Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-07-2019, 12:32
compermise compermise is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2019
Posts: 2
Question Golf 3 Cabrio moeilijk in zijn 1

Hoi Allemaal ik heb net een Golf 3 Cabrio gehaald wilde altijd al zo een auto hebben maar nu heb ik een probleem mijn bak gaat heel moeilijk in zijn 1 als je van vrij erin wilt maar van zijn twee naar 1 gaat wel soepel

ik ben helemaal niet technische als het komt op auto's ( ben meer iemand die laptops uit elkaar en in elkaar zou kunnen zetten maar heb niets met auto's )

kent er hier iemand iemand uit Zeist of in de buurt ervan die er wel verstand van zou hebben en waar ik niet gelijk opgelicht word ? voor de rest werkt de golf 3 cabrio wel goed

Last edited by compermise : 25-07-2019 at 12:41.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-07-2019, 13:06
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Dat had ik ook.
Ik heb het heel simpel opgelost.
Trek de pookhoes los. Aan de linkerkant zie je op de console een rechthoekig nylon geleider en op je pook arm een nylon armpje. Ik heb van het nylon armpje een klein beetje afgevijld. De arm kon daardoor net even een stukje verder naar links en dus weer makkelijk in de eerste versnelling. Daarna nog wat vet op het arm gedaan.
dat was voor mij voldoende om hem weer makkelijk in de eerste versnelling te krijgen.
Op de foto zie je de pookstang met het nylon armpje. Je hoeft niks te demonteren. Met een grove vijl is het met 30 seconden gepiept.

Ik zeg het nogmaals: Voor mij was dat voldoende. Het zou kunnen dat er bij jouw een revisie-setje erin moet. Of dat de versnellingen afgestgeld moeten worden.


__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #3  
Old 25-07-2019, 13:37
compermise compermise is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2019
Posts: 2
Default

Bedankt Jeff
Ik zal het in de weekend proberen met een vriend van me die toch wat handiger is met auto's in ieder geval heeft hij wel een vijl wat grof genoeg is
Dit is de golf


En die setjes zijn die altijd hetzelfde of per motor verschillend ook ?

Last edited by compermise : 25-07-2019 at 13:49.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum