Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 24-01-2008, 09:57
Ferry24's Avatar
Ferry24 Ferry24 is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 773
Default

voor mij was deze duidelijk HJ
__________________
Rachistorie
Reply With Quote
  #22  
Old 19-07-2008, 13:23
Vowa's Avatar
Vowa Vowa is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 22
Default

Hey allemaal,

Ik kocht 10 jaar terug mijn 59-er. Deze stond op Belgisch kenteken. Nu nog steeds. Maar als ie ooit af is wil ik hem op nederlands kenteken. Een kenteken van 1959 het liefst. Word dat lastig of niet?

Ik heb gewoon een aankoop bevestiging hier liggen met handtekening van de verkoper enzo en het kenteken en alles.
Huh bedenk me ineens... Misschien een hele stomme vraag maar moet ik dan invoer rechten ofzo gaan betalen? Of heb ik nergens om te vrezen?

Groeten Vowa
__________________
If it's worth doing, it's worth doing right...

If love is blind, why is Lingerie so popular?

Never argue with a skunk, a mule, or a woman.
Reply With Quote
  #23  
Old 19-07-2008, 13:43
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Auto's van vóór 1978 kunnen een klassieker kenteken krijgen, je kent vast we de kentekens die beginnen met DE,DM,DH,AE,AH enzovoort..
Een auto invoeren vanuit EU-landen is ongeveer het makkelijkste dat er is. Bij het RDW langs voor een check of je voertuig inderdaad is welke hij is volgens de papieren, en je hebt een NL-registratie te pakken. Douane en zo is niet nodig bij een 25+ ato uit de EU!

Jens
Reply With Quote
  #24  
Old 19-07-2008, 17:17
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Nog even een klein vraagje omtrent dat oude kenteken terug krijgen:

Schijnbaar dus gekoppeld aan een APK-eisen-achtige keuring;.. stel hij wordt APK afgekeurd,.. krijg je dan nog wel het kenteken?

Maar goed: ik neem aan dat die APK koppeling er is om ervoor te zorgen 'zogenaamd gesloopte voertuigen' niet ook daadwerkelijk in half/volledige gesloopte toestand alsnog weer de weg op komen (met omgekat chassisnummer bijvoorbeeld in een gestolen duitser)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #25  
Old 19-07-2008, 17:57
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

voor 60 hoef je geen apk te hebben..
dus de rdw keuring is niets meer dan alleen schouwen,maar dan moet ie wel aantoonbaar uit een EU-land komen, dus mét een kentekenbewijs uit het betreffende eu-land
Reply With Quote
  #26  
Old 19-07-2008, 19:22
Vowa's Avatar
Vowa Vowa is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 22
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
voor 60 hoef je geen apk te hebben..
dus de rdw keuring is niets meer dan alleen schouwen,maar dan moet ie wel aantoonbaar uit een EU-land komen, dus mét een kentekenbewijs uit het betreffende eu-land

Mooi ik zit dus goed... Pffioeee weer een zorg minder...
__________________
If it's worth doing, it's worth doing right...

If love is blind, why is Lingerie so popular?

Never argue with a skunk, a mule, or a woman.
Reply With Quote
  #27  
Old 19-07-2008, 20:47
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

snap die angst voor de rdw niet zo goed...?
Reply With Quote
  #28  
Old 19-07-2008, 21:05
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
snap die angst voor de rdw niet zo goed...?


+1

Ik ga binnenkort m'n kachelpotten toch maar vervangen, ding meurt als een ziekte. Hij is wel grondig getest, maar echt niet strenger dan een APK hoor. Sterker nog, ik heb het gevoel dat het RDW een liefhebber nog wel eens matst. Van een steekproef bij een RDW-keuring heb ik ook nog nooit gehoord

Jens
Reply With Quote
  #29  
Old 19-07-2008, 22:23
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default

Quote:
Originally Posted by Zeend
Douane en zo is niet nodig bij een 25+ ato uit de EU!

Jens


zeker wel! want zij moeten toe kennen dat je geen belasting moet betalen! ik kan het weten ben net afgelopen donderdag bij de rdw geweest om mijn jetta te laten schouwen(invoeren)
__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
  #30  
Old 21-07-2008, 03:41
perden perden is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 16
Default

Een hele tijd terug eens een ovaaltje uit 1955 gevonden in een schuur.
De beste man was naar Engeland verhuisd en had deze auto in een schuur laten staan. De huur werd opgezegd dus toen moest hij er vanaf

Aan deze auto hoefde niet gelast te worden en was ook nooit aan gelast.
Het was bijna benzine er in en rijden maar.

Helaas had hij de kenteken papieren niet meer. Wat er nog wel op zat waren de orginele nummerplaten en natuurlijk het orginele chassisnummer. Verder nog een paar rekeningen met ook daarop het kenteken vermeld.

Bij de RDW geprobeert het orginele kenteken er weer op te krijgen wat voor een dergelijke orginele Nederlandse wagen toch wel een must is.
Ik heb alles geprobeert maar het was onmogelijk. De RDW had de bestanden vernietigd en daarom kon het orginele kenteken niet uitgegeven worden.

Helaas dus geen orgineel kenteken meer op deze auto. Blijkbaar is dus niet alles mogelijk bij de RDW, wees dus zuinig op je papieren.

Ik heb nu ook nog een bril staan (die wel gerestaureerd moet worden) maar daar nog het linnen kenteken bij. Hopelijk gaat het daarmee ooit wel lukken om het orginele kenteken er op te krijgen.
Reply With Quote
  #31  
Old 21-07-2008, 06:42
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

als je het kentekenbewijs er wel compleet erbij hebt worden de gegevens daar weer van over genomen, en krijg je (zéér waarschijnlijk) je originele kentekennummer weer terug..
van je ovaal waren er geen gegevens meer bekent , behalve je kentekenplaat, dus dan wordt dat inderdaad niet meer teruggekoppeld aan het oude kenteken
Reply With Quote
  #32  
Old 21-07-2008, 08:39
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
als je het kentekenbewijs er wel compleet erbij hebt worden de gegevens daar weer van over genomen, en krijg je (zéér waarschijnlijk) je originele kentekennummer weer terug..
van je ovaal waren er geen gegevens meer bekent , behalve je kentekenplaat, dus dan wordt dat inderdaad niet meer teruggekoppeld aan het oude kenteken


Als je lid bent van de LVWCN kun je eens kijken in het oude archief van PON dat de LVWCN gered heeft van de papiervernietiger.
Het is geen wettelijk overtuigend bewijsmateriaal, maar als je oude platen hebt bij je auto, een oorkonde van VW (op chassisnummer) en zo'n PON-uitleverstaatje, wellicht dat ze bij het RDW dan schappelijk kunnen zijn? Of misschien kan het leiden naar oude sporen, zoals ik nu weet dat mijn Kever een echte Fries is (en dus niet een originele Hollander )

Je kan het altijd proberen, zo'n importkenteken is ook net niks...




Trouwens: je ovaal staat dan wel een enorme tijd stil zeg! Mijn kever is in '81 uit het systeem gehaald, en heeft vermoedelijk sinds midden jaren '70 niet gereden....


Jens
Reply With Quote
  #33  
Old 22-07-2008, 02:15
perden perden is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 16
Default

Klopt, de ovaal stond een hele tijd stil. Echter had de vorige eigenaar alles los gehaald en ingevet of loodmenie erop gesmeerd. Tja, zulke mensen had je vroeger nog.
Ik had er inderdaad ook een uitdraai bij van het PON archief.
Dus copy PON archief, oude kentekenplaten, aantal onderhoudsrekeningen op dat kenteken, onderhoudboekje maar het mocht niet baten.

Wel jammer want een dergelijke orginele auto hoort eigenlijk zijn oude nummer te krijgen.
Reply With Quote
  #34  
Old 22-07-2008, 22:43
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Ik heb hetzelfde "probleem". Mijn JZ-09-08 staat ook nog niet op mijn naam, en ik heb qua papieren alleen de tenaamstelling (deel 3 uit m'n hoofd) en beide kentekenplaten. Dit heb ik, met behulp van HJ, al uitgezocht en hoogstwaarschijnlijk kan ik ook gewoon dit nummer houden.

De angst voor de RDW snap ik ook niet echt (zijn ook gewoon mensen ). Als je alles volgens de regels speelt zijn er geen problemen. Het is tenslotte voor je eigen veiligheid

Leuke kever overigens!
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #35  
Old 24-07-2008, 03:39
perden perden is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 16
Default

Ik ben niet bang voor de RDW. Mijn ervaring is dat ze altijd heel schappelijk zijn en vaak ook auto liefhebbers.
Maakt niet dat ik het jammer vind dat het orginele nummer er niet meer op zit.
Maar ergens moeten ze bij de RDW een grens trekken anders zitten ze straks met de meest tranentrekkende verhalen en vage briefjes en bewijzen om maar een orgineel oud kenteken te krijgen. Er zijn namelijk helaas altijd mensen die er misbruik van proberen te maken.
Reply With Quote
  #36  
Old 28-07-2008, 20:37
golfr32's Avatar
golfr32 golfr32 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 832
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Volgens mij zijn schouwen en keuren tegenwoordig van elkaar losgekoppeld (naar wens). Ter vergelijking: twee weken geleden een Zwitserse Golf ingevoerd, heb 'm naar binnen geduwd en de controle betrof alleen chassisnr, wielbasis, etc etc, geen technische keuring.

Maar...misschien heeft iemand hier directere ervaring mee. Hajee zou het helemaal weten...

Dit had ik ook met mijn golf in september vorig jaar!
__________________
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum