Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-11-2005, 09:23
Bussie komt zo's Avatar
Bussie komt zo Bussie komt zo is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,233
Send a message via MSN to Bussie komt zo
Default Het leed dat file heet!!

Zo ben ik 3 jaar geleden verhuist naar Zeeland en moet elke dag 125 km rijden voor me werk.
Op zich een enkele reis van 62 km maak ik me niet druk om.
50 minuten in de auto om daarna lekker in het gezellige Zeeland aan te komen bevalt me best.


Hoewel!!!

Het lijkt erop dat het de laaste 2,5 jaar dat ik de route nu rij het steeds drukker wordt.
Zo stond ik vroeger een enkele keer in de file. Nu kan ik een enkele keer zo doorrijden.
Vanochtend A29 22km file. tja wat doe je eraan.
Alles wordt duurder maar toch lijkt het of er steeds meer auto's op de weg komen.

Zijn er meer die er last van hebben??
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn.
Nep!!
But i like it!!!
Reply With Quote
  #2  
Old 15-11-2005, 09:28
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Word!

Ik ben een jaar geleden naar Alkmaar verhuisd, ik werk nog steeds in Amstelveen. Tijdens de zomer is het heerlijk doorrijden, geen probleem. Maar het is nu echt topdrukte op de weg. Ik rijd om 6.10 van huis, en doe er soms alsnog 1,5 uur over, terwijl het een ritje van 45 minuten is...

Ik heb er zelf voor gekozen om inderdaad in een mooiere omgeving te gaan wonen, zeker voor mijn zoon die in Amsterdam niet eens op straat kon spelen of zo naar buiten kon.

Voor mij hoort het erbij totdat ik werk dichter bij huis kan vinden...
Reply With Quote
  #3  
Old 15-11-2005, 09:32
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Jep, zit voor mijn werk veel op de weg, in het midden en zuiden van het land, (60 dkm p.j.) dus ik sta ook nog wel eens in de file

Het is gewoon het begin van het slechte weer. Als iedereen de regen weer een beetje gewend is, wordt het wel weer minder... tot dat het gaat sneeuen en ijzelen....
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #4  
Old 15-11-2005, 09:38
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

als er 1 druppel op de voorruit valt is iedereen ineens vergeten hoe hij moet autorijden.. en dan krijg je files.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #5  
Old 15-11-2005, 09:38
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Me too, stage, Breda-Nieuwegein, 72 km met alleen maar file heen en terug. En idd als er maar 1 druppeltje valt dan is het kassa qua files.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #6  
Old 15-11-2005, 09:40
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

heb hetzelfde als chris.. ik zit zo'n 75d kilometer per jaar in de auto..prive ook nog eens een paar km.. ik zit noord, oost en midden nl. en moet zeggen dat het nu richting almere drukker en drukker word
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #7  
Old 15-11-2005, 09:45
Brazen's Avatar
Brazen Brazen is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,132
Send a message via MSN to Brazen
Default

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Het lijkt erop dat het de laaste 2,5 jaar dat ik de route nu rij het steeds drukker wordt.



Zodra het wat eerder donker wordt, een spatje regen uit de lucht komt zetten staat heel NL al op zijn kop

Drukker of mensen die niet kunnen rijden of een samenvoeging van deze twee??

Ik woon 6km van mijn werk en begin me al te irriteren...een weg waar je 60 mag, 40 rijden. Een pleintje waar je door kan rijden omdat er niemand aan komt...gewoon rustig wachten, of juist op het laatste moment ervoor sneaken en just JIJ moet wachten. Ik denk dat de rijvaardigheid van mensen ook steeds minder wordt, prutsers!
__________________
Brazen

;ww aandurven, tarten; ~it out er zich brutaal doorheen slaan, stijf en strak volhouden
Reply With Quote
  #8  
Old 15-11-2005, 09:53
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

68 km heen, 68 km terug, gemiddeld doe ik er 2x 1u20 min over. Ergeren aan langzaam rijden of andere dingen heeft totaal geen zin, daar ben ik wel achter. Go with the flow...helaas
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #9  
Old 15-11-2005, 10:04
Brammutjuh's Avatar
Brammutjuh Brammutjuh is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 72
Default

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Me too, stage, Breda-Nieuwegein, 72 km met alleen maar file heen en terug. En idd als er maar 1 druppeltje valt dan is het kassa qua files.


Hetzelfde traject, maar dan pas vanaf de A59. En inderdaad een druppeltje en het is drama....Vanochtend weer 2 uur op gereden (Tilburg - Odijk), terwijl dat zonder file een uurtje is... Heb het hele traject bijna langzaam gereden

Zou nu gekomen zijn door een ongeluk op de A2, waardoor iedereen om ging rijden via de A59/A27

Ik rijd pas sinds juni op dit traject (daarvoor gedetacheerd in de regio R'dam), maar de A27 is stukken erger dan de A16/A15 of A16/A20....

Ik leg me er maar bij neer, je kunt toch niet over die auto's heen die voor je staan

Grtz,
Bram.
__________________
VW 1/11 De Luxe Faltdach, 1959
BG-50-73
Reply With Quote
  #10  
Old 15-11-2005, 10:08
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Jup, ik ben er ook een stuk rustiger door geworden, het is idd go with the flow!
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #11  
Old 15-11-2005, 10:17
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Rechts rijden doet ook wonderen, dat rijdt een stuk relaxter (veel minder remmende snelheidsduivels), en vaak rijdt het nog beter door ook!
Reply With Quote
  #12  
Old 15-11-2005, 10:28
aldo aldo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 201
Send a message via MSN to aldo
Default

Als ik zo alle reacties hier lees, kan ik best begrijpen dat er veel files zijn.
Iedereen moet hier een heel eind rijden naar zijn werk, is dan toch logisch dat er meer mensen op de baan zijn.

Vroeger zocht iedereen een job bij hem in de buurt, nu speelt de afstand geen rol meer.
Ik weet ook wel dat er minder werkgelegenheid is, en dat je moet nemen wat je kan, maar ik weet nog goed dat mijn vader "ver" van zijn werk afwoonde (20km) nu is 20 km niets meer.

Dus eigenlijk zorgt iedereen voor files.
Reply With Quote
  #13  
Old 15-11-2005, 10:34
Brammutjuh's Avatar
Brammutjuh Brammutjuh is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 72
Default

Als ik de keuze had zou ik niet zo ver van huis werken... Maar ik werk gedetacheerd en dan heb je veel minder invloed waar je projecten zijn. Als ik op zoek ga naar een baan op een vaste plek ga ik zeker (!) niet ver buiten Brabant zoeken, liever zelfs binnen Brabant.... File-kansen spelen bij mij dan zeker een rol.

Maar zoals je zegt, voor veel mensen speelt afstand geen rol meer. Auto's van tegenwoordig doen die afstanden zo makkelijk en comfortabel, dat mensen zich daardoor niet laten afschrikken voor wat kilometers. EN we willen met z'n allen mooi wonen (buiten de (Rand)stad) en het werk is toch voor een groot deel te vinden *n de stad...
__________________
VW 1/11 De Luxe Faltdach, 1959
BG-50-73
Reply With Quote
  #14  
Old 15-11-2005, 10:58
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Ben erg blij dat ik op 10 minuten fietsen van mijn werk woon, maar als ik met de auto zou gaan,
sta ik ook in de file (in de stad), en doe er dan meestal (zeker met dit 'slechte' weer) minimaal
een minuut of 20 á 25 over .. 50 minuten is overigens ook voorgekomen, en is zeker 's winters geen
uitzondering
Reply With Quote
  #15  
Old 15-11-2005, 11:32
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Eigenlijk went het ook wel, het kan me iig nu geen donder meer schelen of ik er nu 1 of 2 uur over doe eigenlijk.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #16  
Old 15-11-2005, 11:38
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

1 Tip ga niet in Friesland wonen, dan hebben wij dezelfde problemen

Al is het soms wel net een file als je weer 5 minuten moet wachten voor een brug of een veestapel die oversteekt..
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #17  
Old 15-11-2005, 11:46
Toby's Avatar
Toby Toby is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 759
Send a message via MSN to Toby
Default

ik woon 3 min. fietsen van m'n werk ideaal!!!!!!!!!!
naar school toe stond ik ook weleens in de file.

ging de A12 op bij de meern sluit ik in de file aan. blijf rechts rijden tussen de vrachtwagens! (echte de beste chauffeurs in de file) en verlaat na anderhalve kilometer de snelweg. bij kanalen eiland (utrecht) doe ik een klein half uur over.

terug geen file en binnen 10 min. was ik thuis.

als ik naar mijn vriendin in Kampen rijd sta ik op zondag of zaterdag weleens in de file. waardeloos! 75 procent kan echt niet rijden!
ouwe langzame trutten of juist van die gasten die ontzettend veel gas geven als ze gas kunnen geven (open stuk van 100 meter en dan weer vol op de rem trappen! ) maar ja maak mij niet druk!

keihard reggea (eek a mouse!) op! en lekker tussen de vrachtwagens blijven rijden.
die blijven constant rijden!

Groeten.
__________________
www.weedeaters.nl
Reply With Quote
  #18  
Old 15-11-2005, 11:47
Brammutjuh's Avatar
Brammutjuh Brammutjuh is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 72
Default

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Eigenlijk went het ook wel, het kan me iig nu geen donder meer schelen of ik er nu 1 of 2 uur over doe eigenlijk.


Haha, herkenbaar Als je het binnen 2 uur haalt voel je je gelukkig, omdat het toevallig een keertje niet al te langzaam ging

Quote:
Originally Posted by Split52
1 Tip ga niet in Friesland wonen, dan hebben wij dezelfde problemen

Al is het soms wel net een file als je weer 5 minuten moet wachten voor een brug of een veestapel die oversteekt..




Wees maar niet bang hoor... Friesland heeft met alleen rustiger verkeer nog niet voldoende pluspunten gescored

Bram.
__________________
VW 1/11 De Luxe Faltdach, 1959
BG-50-73
Reply With Quote
  #19  
Old 15-11-2005, 11:51
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Quote:
Originally Posted by Brammutjuh

Wees maar niet bang hoor... Friesland heeft met alleen rustiger verkeer nog niet voldoende pluspunten gescored

Bram.



Tot je d'r komt wonen, en de pluspunten zich opstapelen....
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #20  
Old 15-11-2005, 12:06
Brazen's Avatar
Brazen Brazen is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,132
Send a message via MSN to Brazen
Default

Nu.nl

Lange files door ongevallen

Uitgegeven: 15 november 2005 08:36
Laatst gewijzigd: 15 november 2005 10:25

UTRECHT - Ongevallen zorgden dinsdagochtend voor lange files op de wegen. De regen speelt het verkeer parten. Vooral op de A2 Den Bosch richting Utrecht was het raak. Belangrijke oorzaak van de problemen daar was een aanrijding die rond 06.00 uur gebeurde. Rond half acht stond er een file van 30 kilometer.
Omstreeks 08.00 uur splitste deze zich in twee stukken, maar bij elkaar stond er toen nog 22 kilometer, om 08.45 uur was dat al weer aangegroeid tot 33 km.
Verkeer uit de richting Den Bosch reed massaal om waardoor het ook extra druk werd op de A59 en de A27, aldus een woordvoerster van de verkeerscentrale TIC. De ANWB adviseerde aanvankelijk om te rijden, maar trok dat advies later in omdat ook de omleidingsroutes dichtslibden.
Heinenoordtunnel
Op de A29 Bergen op Zoom richting Rotterdam stond rond kwart voor negen 16 kilometer file door een ongeval bij de Heinenoordtunnel en op de A27 Utrecht richting Gorinchem stond 20 km tussen afrit Almere-Stad en Utrecht-Noord.

A12
Op de A12 richting Duitsland schaarde tegen half negen een vrachtwagencombinatie. Dat gebeurde tussen Arnhem en Duiven, ter hoogte van knooppunt Velperbroek. De oplegger ligt nog op de rijbaan, de trekker raakte van de weg en belandde in een ongeveer vijftien meter lager gelegen weiland, zei een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten.

De chauffeur zat nog in de cabine, de bemanning van een traumahelikopter verleende eerste hulp. De hoofdrijbaan van de A12 blijft tot de avond dicht om de combinatie te bergen en de weg te herstellen, maar de parallelrijbaan is open.

Om 08.37 uur was de ochtendspits het drukst en stond het verkeer in het totaal over 569 kilometer vast, zo liet een woordvoerster van de ANWB weten. Om 10.00 uur was het ergste voorbij, er stond toen nog 200 kilometer file. Het was de op drie na drukste ochtendspits sinds 8 februari 1999 toen er 975 kilometer stond in hevige sneeuwbuien.
__________________
Brazen

;ww aandurven, tarten; ~it out er zich brutaal doorheen slaan, stijf en strak volhouden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum