Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-06-2012, 10:52
veryferry veryferry is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 44
Default Emblemen vervangen

Hallo volksmensen

ik heb zojuist zwarte emblemen binnen gekregen ter vervanging van de zilvere emblemen op mijn golf MK4. Deze wil ik voor en achter vervangen.
Het zijn originele VW onderdelen, dus dat is mooi

Vraagje;
hoe vervang ik deze zonder schade toe te brengen aan de originele emblemen? (en de auto zelf natuurlijk haha)

Bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 04-06-2012, 11:41
veryferry veryferry is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 44
Default

Ik zou trouwens ook dat het embleem achter een plakker is. Ik gok met een visdraadje o.i.d. de oude eraf trekken en dan gewoon erop plakken. Alleen hoop ik wel dat ik het in 1 keer recht plak. Tips hiervoor, anders dan gewoon op het oog?

En voor is het blijkbaar een kliksysteem...gewoon een schroevendraaier ertussen zetten lijkt me dus...maar op welk punt kan ik dat het beste doen met de minste kans op beschadiging?

Sorry voor deze belachelijke leekvragen, maar ik ben dan ook een leek :p
Reply With Quote
  #3  
Old 04-06-2012, 12:50
MarkZweers's Avatar
MarkZweers MarkZweers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 230
Default

beter vragen dan doen en de boel slopen..

Voor weet ik niet zeker meer, maar zit dacht ik achter de grill palletjes die je kan indrukken en dan eruit klikken.. Achter is idd met een visdraadje erachter lossnijden.. wel goed ontvetten/oude lijmresten weghalen.. gewoon op t oog doen, zolang je m niet aandrukt kan je hem er nog wel afpakken, dus gewoon heel voorzichtig ertegenaan houden en goed kijken
__________________
Flickr
Reply With Quote
  #4  
Old 04-06-2012, 19:04
veryferry veryferry is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 44
Default

Bedankt!

Nou, dieachterste is er reeds vanaf, maar er zit nog wel wat kit. Wel een immense klus geweest, want dat ding zat helemaal muurvast met montagekit. Mijn god..nog pijn aan mijn vingers. Wat betreft het positioneren denk ik dat ik referentiepunten ga maken met wat lippenstift van m'n vriendin. Kan ik na het plaatsen gewoon weer wegvegen

Nou heb ik het grootste deel wel eraf weten te pulken, maar er zitten dus nog wat restjes kit op (en die ga ik er ook echt niet afkrijgen). Kan ik hier gewoon over heen plakken?

Ook vroeg ik me af of het schadelijk zou zijn voor de lak wanneer ik de auto goed vetvrij zou maken d.m.v. terpentine.

Plaatje van de kitlaag die er nu nog op zit:


Reply With Quote
  #5  
Old 04-06-2012, 22:49
veryferry veryferry is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 44
Default

Never mind...het zit erop
Volgens mij redelijk recht ook nog haha
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum