Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-05-2013, 13:29
xray911 xray911 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
Default Oliedruk in combinatie met knipperend olielampje

Hallo Allemaal,

wordt al enige tijd getreiterd door een knipperend olielampje+ bijbehorend zoemertje in mijn golf 2 1.6 CL automaat. ik heb in het begin de bovenste oliedruk sensor vervangen (in de kop). het probleem was toen opgelost. naar een tijd begon echter één van mijn hydraulische klepstoters te tikken. ik heb toen een halve liter ATF olie in de motor gegooid en de klepstoter stopte al snel met tikken. dit zorgde er naar een korte tijd echter ook voor dat het knipperende olielampje terug kwam. ik dacht olie is dunner dus heb ik ook minder oliedruk. dus olie er uit laten lopen en de olie ververst voor verse 10W40 half synthetische olie. dit loste het probleem niet op. sterker nog: het probleem treed nu elke keer als ik rij op en het lampje gaat aan vlak voor dat de bak van de 1ste naar de 2de versnelling opschakelt (voelt de bak dan bezig zijn voor het opschakkelen) dus heb ik voor de zekerheid een oliedruk tester gekocht en de oliedruk gemeten. daar kwamen de volgende gegevens uit:

Koude motor stationair: 5-6 bar
Warme motor stationair: 1,7 bar
Warme motor 2000-3000 rpm (automaat dus geen toerenteller): 4 bar

ik kan nergens vinden wat de oliedruk moet zijn. enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden in haynes is dat de oliedruk bij 2000 rpm en 80 graden boven de 2 bar moet liggen. hier lijk ik dus ruim aan te voldoen.

heb ook nog gereden met beide stekkers van de sensoren af en het probleem blijft dan precies hetzelfde(lampje gaat aan net voor dat de bak opschakelt). dit doet mij denken dat het hier om een elektrisch probleem gaat?

Samengevat
  • Last van knipperend olielampje plus zoemer
  • Bovenste sensor vervangen
  • Probleem opgelost
  • halve liter ATF olie in de motor voor klepstoter
  • Probleem komt naar een tijd terug
  • Olie met ATF toevoeging vervangen voor nieuwe olie+ filter
  • Probleem blijft optreden en treedt nu elke keer op als de auto van de 1ste naar de 2de versnelling schakelt
  • olie druk gemeten
  • stekkers van sensoren afgehaald en probleem blijft hetzelfde

Vragen
Mijn vragen zijn nu als volgt.
  • Is mijn oliedruk goed? vooral bij warm stationair
  • wat zou het nog kunnen zijn? scheur in de printplaat van de tellerbak?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Robin
Reply With Quote
  #2  
Old 27-05-2013, 19:08
Migor Migor is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 28
Default

Heb het ook gehad dat boven een bepaalde toerental (2500) dat hij ging zoemen. Volgens mij ligt dit aan de massa die niet goed is, heb er een massa draadje aangezet en was het zoemen weg.
Soms knippert het lampje nog maar aangezien ik elke week de oliepeil na kijk en voor de rest goed is schenk ik er geen aandacht meer aan.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-05-2013, 19:36
xray911 xray911 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
Default

Beste Migor,

Bedankt voor je reactie. Ik had al een keer van deze oplossing gehoord maar dit spreekt mij niet aan. Volgens mij trek je dan gewoon het signaal naar beneden en werkt de oliedruk meeting helemaal niet meer. Ik weet dit niet zeker. Kan iemand hier wat over zeggen?

Groeten,

Robin
Reply With Quote
  #4  
Old 27-05-2013, 19:41
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nieuw massa draadje naar de sensor aan leggen kan geen kwaad toch.
Voor het zelfde geld is er wel wat met je bestaande massa draad
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #5  
Old 27-05-2013, 20:09
xray911 xray911 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
Default

Wat ik er van begreep is dat je een extra draad trekt welke je aan de massa hangt. Niet een nieuwe draad trekken naar de sensor.

Robin
Reply With Quote
  #6  
Old 27-05-2013, 22:36
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Het oliecontact in de cilinderkop geeft alarmsignaal wanneer hij bij 2500 toeren (ongeveer) minder dan een bepaalde oliedruk geeft. Dus wanneer je deze stekker uitrekt gaat hij dit ook doen vanaf 2500 toeren (als je daaronder blijft zwijgt hij netjes). Met je oliedruk zelf is zeker niks mis als ik het zo lees. Zou eens een andere sensor monteren (heb ik ook al wel eens moeten doen ) en ander is dit een zeer mooi topic:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99707
Reply With Quote
  #7  
Old 28-05-2013, 19:57
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

ik heb dit probleem een keer gehad met mijn 16v kr.

in eerste instantie ook de olie drukf sensoren vervangen. probleem bleef zich voor doen, ook alleen boven de 2000 / 2500 toeren. bij mij was het toen de oliepomp.

misschien iets om even in je achterhoofd te houden.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #8  
Old 28-05-2013, 22:02
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

sensor is een originele van vw?
namaak is slecht omdat mijne ook ging zoemen
origineel geplaatst en gedaan met zoemen
__________________
Golf mkII for life
Reply With Quote
  #9  
Old 28-05-2013, 22:41
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Wat ik zie als ik mijn contact aanzet, knipperend olie lampje de heletijd, totdat ik hem gestart heb, verdwijnt dat..
dacht eerst dat er iets niet klopte maar volgens sommige is dat normaal als dat blijft knipperen, maar dat gezoem? is wel erg nieuw voor me, wist niet dat een golf 2 kan zoemen met knipperend olielampje.
Reply With Quote
  #10  
Old 28-05-2013, 22:49
Migor Migor is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 28
Default

Hij knippert hier ook tot dat ik hem start. Heb ook al beide sensoren vervangen maar toen zei iemand dat je ook kan proberen er dikkere olie er in te gooien. Want als hij dan niet meer zoemt is het je oliepomp die stuk is. Door dat de dunnere olie er gewoon langs glijdt pikt hij het niet op. (of zou iets) Sorry kon het niet duidelijker maken haha
Reply With Quote
  #11  
Old 29-05-2013, 06:53
Schijthuis Schijthuis is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 184
Default

Knipper bij contact I is idd zoals het hoort.
Na starten moet het knipperen idd ophouden,wat sinan post komt bekend voor.

Ik heb ook een aftermarket sensor geplaatst en sinds plaatsing ook eenmalig dit euvel meegemaakt.
Met de hartkloppingen van dien omdat ik niet wist wat me gebeurde.
__________________
Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Van alle idiote nicknames op dit forum (en vele andere) span jij toch wel de kroon. Bah.
Reply With Quote
  #12  
Old 30-05-2013, 18:10
diskonaut diskonaut is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 196
Default

Ik heb hetzelfde probleem (nog steeds).

Heb dikkere olie geprobeert, aftermarket sensor geplaatst erna originele van VW (witte dacht ik)

Maar nog steeds hetzelfde probleem (zoemen en knipperen)

Denk dat oliepomp enigste oplossing nog gaat zijn bij mij
Reply With Quote
  #13  
Old 04-06-2013, 07:57
xray911 xray911 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 20
Default

Zal van de week nog een kijken naar de sensor in de kop en wat er gebeurt als ik die aan de massa leg. bedankt voor de reactie's!

@diskonaut: heb je de oliedruk al gemeten? vaak is het loos alarm bij dat lampje maar hij zit er natuurlijk niet voor niks.

Groeten,

Robin
Reply With Quote
  #14  
Old 04-06-2013, 10:26
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Probleem zit ook vaak in de tellerunit, ik heb precies hetzelfde gehad met mn mk2, olielamp begon na 15km opeens te branden. Oliepomp was in orde, (2 bar stationair) (waarde bij 3000toeren weet ik niet meer). Had al andere olie geprobeerd, andere oliesensor enz, bleek uiteindelijk in de teller te zitten, probleem was van de een op de andere dag over
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum