Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-11-2020, 22:23
Jantjevariantje Jantjevariantje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 16
Default Daklijst Golf 4 variant

Goedenavond iedereen,
Ik heb een vraag over een daklijst voor mijn Golf. Maar eerst wil ik mij even voorstellen. Ik ben Jan, ben inmiddels 52, kom uit Wijhe (Ov) en ik heb mijn vierde Golf. Mijn eerste auto's waren een Golf twee, en de derde een Golf drie. Via het internet heb ik twee jaar geleden een Golf 4 variant uit 2002 gekocht, waar ik nog steeds heel tevreden over ben. Deze auto is inmiddels 18 jaar, de tweede eigenaar was een monteur, en de auto is goed onderhouden. Met deze auto ben ik van plan om zeker nog drie jaar te rijden. Wat lak betreft, daar ga ik in de lente mee bezig. Maar nu mijn probleem. In de daklijst van mijn auto zitten twee gaten. Door deze gaten komt regen doorheen, en de onderkant van het portie is dan nat. Dit betreft de daklijst die van de paravaan tot het einde van de achterdeur loopt. Nu heb ik de Golf 4 van mijn zoon bekeken, en de daklijst van die auto is net zo lang als die van de variant. Mijn vraag is of ik voor vervanging ook een daklijst van een Golf 4 vierdeurs kan gebruiken, en zo ja, moet deze nog met speciale clips vast gemaakt worden. Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven. Groeten, Jan.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-11-2020, 13:02
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Welkom hier Jan!

Vwb je daklijst, de lijsten voor een 4-deurs en een variant zijn niet dezelfde, je zult dus op zoek moeten naar een versie voor de Variant. Ik ben me niet 100% zeker, maar ik dacht dat de daklijsten over een stalen randje van de carrosserie schuiven, maar mogelijk dat iemand dat anders kan bevestigen.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 08-11-2020, 20:15
Jantjevariantje Jantjevariantje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 16
Default

Bedankt voor de reactie, ik zal eens bij een sloperij kijken. Op internet heb ik wel een lijst gevonden, maar deze kost € 70.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-02-2021, 21:18
Jantjevariantje Jantjevariantje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 16
Default

Ik heb twee daklijsten gevonden bij een sloperij, deze gingen er makkelijk af, inderdaad via een stalen randje. In het weekend zet ik ze erop, hoop dat er dan geen vocht meer in de auto komt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum