Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Audi
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #361  
Old 01-01-2021, 21:02
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Weer wat verder gekomen de afgelopen weken,

Koelvloeistof blijft nu netjes op temperatuur. Fans beginnen te blazen bij 96 graden en werken hem dan terug naar 92 graden. De snelle functie van de fans is nog geen een keer aan gegaan, zal wellicht aan het weer liggen. Dat ga ik even in de gaten houden, of die bij warmer weer ook aan gaan.

Nadat dit allemaal goed leek, heb ik de bougies vervangen voor NGK BKR7E's in plaats van de Iridium long life bougies waar ik op reed. Dit schijnt een betere bougie te zijn voor de 1.8T. Gelijk ook even op 0.7mm afgesteld.










Daarna ook de wastegate actuator afgesteld, een volle omwenteling verder en toen kregen we al wat positievere logs




Dit is de beste log die ik tot nu toe gehad heb.

Op het eind van de powerband merkte ik echt wel een verschil. En de computer vroeg nu ook ineens om 2490mbar in plaats van max 2400mbar.

Ook de klopsensoren even gelogd om te kijken of dat allemaal goed ging:




Het Pipercross luchtfilter zit er al in sinds ik de auto gekocht heb en heb m nog nooit schoongemaakt.. dus dat ook gelijk maar even gedaan. Gelukkig is het een 'droog' filter dus hoef ik hem niet te oliën.




Het moertje van de wastegate nog een halve slag opgeschoven en toen weer gaan loggen.. maar toen merkte ik wat dalen en de auto hield een beetje in, dus ik was ervan overtuigd dat ik een lek had ergens. Aangezien ik het thuis een aantal keer los gehad heb en geen lucht heb om het systeem op lekken te testen moest het even wachten.

Ondertussen nog even gekeken of ik iets kon zien op de ECU, het is sowieso een ECU van een Audi TT. En ik was benieuwd of er wat op stond van de tune.. maar helaas. Wel weer wat anders tegen gekomen waar ik niet zo blij van werd:




Maargoed, dat is nu niet het belangrijkste. Het eerste wat ik tegen kwam was een draadje van de N249 Solenoid die gebroken was. Dus foutcode en de auto liep daardoor vast ook niet 100%.




Ik heb het complete systeem nagelopen op lekkages en op gevoelige plekken de draaiklemmen veranderd naar 2 oor klemmen omdat deze beter hun werk doen. Ook heb ik de slang die van de DV naar de Chargepipe loopt vernieuwd, deze had een beginnende scheur en lekte vaak door het moeilijk vastzetten.







Ook nog een lekkage bij het EVAP systeem opgelost. Dat gaat er ook vanaf zodra ik eraan toen kom, veel te veel potentiële lekkages.




Toen zag ik dat het ineens wel erg vet was rondom de catchcan. Opzich mag dat wel maar dit was wel erg extreem. Alles losgehaald en schoongemaakt, er kwam genoeg prut uit.







Vond het wel erg vreemd dat er nu al zoveel inzat, aangezien ik pas net een beurt gedaan heb. Maar toen ging ik de olie checken en werd het al snel duidelijk.. lol




Dit is me eigenlijk nog nooit overkomen, maarja. Wat olie eruit laten lopen, aangevuld tot waar die goed stond en dat zou het hopelijk op moeten lossen.

Zekeringkastje gaat er ook nieuw op. Ik moet alleen nog even een accu beugel zien te vinden waar hij oppast.




Nu heb ik vandaag weer gelogd en nu kreeg ik slechtere resultaten. Hij vraagt ineens weer om 0.1 bar minder. Na alles wat ik gedaan heb

Ik heb het idee dat er nog iets loopt te f*cken waardoor het nu nog niet goed is.. we gaan gewoon door.







Ik heb ook de gasklep opnieuw ingeleerd en daarna vroeg de auto bij stationair toerental ineens al 0.1 bar minder, maar ondanks dat de gasklep al aan gaf dat de adapt. Waarde ok was heb ik hem opnieuw ingeleerd.. misschien dat het daar iets mee temaken zou kunnen hebben.

Waardes van de klopsensoren is ook oke..




Nu maar weer even brainstormen wat de volgende stap is😂
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #362  
Old 15-01-2021, 23:24
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Weer iets verder...

Brandstofdrukregelaar gecontroleerd, geen lekkage en het zeefje is ook schoon.




Volgende stap, ik ontdekte dat een van de klopsensoren een aardige beschadiging had dus die ook even vervangen







Maar.. opnieuw geen effect. Toen kwamen we tot de ontdekking dat de injectoren op de max zitten. (20m/s) dit zou eigenlijk niet mogen kunnen met het huidige vermogen/setup.

Dus iets is er mis met de injectoren of de brandstoftoevoer. Dus eerst maar de brandstofdruk gemeten met de manometer










Brandstofdruk was ook allemaal prima dus daar kan het ook niet aan liggen.

Nu is de volgende stap dus injectoren testen, schoonmaken en een Compressietest doen om uit te sluiten dat het eventueel zuigerveren o.i.d. zouden kunnen zijn.

Meest recente logjes van de klopsensoren en turbodruk







Verder was de stuurbekrachtiging toch weer ergens gaan lekken, ik ben er nogsteeds niet achter waar het nu precies door kwam. maar heb het stuurhuis er weer even onderuit gehaald, nieuwe o-ringen erop en tot nu toe is ie dicht dus we gaan het zien.










Verder ook nog een nieuwe uitlaat besteld, de huidige was toch iets te luidruchtig op langere stukken dan ik kan hendelen🤣. Ditmaal een uitlaat van RM Motors uit Polen waar een elektrische klep in zit.







Zucht... ooit komt het goed
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #363  
Old 16-01-2021, 16:25
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
Zucht... ooit komt het goed


Ik zal maar niet vragen naar de logjes van je bankrekening

Maar lees hier graag mee! Kunt er veel van leren
__________________
Reply With Quote
  #364  
Old 16-01-2021, 18:15
Viperwin's Avatar
Viperwin Viperwin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 388
Default

Weet je zeker dat de brandstofdruk goed is? Bekende upgrade is van 3 bar pomp en rail naar 4 bar van o.a. S3, terwijl dat op de manometer niet gehaald wordt (geen idee hoe dat werkt met constante / piek druk)
Reply With Quote
  #365  
Old 17-01-2021, 12:34
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

@Veedubber;

Die bankrekening logjes zullen we het maar niet over hebben inderdaad🤣. Maar mijn theorie is altijd, ik kan ook een auto van 3/4 jaar oud kopen waar ik niks aan hoef te doen en in 5 jaar de helft op af schrijf of wat ik nu doe, een auto kopen op het dieptepunt van afschrijving. De auto zelf zal er nooit minder waard van worden (misschien ook wel meer over een aantal jaar), ik leer er superveel van en heb er lol in. Meer heb ik niet nodig en uiteindelijk komt het op hetzelfde neer

Maar ik heb ook veel hulp gehad hoor want erg makkelijk is het naar mijn mening niet.

@ Viperwin dat klopt inderdaad maar de S3 haalde op de manometer gewoon 4,3Bar bij vollast. Dus dat is gewoon prima.

Gisteren nog even een Compressietest gedaan:

Ronde 1

Cilinder 1: 13 bar (185psi)
Cilinder 2: 11,5 bar (160psi)
Cilinder 3: 11,5 bar (160-165psi)
Cilinder 4: 12,5 bar (180psi)

Ronde 2

Cilinder 1: 12,5 bar (180psi)
Cilinder 2: 11 bar (155psi)
Cilinder 3: 11 bar (155psi)
Cilinder 4: 13 bar (185psi)

Ronde 3

Cilinder 1: 13 bar (185psi)
Cilinder 2: 11 bar (155psi)
Cilinder 3: 11,5 bar (160psi)
Cilinder 4: 13 bar* (185psi)

De regel voor deze motoren is eigenlijk dat ze tussen de 10 en 13 bar moeten zitten. Dat zitten ze eigenlijk allemaal ruim. Wel zijn cilinder 2 en 3 iets minder als de rest maar nog ruim binnen de tolerantie.

Ik zie her en der wel wat dingen over dat cilinders binnen 10% van elkaar zouden moeten zitten en daar vallen ze af en toe net buiten, maar hier is ook niet iedereen het helemaal over eens. Ik denk ook dat het redelijk te verwaarlozen is omdat er veel dingen zijn die daar invloed op kunnen hebben.

Ik denk persoonlijk ook omdat het verschil niet ver buiten die 10% valt het ook wel te verwaarlozen is. Opvallend is wel dat de cilinders wel dichter bij elkaar liggen als ze op dezelfde cilinderslag liggen.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #366  
Old 20-01-2021, 23:47
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Die compressietest moet ik toch nog even op terugkomen. Het was de eerste keer dat ik een compressietest gedaan heb en dat was achteraf toch niet helemaal een succes. Ik had 15min. Gereden, injectoren losgekoppeld en de gasklep open bij het testen.

De dag erna heb ik 40min. Gereden, gasklep eraf gehaald, zekering van de brandstofpomp eruit gehaald, alle aansluitingen extra goed gecontroleerd en een Powerpack/Booster op de accu gezet en toen kreeg ik deze waardes:

Ronde 1 10 seconden

Cilinder 1: 13,5bar 190psi
Cilinder 2: 13 bar 180psi
Cilinder 3: 13,5 bar 190psi
Cilinder 4: 13,5 bar 195psi~

Ronde 2 7x starten

Cilinder 1: 13,5 bar 190psi
Cilinder 2: 13 bar 185 psi
Cilinder 3: 13,5 bar 190psi
Cilinder 4: 13,5 bar 195psi

Ronde 3 10 sec

Cilinder 1: 13,5 bar 190psi
Cilinder 2: 13 bar 185psi
Cilinder 3: 13,5 bar 190psi
Cilinder 4: 14 bar 200psi

Dat zijn toch wel betere waardes. Dus nu kan ik daar gerust gesteld over zijn en op naar het volgende. Met wat checken, loggen enz. Blijft er niet heel veel over buiten injectoren.

Ze zagen er ook niet erg fris meer uit.










Dus ondanks dat het me een rib uit mn lijf kost heb ik nieuwe 386cc injectoren besteld. Ik heb eigenlijk geen zin om te dealen met schoonmaken, ultrasoonreinigen enz. En dan zijn het nogsteeds (vermoedelijk) 22 jaar oude injectoren.

Dus, nieuwe zittingen, rubbers, injectoren, en inlaatspuitstukpakking en dan hoop ik dat ik eindelijk de actuator goed af kan stellen en op t volle vermogen kan draaien.

Overigens rechts het deurslot vervangen, die van mij beginnen erg lui te worden (niet goed sluiten bij kouder weer, bijrijders kant wilde zelfs nog wel eens open schieten tijdens het rijden).

Links moet nog, maar afgelopen week is het raammechanisme gesneuveld aan de bestuurderskant dus dat kan dan mooi in een keer.


__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #367  
Old 21-01-2021, 10:11
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Waarom heb je niet 550cc genomen en je software aangepast?
Die injectoren heb je een stuk goedkoper dan die S3.
Reply With Quote
  #368  
Old 21-01-2021, 11:04
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Waarom heb je niet 550cc genomen en je software aangepast?
Die injectoren heb je een stuk goedkoper dan die S3.


Heb ik wel overwogen inderdaad, maar de +/- €700 die ik dan kwijt zou zijn bovenop de injectoren voor de nieuwe tune maakte het niet echt veel aantrekkelijker.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #369  
Old 21-01-2021, 11:13
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
Heb ik wel overwogen inderdaad, maar de +/- €700 die ik dan kwijt zou zijn bovenop de injectoren voor de nieuwe tune maakte het niet echt veel aantrekkelijker.


Denk dat als je je tuner vraagt om enkel de injectoren te herschalen dat dat geen 700euro zou moeten kosten..

386cc injectoren kosten 310-340,-
tegen de 550cc die zo'n 190,- zijn. Behoorlijk verschil vind ik dat..
Reply With Quote
  #370  
Old 27-01-2021, 22:05
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

@van Limburg, ben ik met je eens. Alleen is het zo dat van de tune die op mijn ECU zit niet bekend is van wie die is, of wie hem gemaakt heeft. Ze gaan dus niet die injectoren inleren zonder de rest te checken. Want dan kunnen ze geen garantie geven op hetgene wat ze eraan doen. Wat ook logisch is natuurlijk.

De tune lijkt vergelijkbaar met die van JD maar daar heb ik gewoon geen bevestiging van. Dus ben ik voor originele gegaan.

Het is ook een beetje om mezelf in te houden, want wanneer ik voor 550cc ga en dan een volledige tune moet afrekenen ga ik de rest ook doen, daar ken ik mezelf te goed voor. Want dan vind ik het weggegooid geld en ga ik er dadelijk ook gelijk een hybrid turbo opschroeven enz. Dat probeer ik een beetje te voorkomen.

De motor opbouwen staat nog wel op de planning, maar op een lager pitje. Ik probeer verstandig te zijn en eerst alle aanverwanten aan te pakken (remmen, ophanging enz.)

Vandeweek heb ik de uitlaat gemonteerd, zeer mooie kwaliteit. Alleen was ik niet zo te spreken over de uitlaatklemmen (bleven lekken) dus die heb ik aangepast naar de normale klemmen.







Injectoren zijn ook binnen, ik ga gelijk ook maar de gasklephuispakking doen, inlaatspruitstukpakking en de injector hulzen.





__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #371  
Old 28-01-2021, 07:21
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Ik snap je. Ik dacht dat deze al op de bank geweest was
Mooi uitlaatje!
Reply With Quote
  #372  
Old 29-01-2021, 22:52
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Thanks!

Nou, vandaag de injectoren e.d. vervangen. Kleppen en inlaatkanalen zien er allemaal nog erg fris uit:




De injectorzittingen vervangen was geen overbodige luxe. Zo bros als ze maar zijn kunnen na 22 jaar. Wel was het een ramp om ze er helemaal uit te krijgen aangezien ze erin gelijmd zaten. Maar na flink schoonmaken zaten de nieuwe er zo weer in.







Alles mooi schoon gemaakt:







Het verschil tussen de nieuwe en oude injector is goed te zien😂







En alles weer in elkaar:




Ik denk dat er ooit een stekker gebroken is, want er zat op een injector een totaal ander soort stekker. Dus op de sloop even een andere gehaald en die eraan gesoldeerd;







En na wat rijden en loggen ziet het er al een stuk beter uit!







De waardes zijn nog geen nul helaas, maar al wel een stuk lager als voorheen.

De turbodruk ziet er ook een stuk beter uit nu:







Ik moet nog even kijken waarom hij toch nog wat KW blijft registreren. Het schijnt dat dit soms ook gewoon normaal is, maar het is toch wel iets om nog even in te duiken. Maar eerst ga ik de preload op de actuator eens wat hoger zetten om te kijken of ik de oranje lijn iets dichter bij de blauwe lijn kan krijgen.

Wat ik echt niet begrijp is dat mijn catchcan weer een soort van over lijkt te stromen. Dit is nu al de 2e keer in een korte tijd dat alles eromheen vol zit. En het oleipeil is nu correct. Zou dit met de weersomstandigheden temaken kunnen hebben misschien?


__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #373  
Old 05-02-2021, 20:06
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default

Lekker bezig geweest weer!
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic
Golf 2 Syncro Atlas grijs (project)
Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily
Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped
Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed
Reply With Quote
  #374  
Old 14-02-2021, 20:54
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

@Carel thanks!

Ondertussen is het zo dat de turbodruk erg in de buurt komt van de gevraagde druk nu. Echter gingen de Klopsensoren wel weer steeds meer registreren dus iets is er nog niet helemaal goed. Vervolgens heb ik de inlaattemp. Sensor en de Brandstofdrukregelaar vervangen en ik denk toch duidelijk verschil te merken. Dit moet ik wel nog even controleren met loggen, dat was niet gelukt met de sneeuw nu




Wel kreeg ik te horen dat je blijkbaar je gevraagde druk niet af mag stellen door aan de wastegateactuator te draaien en dat dat alleen softwarematig mag. Nu is het in dit geval denk ik wel een ander verhaal aangezien hij getuned is op een standaard actuator en dit een geupgrade actuator is.

Zolang alles klopt en ik geen pieken krijg in de turbodruk etc. Vind ik het wel prima, de auto rijd wel zo als een zonnetje nu. Het verschil is echt dag en nacht.




De klep in de uitlaat is ondertussen ook aangesloten. Hij klinkt erg gaaf, zal er binnenkort wel eens een filmpje van posten.




Ik heb ook recent de EVAP/N80 delete uitgevoerd. Dat was de enige die ik nog moest doen, toch fijn om weer even wat potentiele vacuumlekkages te kunnen elimineren.










Helaas ook nog wat slechter nieuws, ik las op internet dat de S3 nog een vaak vergeten plek heeft waar roest ontstaat, onder de sideskirts. Dit kun je eigenlijk niet makkelijk zien.

Dus ik heb ze er maar even af gehaald om te kijken en jawel hoor, ik moet de hulptroepen (ons pap) maar weer even inhuren voor wat las(t)werk😂

Gelukkig was ik er optijd bij en is niet alles volledig weggerot, maar ik had er geen jaar meer mee moeten wachten. De sideskirts worden netjes gespoten (de rechtse heb ik een nieuw deel voor want die is al een lange tijd afgebroken) en de koker zal weer voorzien worden van Bitak, wax enz.













En de rechterkant, die was nog wel even een stuk erger:








__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #375  
Old 25-02-2021, 11:56
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Goeie genade, dat een volledig (!) verzinkte 8L zo croky kan zijn aan de dorpels 😳

Rij zelf al sinds 10 jaar als dagelijkse auto een 8L (een normale, dus geen S3) van '99 het ganse jaar door, maar bij die van mij is niks, nada, noppes van roest aan de dorpels. En bepaald vaak gepoetst wordt die wagen van mij ook niet...
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #376  
Old 25-02-2021, 15:20
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Goeie genade, dat een volledig (!) verzinkte 8L zo croky kan zijn aan de dorpels 😳

Rij zelf al sinds 10 jaar als dagelijkse auto een 8L (een normale, dus geen S3) van '99 het ganse jaar door, maar bij die van mij is niks, nada, noppes van roest aan de dorpels. En bepaald vaak gepoetst wordt die wagen van mij ook niet...


Haha dat ze verzonken zijn is leuk, maar de S3 staat bekend om het roesten op zowel de dorpels als op de daklijsten, deuren, voorschermen en achterschermen🤣

Ik denk dat de reden voor het niet roesten op de dorpels bij een normale A3 is dat daar geen dikke skirt overheen zit. Bij de S3 zit die er wel en daar blijft veel troep in hangen. Al ben ik ervan overtuigd dat een groot deel van het probleem zit in het feit dat ze nogal regelmatig verkeerd opgekrikt worden. En daardoor splijt de lak en gaat het roesten.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'

Last edited by wessel97 : 25-02-2021 at 15:22.
Reply With Quote
  #377  
Old 26-02-2021, 08:54
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
Haha dat ze verzonken zijn is leuk, maar de S3 staat bekend om het roesten op zowel de dorpels als op de daklijsten, deuren, voorschermen en achterschermen🤣.


Je bedoelt dus gewoon rondom?
__________________
Reply With Quote
  #378  
Old 26-02-2021, 10:56
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Je bedoelt dus gewoon rondom?


Uhm ja, mooie samenvatting😂
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #379  
Old 14-03-2021, 19:18
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Zo stukje verder alweer.. of een stap terug, weet niet goed hoe ik het moet zien want het stuurhuis lekt nogsteeds en heb ik er vabdaag voor de 3e keer onderuit gehaald.. zucht

Uiteraard brak er iets af in het subframe, een blindklinkmoer van de brace tussen het subframe.




Op etka geven ze aan dat hij los te krijgen is dus op hoop van zege. Dan nog opzoek naar iemand die een M10 Blindklinkmoer tang heeft.. lol dat wordt pas de echte uitdaging denk ik.

Anyway, ons pap heeft de 2 kokers af. Nu nog even in de wax en bitak zetten en dan kan ik er weer een lange tijd mee vooruit




















De zijskirts zelf liggen bij de spuiter dus die verwacht ik binnenkort ook weer terug.

Overigens achter ook de rubbers van de reactiearmen vervangen door PU exemplaren van Strongflex. Ik ben erg te spreken over de service en kwaliteit moet ik zeggen.







As we speak zijn er ook 4 verstelbare reactiearmen onderweg voor achter zodat ik eindelijk de camber eens fatsoenlijk af kan stellen. De auto zoekt nogal op de snelweg en ik denk dat dat hierdoor komt.

Ook heb ik de inlaat aangepast, er is mij verteld dat dit best wel gunstig is voor de airflow aangezien de originele opening eigenlijk niet voldoende is.

Ik heb dus de onderkant van het luchtfilter van een diesel gepakt. Hier zit een extra aansluiting op die goed te gebruiken is voor een extra inlaatslang.







En een luchthapper voor achter de grille. Bij de 150pk versies zit hier de aanvoerbuis op aangesloten van de inlaat, maar bij de S3 is dat i.v.m. de intercooler niet mogelijk. Met wat passen en meten werkt dit prima










Overigens ook een gebruikte OEM turbodruk actuator aabgeschaft. Ik was eigenwijs en wilde de Forge actuator werkend maken, maar dit is gewoon geen optie zonder de auto te laten tunen.


__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'

Last edited by wessel97 : 14-03-2021 at 19:20.
Reply With Quote
  #380  
Old 19-03-2021, 07:51
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Paps is weer goed bezig geweest! Netjes
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum