![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Na wat contact met Bartek heb ik een nieuwe pomp gekregen. Echt heel netjes van hun. ![]() Gelijk in de behuizing gemonteerd, en getest. Geen bubbels meer. ![]() https://www.youtube.com/shorts/v3CvPIKhKHA En in de tank gemonteerd, en gemonitord via vcds. ![]() Even de auto laten opwarmen, en toen de auto uitgezet. En dan is te zien dat de druk in het hogedruk circuit wat oploopt, zoals het hoort, en in het lage druk circuit wordt de druk vast gehouden, dus ik ben helemaal blij. ![]() In de tussentijd ben ik begonnen met het lichter maken van de carosserie. Linksachter heb ik zo'n beetje alle overbodige beugels etc verwijderd. Dit ruimt mooi op. Ik heb in deze hoek zo'n 3 kg bespaard. ![]() Ook een stukje kit verwijderd omdat daar een paar puntlassen achter zaten. Dat ruimt ook mooi op, maar geeft echt een enorme rommel. ![]() ![]() Mijn pa viel altijd over de blote accupolen, dus hier heb ik maar naar gevraagd bij de lokale Automat, bleek dat hij net die ochtend 2 van zulke kapjes had weggegooid, dus die heb ik meegekregen. ![]() ![]() Dan heb ik in de tussentijd nog een nieuwe pr neer gezet met de Up!, een 1:24,8 km/l. Net geen 1:25 helaas. Ik heb wat langere ritten gehad de afgelopen week, waarbij ik veel achter vrachtauto's heb gehangen, en dat ik wat langzaam naar het werk moest van de week zal ook mee hebben geholpen. ![]() En tot slot ben ik bezig met de Golf, om andere stuurstangen te monteren. Door de TT draagarmen heb ik net iets te weinig vlees voor mijn comfort, dus komen er Arteon stuurstangen voor in de plaats. ![]() En dan ziet het er achter/naast het huis zo uit: ![]() En 180 graden de andere kant op ![]() ![]() Op marktplaats zag ik nog een mooi A3/S3 subframe voor weinig, dus deze kon ik ook niet laten liggen. Dit scheeld toch mooi een paar kg, en schijnbaar zijn ze steviger. Onder de Clubsport S zit deze standaard. ![]() Hier heb ik ook nog een Powerflex insert voor gescoord. ![]() En het verschil: ![]() 4,3 kg lichter. Niet dat dat echt uitmaakt op de Golf, maar toch. ![]() Last edited by Scully : 15-02-2025 at 17:20. |
|
||||
|
||||
![]() 4.3kg dat is echt veel op zo'n subframe!
|
|
||||
|
||||
![]() lekker bezig weer
![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
![]() Na toch best wel wat gemartel, zit die er onder.
![]() Onder de Golf zit nu een: GTI Clubsport S subframe (klinkt toch wat interessanter dan A3 subframe ![]() Audi TT draagarmen Arteon stuurstangen Begint al een mooie Frankenstein Golf te worden zo, samen met de Porsche Macan remklauwen, en Golf 5 R32 remschijven. ![]() Hier nog mooi het verschil te zien in lengte tussen origineel en Arteon: ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Na het monteren van het subframe wou de auto niet meer lopen.
![]() ![]() En meerdere communicatie meldingen. Na wat googlen zag ik hier nog niet echt de oorzaak van het niet starten, maar ik wist het ook niet zeker. Ik heb dan ook een behoorlijke checklist afgewerkt.
https://www.youtube.com/shorts/UzUQf68C4ck Uiteindelijk maar de handdoek in de ring gegooid, en de ANWB gebeld. ![]() Deze vroeg wat ik al gechecked had, en zei vrij snel, zet de auto maar even in de versnelling, en probeerde de auto door de compressie te duwen. Zijn conclusie was dat de motor vast zat. Hier had ik al eerder aan gedacht, omdat ik dat toen bij de foute montage van de koppeling ook had mee gemaakt. Ik was alleen vergeten om het te checken. Ik vroeg me ook nog even af hoe dat te maken had met het subframe omdat die om de motor heen loopt. Er kon alleen bij de achterste motorsteun iets niet goed zitten. Maar ik had gewoon dezelfde bouten terug geplaatst. ![]() Na de voorste een stukje los te draaien, was de motor weer los. ![]() En een blik naar de motorsteun van het origineel subframe gaf de doorslag. Die was dikker. Dus bij het Audi subframe, kwam de bout dieper in de versnellingsbak, en heeft de koppeling/vliegwiel vast gezet. ![]() ![]() Last edited by Scully : 25-02-2025 at 14:10. |
|
||||
|
||||
![]() Sjonge jonge
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
|
||||
|
||||
![]() Gevalletje als je dat zou willen zou je het nog niet voor elkaar krijgen
![]() Hoop hoofdpijn en gedoe voor simpelweg een te lange bout, maar achteraf ook weer fijn dat het niet meer is dan dat ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Nou inderdaad, ben voornamelijk blij dat het niks gekost heeft. Was al bang dat de CAN-module vervangen moest worden bijvoorbeeld. En de bout is origineel, dus kon in mijn beleving niet te lang zijn. Totdat ik vanmiddag zag dat de steun anders was.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ah........ vergeet je het nu nooit meer ? ;-)
|
|
||||
|
||||
![]() hij is fijn! gelukkig viel het mee
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() Fijn dat het weer opgelost is
![]()
|
|||
|
|||
![]() Leuk weekend gehad. Zaterdag ben ik aan het karten geweest met mijn maat.
![]() We kregen alleen de hele ochtend de kart niet lekker aan het lopen. Van alles geprobeerd, sproeiers, zelfs carburateur gewisseld etc. Ik moest eerder weg omdat ik middagdienst had. Later kreeg ik een berichtje dat mijn maat het gevonden had. Het kabeltje van de laptimer veroorzaakte sluiting in de ontsteking. Hij had dit per toeval ontdekt, hij kreeg namelijk een schok. ![]() Dan vandaag met de Golf naar Assen. Beide dagen was het weer echt perfect, wat natuurlijk veel doet. De Golf had de wielen en remblokken van de Seat gekregen. ![]() ![]() Omdat het mijn normale auto is, waar ik straks ook nog mee op vakantie wil, en sowieso vanaf het circuit ook weer naar huis, doe ik wel wat rustiger aan. Op zich deed de Golf het de hele dag prima. Wel veel trillingen bij het remmen, en vanuit de banden. Je voelt ook dat het toch best wel een zware auto is, inclusief passagiers toch iets van 1550 kg, waardoor die wat lang in de bochten zit, en het remmen toch ook net wat minder gaat dan gehoopt, maar voor een straatauto mag ik toch echt niet klagen. Na de eerste sessie kwam ik er wel al achter dat mijn spuitbeurtje op de remklauwen niet weerstand was tegen wat stevige remacties. ![]() ![]() De andere kant net zo, en daar is ook te zien dat er contact is geweest tussen remklauw (wellicht alleen de lak) en velg. Mijn maat heeft ook nog een filmpje gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=fPr...=stefanschulte1 |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb laatst een testritje gedaan om te kijken of de gevraagde brandstofdruk ook gehaald werd. Dit was het geval, dus dat is positief.
![]() Wel kwamen er wat rookpluimen door de motorkap vent. Dit kon wat oude olie/koelvloeistof zijn, maar bij thuiskomst, vond ik een plasje olie op de aanhanger en onder de auto. ![]() Op de testlokatie zat ik een beetje bij de turbo te kijken, maar thuis zag ik dat ik wat verder opzij moest zoeken. Toen vond ik dat een bout van het kettingdeksel in de vrij lucht zat. ![]() Deze moest 1 gaatje opzij, daarna alle boutjes rondom nog eens op 10 Nm nagetrokken, en toen zou het wel goed zijn dacht ik. Dit was dus niet het geval. Hogerop vond ik olie bij de solenoid van de nokkenasverstelling. ![]() Hier maar een nieuwe O-ring voor besteld, en de nieuwe was inderdaad iets dikker. ![]() Toen weer gestart, nog niet goed. ![]() Uiteindelijk zag ik dat een afdichtbout niet afdichte. ![]() Dit is een kanaal voor de olieaansturing naar de nokkenasverstelling. ![]() Hier was de O-ring ook van beschadigd. Hier maar wat loctite bij om gedaan, en voor nu is het dicht, hopelijk blijft het zo. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Op zich ging het op het circuit met de Golf wel lekker. Toch niet geheel vlekkeloos. Zo waren er bij het remmen wat vibraties, en ook in sommige bochten wat geratel.
Nu hadden wij na de eerste sessie al gezien dat de verf van de remklauwen ging bubbelen/bladeren. En ook dat er wat verf aan de spaken van een velg zat. Nu dacht ik dat ik dit wellicht gehoord had in de bochten. Ik kan nu zeggen dat het contact echt nihil is geweest, en er alleen wat afgebladerde lak aan de binnenkant van de velg contact heeft gehad met de remklauw. ![]() ![]() Dan heb ik ook de oorzaak gevonden van het geratel in de bochten. Dit bleek een schroefje te zijn voor de binnenste wielkuipen, welke net de band heeft geraakt, en door de groeven is gegaan. Ik had de Toyo R888r van de Seat er onder, dus zoveel groeven zitten er niet in, en dit heeft het geluid veroorzaakt, wat ook wel in het filmpje te horen is. Zie de gladde/blanke kop. ![]() Dan de vibraties tijdens het remmen. Hier ben ik nog niet helemaal zeker van, dit kunnen 2 oorzaken zijn. 1. Afzettingen van de remblokken op de schijf. ![]() 2. Een slag in de remschijf. Maar de vibraties begonnen al in sessie 1. Dus de schijf was wel al warm, maar had nog geen tijd gehad om ongelijkmatig af te koelen. Gedurende de dag werden de vibraties wel erger, waardoor ik neig naar afzettingen op de schijf. Ik rij er even mee door, en dan zal het vanzelf duidelijk worden lijkt mij. Nu moesten de remklauwen toch al opgeknapt worden, maar nu zit er ook nog een revisie aan te komen, aangezien ik 2 kapotte stofrubbers zag. Aan de andere kant heb ik niet goed gekeken. ![]() Dus de remklauwen krijgen sowieso een revisie, en ik ga ze laten opknappen. Iemand nog een goed adres om ze te laten poedercoaten of spuiten? |
|
||||
|
||||
![]() Zelf doen met Foliatec
![]() De blokken van de Seat zouden de remschijven in het begin (koud) wel schoon moeten krassen normaal gesproken. Of je hebt echt teveel transfer van de straatblokken erop zitten.
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb bewust de blokken van de Seat er wat eerder op gezet, dus ik heb nog een paar honderd kilometer met deze blok/schijf combinatie op straat gereden.
En kan je bij Foliatec op kleurcode bestellen? Last edited by Scully : 13-03-2025 at 18:09. |
|
||||
|
||||
![]() Dat weet ik niet, ze hebben wel veel kleuren.
|
|||
|
|||
![]() Met het oplossen van de olielekkage kon ik eindelijk een afspraak maken met JD. Helaas kan ik alleen woensdag aanstaande, en daarna niet eerder dan 8 april. Die laatste is het dus geworden.
![]() Ik had wel al contact gehad met JD om te informeren of het nut had om de CDL injectoren en een RS4 ventieltje te monteren. Reden van vragen was omdat ik een K03 hybride turbo heb, en als de injectoren en de brandstof rail druk toereikend zijn voor deze turbo, dit niet nodig is. De injectoren had ik al, het RS4 ventiel nog niet. Reactie van JD was dat beide nut hadden. De originele injectoren kunnen met verhoogde rail druk tot 340 pk halen, meer dan de capaciteit van de turbo. Dit is dan wel met een lange duty cycle. Daarnaast kan de voorkeurs-lambda omlaag wat betekent dat de auto wat rijker kan worden afgesteld, en dus veiliger. Het RS4 ventiel zorgt voor een iets hogere raildruk. En reden om deze te vervangen is dat een oud standaard ventiel al eerder open zal gaan dan gespecificeerd. Hun advies, altijd doen. Dus dan moet dit er nog maar even in: ![]() Na een beetje sleutelen ziet de motor er zo uit: ![]() Hier is goed te zien waar het ventiel zit wat vervangen moet worden. Er wordt op internet gezegd dat dit vervangen kan worden zonder het inlaat spruitstuk te verwijderen. Ik geloof daar niks van. ![]() ![]() ![]() En de te vervangen delen: ![]() ![]() Spruitstuk zit er ondertussen weer op, ik moet dit alleen nog even afbouwen, maar ik hoopte natuurlijk om woensdag heen te kunnen, en nu heb ik geen haast meer. |
|
||||
|
||||
![]() Dat ventiel is gewoon een druk regelaar voor de fuel rail?
En waarom is het woensdag niet klaar? Dat zijn 4 volle dagen, gisteren niet mee gerekend :P
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is gewoon een check valve. Gaat pas open bij een bepaalde druk. Origineel bij 120 bar, en RS4 bij 126 bar als ik het goed heb. Maar JD geeft aan dat als deze check valve op leeftijd komt, ze al wat eerder open gaan, m.a.w. de veer wordt wat slapper. En dan moet de hogedrukpomp harder werken om de gevraagde druk te halen. Ik kan woensdag wel, alleen de rollenbank is al bezet die dag. |