Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-04-2015, 10:43
Dutchlimits's Avatar
Dutchlimits Dutchlimits is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 41
Talking Dutchlimits

Hallo iedereen,

Ik ben Alex, student (bijna klaar) en heb een dure hobby! Ik ben ook fotograaf en webdesigner. Ik fotografeer voornamelijk auto's.

Ik ben al even niet actief geweest maar daar komt verandering in.

Volgens mij heb ik me al eens voorgesteld met een Polo G40, dat leuke karretje is nu de deur uit, alhoewel ik hem mis, en hij helemaal goed was bij exit, heb ik toch besloten om een nieuw project te starten. De polo was niet erg netjes toen ik hem kocht. Daarvan is de g lader gereviseerd, deuren,motorkap, achterklep vervangen, dakraam ging niet dicht, interieur volledig vernieuwd, nieuwe uitlaat van voor naar achteren rvs, en veel meer, het is allemaal niet op te noemen, maar dat weten jullie vast allemaal dondersgoed. De Polo was met verse APK de deur uit.

Een foto van de G40



Ik hoop dat ze er netjes mee omgaan.

Ik heb ook een Volvo als daily:





Nu de Corrado. Gekocht als een wrak eerlijk gezegd. Koplamp links was gebarsten, grill mistte, booskijker helemaal gescheurd, 1 koplamp werkte niet, g lader was af, distributie poelie van krukas stond te dansen, velgen met rondom stoeprandschade, interieur met instapschade, dakraam werkt niet naar achteren, wel naar boven, het was ook een zwembad aan passagierszijde, middendemper was verwijderd, geen kat en vlammendover, alleen een einddemper dus lawaai waar je niet vrolijk van wordt. heldere achterlichten (no-go voor mij). schroefset was rot en lek. wiellager verrot. spruitstuk lek. carterpan helemaal beschadigt. Over het lak nog niet gesproken: het laat op veel plekken los, het vuil hecht eraan, kleur niet mijn ding.. Handgreep links ging extreem zwaar en rechts was die afgeknapt.

Bij het ophalen



En aangekomen








Naast de nadelen zijn er gelukkig voordelen. Het motorblok is gezond, 11 komma nog wat bar op 2 cilinders en 10 komma nog wat op de andere 2. Het plaatwerk is rondom super strak. De auto heeft airco, moet alleen even worden bijgevuld. Alles aan de auto werkt nog behalve het dakraampje dat niet naar achteren wil schuiven. Plaatwerk van de auto is gewoon rete-strak voor zijn leeftijd. Geen roest op te vinden behalve op de dorpeltjes, dit ga ik nog aanpakken. Centrale vergrendeling met afstandsbediening werkt ook prima, tank klepje gaat ook op slot.

De g lader is vervangen door een goede gereviseerde lader met uitgefreesde poortjes. 0.9 bar op de meter. De velgen zijn vervangen door BBS RM 15x8 en 15x9. Nieuwe randen, rvs vergulde boutjes en gepowdercoat in fel-rood. Banden ietsjes getrokken 185/45 en 195/45. Het dansen van de poelie van distributieriem enz kwam doordat de bout van de krukas was uitgerekt. Gevolg was dat de krukas wat rond was afgesleten en de poelie van binnen hol was. Bij het wisselen van distributie is dit allemaal opgelost door de krukas bij te slijpen en een nieuwe poelie te monteren. Er is ook een splinternieuwe carterpan onder gekomen. Er lagen wel wat stukjes onderin van een ooit geplofte lader waarschijnlijk. Gastrol 10w40 magnatec erin geknikkerd en direct een nieuwe filter. Ook direct nieuwe bougies van bosch erin. De schroefset is ook vervangen door een TA Technix setje. Lekker stug. De middendemper is ook vervangen voor een nieuwe (prijzige dingen zeg voor een g60)...Het interieur is vervangen naar een amerikaanse setje. Er zaten geeneens verklikkers in, deze zijn dus overgezet van de oude stoelen. de achterbank is nu in 1 deel.

Ik kom met een beetje moeite door APK, ik moet voor de derde keer heen, de eerste keer afgekeurd op ashoesjes en handremkabel, daarna bij de tweede keer afgekeurd omdat ik niet op de remtest ding kon komen omdat de auto te laag is. Subframe kwam op de grond. Ze gingen ook ineens moeilijk doen dat de velgen te breed zijn. Dus morgen voor de derde keer heen met de schroefset zo hoog mogelijk en suzuki velgen (ik ga naar de hel). Relatief nog gemakkelijk door apk gekomen al met al.

Plannen voor de toekomst met de auto: compleet opnieuw spuiten. Ik wil eigelijk wit, maar de auto is van oorsprong donker paars. Dus ben er nog niet over uit of die weer paars gaat worden of niet. Er zijn al zoveel paarse corrado's en het is wel eens leuk om wat anders te hebben dacht ik. Daarbij wil ik de ramen eruit halen om het goed te doen. Spatborden en deuren ook demonteren, als je het doet moet je het goed doen. De dorpels moet ik nog opknappen, kleine roest plekjes. De hele bodem wordt ook nog getectyleerd. Ik wil eigelijk ook nog in de toekomst leer erin hebben. Motorisch blijft de auto standaard. Het is een cruise auto, geen race bak voor mij.

Opbouwen van de velgen





Repareren van handrem kabel (clipje was geknapt)



Opbouwen van g lader
De nieuwe lader met bewerkte poortjes en nieuwe lagers.. en een nieuwe RSR uitlaat (standaard is dit een plastic demper box)









Nieuwe middendemper



Bijna klaar met installeren van de lader en dynamo:



Auto staat er momenteel zo bij









Stuurtje



Grootste roestplek




Ze zijn ook mooi gepoetst..






En de corrado is gisteren door APK gekomen na 3 keer! Ik hoefde alleen ashoesjes te vervangen, velgen even wisselen, verhogen en een handremkabeltje vervangen.

Hoe de Corrado erbij stond voor APK is schamenswaardig! Het moest wel, want hij was te laag voor de remtest bank.

Eerst in onze beun hok de velgen gedemonteerd en schroefset enkele CM's omhoog...



Toen kwamen deze prachtige velgen eronder. :SCRATCH:



Done!



Updates zullen volgen.
__________________
Audi A4 B6 3.0 Quattro | Corrado G60
Reply With Quote
  #2  
Old 02-04-2015, 15:18
Teungts's Avatar
Teungts Teungts is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2015
Posts: 78
Default

mooie corrado
Reply With Quote
  #3  
Old 02-04-2015, 15:49
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Dikke bak!
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #4  
Old 02-04-2015, 15:55
Dopue's Avatar
Dopue Dopue is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 191
Default

leuk ding! zag hem tijd terug te koop staan op facebook.

zo te zien in goeie handen
Reply With Quote
  #5  
Old 02-04-2015, 19:33
Kanerr Kanerr is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 6
Default

Lekker blubberdik met die bbsjes eronder! Zou toch voor 16 gaan, maar had al op ander forum gelezen dat je dat al van plan was haha.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-04-2015, 21:21
Dutchlimits's Avatar
Dutchlimits Dutchlimits is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 41
Default

Tsja, ik had een ruil met iemand, reageer hij ineens niet meer.. Eerst maar deze eronder houden dus! Heb nu ook spacers aan de voorzijde





__________________
Audi A4 B6 3.0 Quattro | Corrado G60
Reply With Quote
  #7  
Old 03-04-2015, 09:47
g-loudertje's Avatar
g-loudertje g-loudertje is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,172
Default

Leuke cor!
__________________
Daily: Bmw f30 320d
Fun: Porsche Boxster S
Reply With Quote
  #8  
Old 03-04-2015, 09:51
Quattro_38's Avatar
Quattro_38 Quattro_38 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 200
Default

Leuk! Kriebelt om weer de mijne uit de schuur te halen. Beetje liefde en je hebt er een boel plezier aan!
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00
Volkswagen T4 Westfalia Joker '98
Reply With Quote
  #9  
Old 03-04-2015, 13:31
Dutchlimits's Avatar
Dutchlimits Dutchlimits is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 41
Default

Blijven prachtige auto's he? Ik zal hem ook een tijdje moeten missen wanneer hij uit elkaar gaat om de auto op te knappen straks, helemaal kaal strippen, boel roest vrij maken, en spuiten maar.. Maar eerst maar een goede baan vinden straks als mijn studie klaar is.

Heb al wel een baan als taxichauffeur maar das ook geen vetpot
__________________
Audi A4 B6 3.0 Quattro | Corrado G60
Reply With Quote
  #10  
Old 03-04-2015, 18:13
Dutchlimits's Avatar
Dutchlimits Dutchlimits is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 41
Default

Vandaag even de camera uit de kast getrokken










__________________
Audi A4 B6 3.0 Quattro | Corrado G60
Reply With Quote
  #11  
Old 04-04-2015, 03:07
DeGolf1 DeGolf1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 538
Default

Nette wagen hoor
Reply With Quote
  #12  
Old 23-08-2016, 08:54
Dutchlimits's Avatar
Dutchlimits Dutchlimits is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 41
Default

Updateje, auto wordt klaargemaakt om in de wrap te gaan. Eerst moet het huidige lak eraf want is helaas niet voldoende voor het wrap. Komen ook andere velgen onder.

laswerk















Ook zat er een iets mindere plekje verderop.



Ook direct de dorpel binnenin vol gespoten met Tectyl







booskijker, twijfel om die te gebruiken



voorbereiden



































Antenne gaat dicht, logo achter, knipperlichten, sproeiers, corrado letters en nog de rechter dorpel lassen ivm roest. ook achter de voorruit en de achterklep zit roest.
__________________
Audi A4 B6 3.0 Quattro | Corrado G60

Last edited by Dutchlimits : 23-08-2016 at 08:59.
Reply With Quote
  #13  
Old 24-08-2016, 00:43
dreamdub dreamdub is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 133
Default

schiet mooi op....
Reply With Quote
  #14  
Old 24-08-2016, 07:20
René's Avatar
René René is online now
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Tof project!
Reply With Quote
  #15  
Old 24-08-2016, 10:15
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

heerlijk tijdverdrijf. lekker sleutelen welke kleur gaat er op komen?
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
  #16  
Old 24-08-2016, 10:49
Dutchlimits's Avatar
Dutchlimits Dutchlimits is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 41
Default

Komt op de auto zelf spuitplamuur, helemaal gladschuren. Dit voor de toekomst, wil de auto later nog 100% strippen en dan ook de binnenkant spuiten. We gaan de auto eerst wrappen, iets unieks wat je niet veel ziet.. Oracal shift effect folie. Kan mijn exacte kleur niet vinden maar heeft veel van deze (zelfde merk en effect iets andere tint). Ultramarine Violet Gloss, Oracal 970RA 319.




Dus, mijne wordt ultramarine violet, bovenstaand is met groen enz.. maar het effect is ook zo.
__________________
Audi A4 B6 3.0 Quattro | Corrado G60
Reply With Quote
  #17  
Old 25-08-2016, 22:01
Dutchlimits's Avatar
Dutchlimits Dutchlimits is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 41
Default

En we zijn verder. De motorkap viel zwaar tegen. Zat wat oppervlakkige roest onder van steenslag en moest maar liefst 3 lagen lag wegschuren. De onderste was namelijk niet goed. Heeft me een hele middag gekost.








__________________
Audi A4 B6 3.0 Quattro | Corrado G60
Reply With Quote
  #18  
Old 26-08-2016, 05:08
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Phoei.. hij zat igg goed in de lak ...
Reply With Quote
  #19  
Old 26-08-2016, 17:58
Dutchlimits's Avatar
Dutchlimits Dutchlimits is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 41
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Phoei.. hij zat igg goed in de lak ...

Helaas niet, had mij een hoop werk gescheeld. Zat trouwens wel een hele dikke laag op de auto. Kan je ook wel zien aan al het stof. Maar ach, weer een corrado gered, zo kan je 't ook zien.
__________________
Audi A4 B6 3.0 Quattro | Corrado G60
Reply With Quote
  #20  
Old 26-08-2016, 21:26
Dutchlimits's Avatar
Dutchlimits Dutchlimits is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 41
Default

Bumpers ook bijna klaar




__________________
Audi A4 B6 3.0 Quattro | Corrado G60
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum