Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-03-2006, 13:03
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default caddy tdi

hallo ik heb vandaag en vw caddy tdi 1900 90 pk bj 99 wat doe ik om meer pk,s te krijgen greetz steven
Reply With Quote
  #2  
Old 11-03-2006, 20:02
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

chippen bij gjmensen tuning hij is goed en niet duur je gaat naar ongeveer 120 pk
Reply With Quote
  #3  
Old 11-03-2006, 22:18
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

hebt je daar een adres van en een tel en wat kan ik met mijn kat doen en kan ik een grotere interkoeler steeken greetz steven
Reply With Quote
  #4  
Old 22-03-2006, 12:12
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

dit weekent is het zo ver dan heb ik mijne caddy nu dacht ik dat ik een 90pk ge kocht hat maar het is een 110 pk is dat mogelijk en blijft het schipen dan het zelfde greetz steven
Reply With Quote
  #5  
Old 22-03-2006, 12:31
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Quote:
Originally Posted by vwfreakske
dit weekent is het zo ver dan heb ik mijne caddy nu dacht ik dat ik een 90pk ge kocht hat maar het is een 110 pk is dat mogelijk en blijft het schipen dan het zelfde greetz steven



??
Reply With Quote
  #6  
Old 22-03-2006, 12:40
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Aankomend weekend ga je dan je Caddy ophalen? En het is een 110pk ipv een 90pk. En nu wil je weten of je uit een 110pk meer vermogen kunt halen als uit die 90 pk, toch?

Ik wilde het nakijken op de website van JD maar die wilde helaas niet volledig laden...
Reply With Quote
  #7  
Old 23-03-2006, 13:20
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

ik ga hem morgen haalen dan geen we de erg klep afdichten en wat bedoelen ze met de kat leeg slaan en is een powerbox wel goe en welke inter cooler moet ik plaatsen of is een kelk ook al goet
Reply With Quote
  #8  
Old 23-03-2006, 14:07
hallie mk3 hallie mk3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 141
Default

er zit al een intercooler op en een powerbox is minder goed dan een op maat gemaakte chip en ik zou hier ook niet aan beginnen. katalysator kan je leeghalen, maar denk dat een katvervanger makelijker en goedkoper is, houd er rekening mee dat je met lege kat wss de roettest niet zal doorstaan.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-03-2006, 14:17
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Met een kat doorsta je de roetmeting juist beter... de kat is GEEN roetkat maar een oxykat om te zorgen dat je minder NOx uitstoot.

Die kat gaat vol zitten met roet en dat kucht er in uit als je plank geeft.. dus kat leegschoppen en je meting zal beter worden doordat er minder aangekoekte roet naar buiten word geblazen

Simpel meer PK's: chip.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #10  
Old 23-03-2006, 14:34
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Ik hoop maar dat je de brains hebt om met meer pk's om te gaan...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #11  
Old 23-03-2006, 15:09
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

de brains om meer pk ik ben wat anders ge woon als en tdi ke ze ne mijne vorige was een honda prelude 2.3 16 v daar voor een audi 80 cabrio 2.6 v6 en dan en bmw 525 heb ook een bmw 318 is en zo kan ik nog wel verder gaan dus berserker ik zal wel weten wat pks zijn en hoe er mee om te gaan ps de rest van julie bedangkt voor de info
Reply With Quote
  #12  
Old 24-03-2006, 20:19
vwbullit's Avatar
vwbullit vwbullit is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,563
Default

een 110 pk in een caddy dan is het geen orgineel blok.
caddy is alleen maar tot 90 pk geleverd.
Maar daar in tegen als je 119 pk hebt moet je chip kat leeg egr klep dicht ( niet afsluiten) pomp op tijd zetten ook heel belangrijk
En gooi er goeie olie in.

en geen klote fram filters erop
140 pk is makkelijk haalbaar vanaf 110 pk
en grotere intercooler is geen aanrader, dan is haalbaar wanneer er ook een grotere trubo op zit en de kop aan gepast.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989
VW GTI EDITION BLUE 1991
VW CADDY TDI 1998
Reply With Quote
  #13  
Old 25-03-2006, 06:39
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

hallo bedangkt voor de info er zijn hier dan to nof mensen die en ander wille helpen ik heb gisteren mijn caddy gaan hallen die ne vnt zij dat het een 110 pk is maar ik twijfel ookik ga al begingen met de kat leeg te slaan maar wat bedoelen ze daar mee en de egr klep ga ik ook af dichten en heb je een adres voor een chip pomp op tijd zeten dat is iets voor de garage zeker he dus als het een 90 pk is haal ik maar 119 en als het een 110 is dan kan hij 140 haalen ik weet niet of het haal baar is maar ik hat ge hoopt op + 150 pk heef hier iemant ervaring mee o ja welke olie gebruik je greets steven
Reply With Quote
  #14  
Old 25-03-2006, 07:36
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by vwfreakske
de brains om meer pk ik ben wat anders ge woon als en tdi ke ze ne mijne vorige was een honda prelude 2.3 16 v daar voor een audi 80 cabrio 2.6 v6 en dan en bmw 525 heb ook een bmw 318 is en zo kan ik nog wel verder gaan dus berserker ik zal wel weten wat pks zijn en hoe er mee om te gaan ps de rest van julie bedangkt voor de info


noem dan eens een auto met pk's op... want sorry hoor wat jij opnoemt dan heb je met de caddy nog sneller dan bovenstaand..

eerst verdiep je eens in autotechniek en kijk eens verder dan tuning en google en het doorbladeren van een automax blaadje op de wc.

wat wil je allereerst bereiken..
doel pk's..
etc etc
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #15  
Old 25-03-2006, 12:28
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

ik vraag mij af wat julie probleem is julie doen persies of juil zijn de mannen is het zo moelijk om en beet je normaal te doen ik vraag ge woon wat info ik dengk dat ik het ge woon hier bij ga laten het forum was een jaar geleden wel wat anders ale bij mk 1 toch ik zal er zelf wel uit geraaken greetz steven
Reply With Quote
  #16  
Old 25-03-2006, 12:43
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

kijk dan gewoon op de tdisite. Kunnen ze vast veel meer voor je betekenen
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #17  
Old 25-03-2006, 13:07
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

ja dat ga ik doen want hier ier heeft het geen zin ik dacht de vw rijders onder elkaar die helpen elkaar ale hier in belgie toch of is dat het probleem ik een belg en julie geen idee wat te doen met een tdi groetjes steven
Reply With Quote
  #18  
Old 26-03-2006, 11:04
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Berserker Ik hoop maar dat je de brains hebt om met meer pk's om te gaan...


snap je nu echt niet wat ik hier bedoel?

Quote:
vwfreakske hallo bedangkt voor de info er zijn hier dan to nof mensen die en ander wille helpen ik heb gisteren mijn caddy gaan hallen die ne vnt zij dat het een 110 pk is maar ik twijfel ookik ga al begingen met de kat leeg te slaan maar wat bedoelen ze daar mee en de egr klep ga ik ook af dichten en heb je een adres voor een chip pomp op tijd zeten dat is iets voor de garage zeker he dus als het een 90 pk is haal ik maar 119 en als het een 110 is dan kan hij 140 haalen ik weet niet of het haal baar is maar ik hat ge hoopt op + 150 pk heef hier iemant ervaring mee o ja welke olie gebruik je greets steven


sorry de meeste mensen die zo schrijven (ok je bent dan een belg) rijden nog op een skelter en niet auto....

let gewoon een beetje op je taalfouten...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #19  
Old 26-03-2006, 12:59
vwfreakske vwfreakske is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 90
Default

nu begrijp ik je het is om dat ik niet goe ben in schrijven dat ik als een debiel wor behandelt
Reply With Quote
  #20  
Old 26-03-2006, 13:29
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Ik behandel je zeker niet als een debiel, maar als je zo schrijft en dan meer pk's wil, dan hoop ik maar dat je weet wat je doet...

bij deze mijn excuses voor de opmerking, je zult dan wel vast weer beter Frans kunnen dan wij...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum