Reply With Quote
  #60  
Old 06-04-2023, 16:01
DJFD6 DJFD6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 120
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_er
Inderdaad, een db killer. deze heb ik
Zonder gaas, dit is een langere buis,als je de twee ronde flensen afdraait, (ik heb het gewoon met de slijpschijf gedaan)naar de opening van je uitlaatpijp, dat die erin past, en zorgen dat je het vast kan zetten. Denk door de vernauwing dat het geluid gedempt wordt.
Bij mij was het een enrm verschil, en g60 maakt een enorm lawaai. Heb het spijtig genoeg niet rijdend kunnen testen. Je zal het misschien voelen, maar zeker weet ik het niet. Maar heb hier ergens eens gelezen dat een g60 wel tegen een beetje tegendruk zou kunnen.
Misschien de oplossing om te proberen, een sportkat kost vele malen duurder
Alleen is het wel duurder geworden 22 euro, en heb een paar jaar geleden 15euro betaald


Ik heb een DX (dus geen G60) met 60mm Powersprint uitlaat. Het geluid was wel leuk maar ging op den duur irriteren. Ook bovengenoemde DB-killer in eindstuk geschoven en vast gezet met rvs-boutje. Geluid is nu (voor mijn) aanvaardbaar. Boven in de toeren is de DX wel iets zwakker geworden.
__________________
Golf I GTI W65 Pirelli L90E 1983
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum