Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-11-2021, 19:57
PerryMK1's Avatar
PerryMK1 PerryMK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 91
Default Golf 1 1.1 -> 2.0 8V

Hallo allemaal,

na een lange tijd op dit forum te hebben rondgekeken leek het me maar eens tijd om mezelf en vooral mijn project voor te stellen. Ik ben Perry, 20 jaar en kom uit het oosten van het land. Ongeveer een maand nadat ik op mijn 18de mijn rijbewijs heb gehaald heb ik ook maar gelijk mijn eerste auto gekocht. Dit moest uiteraard een golf zijn.

De golf die ik toen heb gekocht is deze, een goudkleurige golf 1 uit 1982 met een 1.1 benzinemotor. Uiteraard met behoorlijk wat werk.



Nadat ik ongeveer een maandje heb rondgereden en het winter begon te worden heb ik besloten om die winter vooral het exterieur aan te pakken. Ik besloten om wat plaatwerk aan te pakken en de auto Monaco blauw (LA5D) te maken aangezien ik de gouden kleur maar niks vond. Voor nu zou ik de motorruimte laten voor wat het was aangezien ik nog niet helemaal wist wat ik daar mee wou gaan doen. Na een hoop werk was de auto eindelijk blauw en heb ik afgelopen zomer heerlijk en met vol trots zo rondgereden.



Na een aantal keer wat problemen met het 1.1 blokje te hebben gehad, en ik maar vond dat het niet hard genoeg ging, werd het toch maar eens tijd om een ander blok aan te schaffen. Ik heb veel verschillende swaps bekeken (1.8 20vt, 1.3, 2.0 16v etc...) maar heb besloten om gewoon voor een 2 Liter 8 klepper uit een golf 3 te gaan. Ik denk dat ik met deze 115PK een hoop plezier ga hebben en aangezien het mijn eerste auto is hoeft het ook niet super hard te gaan allemaal. Afgelopen zomer heb ik dan ook een blok met motorcode ADY gekocht en in de weekenden een beetje opgeknapt. Nieuwe pakkingen, sensoren, distributie enzo.





De motor ga ik gewoon op injectie laten draaien en niet op carburateurs, dit omdat ik het toch mijn enige auto is en ik gewoon een betrouwbaar golfje wil hebben die toch elke keer start als je de sleutel omdraaid

Ongeveer 3 weken geleden heb ik de auto binnen gezet om er deze winter weer mee aan de slag te gaan.
Plannen deze winter zijn:
  • Roest in motorruimte aanpakken
  • Motorsteun distributiezijde omlassen voor big block
  • Motorruimte ook in de kleur LA5D spuiten (is nog goudkleurig)
  • Binnenschermen opnieuw undercoaten met Raptor Liner
  • Volledige ophanging voorkant verniewen, dus ook de stuurinrichting, assen, en fusees van cabrio.
  • Remmerij upgraden naar 256MM schijven met 22mm hoofdcilinder en bekrachtiger van cabrio
  • Compleet nieuw schakelmechanisme voor 5-bak
  • Het 2 liter blok monteren ofcourse
  • Nieuwe uitlaatlijn inc spagettie spruitstuk
  • Brandstofsysteem upgraden naar injectie met tank van GTI
  • Bidden dat alles werkt?????

Na de eerste dag sleutelen stond de auto er zo bij, kon helaas niet verder omdat ik niet de juiste dop had voor de steekassen



Maar toch het weekend erop de motor eruit kunnen takelen



Toen eerst maar eens het nieuwe blok gepast



Toen toch erg geschrokken van hoe vies en vuil alles was, en toch meer roest dan ik had verwacht. Ik ben eerste begonnen met de hele voorophanging eraf te halen en de auto aan de voorkant op assteunen te zetten.

Na en hoop kaal maken en de motorsteun omlassen





eerste stuk roest eruit geslepen om ruimte te maken voor een reparatiedeel



Ik kwam erachter dat er in de voorste balk waar de radiator op steunt erg veel roest zat, en heb toen besloten om de volledige voorkant te gaan vervangen. Een best grote ingreep aangezien ik dit nog nooit had gedaan. Maar het ging beter dan ik had verwacht.

Alles in de lasprimer voordat ik de voorkant erop heb gelast





En alles weer passen met de nieuwe voorkant!



De volgende stap is het kaalmaken van de binnenschermen zodat ik deze ook in de epoxy primer kan zetten net als de motorruimte. Vervolgens moet ik ook de waterbak nog kaalmaken en heb daar ook een gaatje naar binnen ontedekt wat ik dus ook nog moet gaan reparen. Iets meer laswerk dan verwacht dus, maarja, projecten duren altijd langer dan verwacht.

Ik hou jullie op de hoogte en zal binnenkort meer foto's plaatsen!
Reply With Quote
  #2  
Old 28-11-2021, 13:54
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,860
Default

Goed bezig hier!!
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 01-12-2021, 09:39
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Leuk project. Ik heb ook zo'n golf 1 uit 1983 met exact dezelfde kleur. De ene keer als ik de golf zie vind ik het een super gave oldscool kleur, en de andere dag vind ik het een lelijke poepkleur.

Het blauw staat hem wel goed. Groeten terug uit het Oosten.

Ben benieuwd naar de vorderingen.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-12-2021, 11:09
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,245
Default

Netjes
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #5  
Old 01-12-2021, 12:07
PerryMK1's Avatar
PerryMK1 PerryMK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 91
Default

De binnenschermen beginnen al redelijk kaal te worden, heb in ieder geval alle undercoating er al af gekregen.

Helaas in de ruiterwisserbak wel 2 gaatjes gevonden die ik dus nog dicht moet gaan maken





Vandaag gelukkig wel mijn black-friday aanwinst aangekomen



Behoorlijk wat nieuwe delen voor de voorophanging en stuurinrichting. Nu alleen nog fusees van een cabrio en dan heb ik bijna alles om de auto weer op zijn wielen te zetten als de motorruimte eindelijk blauw is.
Reply With Quote
  #6  
Old 07-12-2021, 13:09
PerryMK1's Avatar
PerryMK1 PerryMK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 91
Default

Kleine update. Ben begonnen met het zo strak mogelijk maken van de nieuwe voorkant. Hier zaten in de hoeken een soort rare lijnen van het persen denk ik.





Ook de laatste roestige hoekjes waar ik niet echt met schuurpapier bij kan komen met rustyco aan het behandelen. Had dit nog nooit gebruikt de de roest lijkt magisch te verdwijnen



Ben bijna klaar met het plaatwerk. Ik hoop tussen kerst en oudjaarsdag alles in de epoxy te zetten
Reply With Quote
  #7  
Old 07-12-2021, 13:11
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,245
Default

Goed bezig
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #8  
Old 16-12-2021, 17:09
PerryMK1's Avatar
PerryMK1 PerryMK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 91
Default

Iemand hier die toevallig weet wat voor reservoir voor de ruitenwisservloeistof je links op deze foto ziet? Ik moet namelijk ook nog zoiets hebben om ruimte te maken voor een luchtfilter. Of zal dit zelf gefabriceerd zijn?


Reply With Quote
  #9  
Old 25-12-2021, 15:19
PerryMK1's Avatar
PerryMK1 PerryMK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 91
Default

Eindelijk vers in de epoxy


Reply With Quote
  #10  
Old 01-01-2022, 15:10
PerryMK1's Avatar
PerryMK1 PerryMK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 91
Default

Allereerst, gelukkig nieuwjaar iedereen!

Ben door de feestdagen heen druk bezig geweest. eerst heb ik de epoxy nat geschuurd met korrel 400 en toen alle kitnaden opniew aangebracht.




Ik wou eigenlijk ook nog van die antidreunmatten in de ruitenwisserbak doen zoals het origineel ook is en had deze ook al gekocht. Maar het inplakken van die matten wou maar niet lukken dus heb het opgegeven. Als er echt teveel geluid naar binnen komt kan ik altijd aan de binnenkant nog van die matten plakken.

toen raptor liner van upol op de binnenschermen gespoten. Hier moet nog een laag overheen denk ik want het is op sommige plekken nog behoorlijk dun, maar ik had niet meer dan 1 liter van dat spul. Moet ik later nog doen dus.




Nog een paar plekjes bijgewerkt en toen nog een laag primer eroverheen gespoten.




Dit op een aantal plekken nog een beetje bijgeschuurd en toen eindelijk een hele dikke laag blauw eroverheen gespoten. Ik had nog lak over van toen de auto is gedaan dus de kleuren matchen precies.




Het is ondanks mijn gebrek aan ervaring aardig strak geworden, maar helaas heb ik op sommige plakken wat lopers in de lak gekregen (Ik ben alles behalve een professionele spuiter.) Ik moet de lopers er dus nog uit proberen te schuren. Heb dit op een plekje al geprobeerd en dat ging aardig goed. Dus hoop dat ik ze er met veel geduld uit krijg.

Ik ben alvast kijken wat ik allemaal moet hebben om het brandstofsysteem aan te pakken. Ik ga de tank van een gti gebruiken zodat ik maar 1 pomp nodig heb. Maar welke pomp kan ik dan het beste gebruiken? merk type enzo... Ik hoef geen hele krachtige ofzo te hebben want rij uiteraard met een standaard blokje straks. Ook moet ie niet teveel lawaai maken. Iemand hier die mij wat aan kan raden?
Reply With Quote
  #11  
Old 01-01-2022, 16:51
VWFS VWFS is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 68
Default

Leuk project. Ga zo door.
Reply With Quote
  #12  
Old 01-01-2022, 19:51
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 666
Send a message via MSN to vagg freak
Default

In een 1.1 tank past een motorcode 2h (golf mk1 carbio) vlotter met brandstof pomp onder de auto heb je dan nog een pomp met catch can werkt perfect op mijn mk1 g40
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
  #13  
Old 03-01-2022, 21:35
PerryMK1's Avatar
PerryMK1 PerryMK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 91
Default

Quote:
Originally Posted by vagg freak
In een 1.1 tank past een motorcode 2h (golf mk1 carbio) vlotter met brandstof pomp onder de auto heb je dan nog een pomp met catch can werkt perfect op mijn mk1 g40


Dit kan inderdaad ook maar mijn tank ziet er aan de onderkant niet zo heel fris meer uit. Wil dus toch de tank vervangen.
Reply With Quote
  #14  
Old 03-01-2022, 22:03
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 666
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Wat is er anders aan een gti tank
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
  #15  
Old 03-01-2022, 23:25
PerryMK1's Avatar
PerryMK1 PerryMK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 91
Default

Quote:
Originally Posted by vagg freak
Wat is er anders aan een gti tank


Bij een gti tank zit er aan de onderkant van de tank een aansluiting voor een pomp als ik het goed heb. Dan hoef ik dus geen opvoerpomp te gebruiken maar kan ik er gewoon een onder de auto hangen.
Reply With Quote
  #16  
Old 04-01-2022, 12:27
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 666
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Oke
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
  #17  
Old 04-01-2022, 16:26
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,860
Default

Pomp van de 1.8t pas maken en in je tank monteren is ook nog een optie. Heb ik ook gedaan met de pomp van de tfsi. Is een opvoer en hoofdpomp in 1. Ben je ook dat lawaai onder de auto kwijt.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #18  
Old 05-01-2022, 16:59
PerryMK1's Avatar
PerryMK1 PerryMK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 91
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Pomp van de 1.8t pas maken en in je tank monteren is ook nog een optie. Heb ik ook gedaan met de pomp van de tfsi. Is een opvoer en hoofdpomp in 1. Ben je ook dat lawaai onder de auto kwijt.


Aan zoiets heb ik inderdaad ook nog gedacht, maar krijg ik dan geen problemen bij lange bochten en rotondes enzo? Dat de benzine rond in de tank klotst en de pomp dan geen benzine krijgt?

Last edited by PerryMK1 : 05-01-2022 at 17:17.
Reply With Quote
  #19  
Old 05-01-2022, 17:16
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,860
Default

Een late golf 1 cabrio heeft ook een opvoerpomp in de tank die de hoofdpomp moet voeden en waar anders je hoofdpomp bij bochten etc. zonder brandstof zou komen te zitten. Dat zit af fabriek zo en werkt ook goed.
Ik weet niet wat je met de auto van plan bent verder? Als je met veel meer pk's het circuit op wilt zal je misschien beter een andere oplossing kunnen zoeken met een buffer oid. maar bij straatgebruik en rond 200-250pk werkt t prima.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #20  
Old 05-01-2022, 17:18
PerryMK1's Avatar
PerryMK1 PerryMK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 91
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Een late golf 1 cabrio heeft ook een opvoerpomp in de tank die de hoofdpomp moet voeden en waar anders je hoofdpomp bij bochten etc. zonder brandstof zou komen te zitten. Dat zit af fabriek zo en werkt ook goed.
Ik weet niet wat je met de auto van plan bent verder? Als je met veel meer pk's het circuit op wilt zal je misschien beter een andere oplossing kunnen zoeken met een buffer oid. maar bij straatgebruik en rond 200-250pk werkt t prima.


Ik heb even naar je topic gekeken en denk dat ik dit maar eens ga proberen voordat ik de tank enzo eronder uit haal. Pompjes voor 1.8t van golf 4 zijn op autodoc ook niet prijzig. En circuitgebruik en 200+ pk zijn inderdaad niet mijn plannen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum